Elan of Blizzard

• Josefien
    Josefien op 5 maart 2023 · 22:56
    Hoi allemaal,

Ik sta op het punt een paar tourski’s te gaan kopen die ik zowel voor on als off piste wil gebruiken. Waarschijnlijk iets meer freeride / freetouring dan hele lange tours. Ik ben een goede skiër met al heel wat ervaring op zak en zit te twijfelen tussen de Elan Ripstick 88 of de Blizzard zero G 95. Ik ga er een shift binding op gebruiken met een vrij stevige schoen. Heeft iemand ervaringen of wat zouden jullie aanraden?
  • fapbaar
    Advanced
    fapbaar op 7 maart 2023 · 09:51
    Ik zou geen shift op de Zero G zetten en er ook niet mee op de piste gaan skiën. Dit is een hele lichte tourski met gewoon te weinig power voor op de piste. Sure, het glijdt en je kan ermee naar beneden, maar als je een 50/50 ski wilt zijn er betere opties. De shift is een vrij zware binding, die inderdaad ideaal is voor een 50/50 ski, maar het is geen logische binding voor de Zero G. Als je een 50/50 ski van Blizzard wilt zou ik eerder kijken naar de Hustle serie
  • Slim
    Beginner
    Slim op 7 maart 2023 · 14:22
    @Fapbaar heeft helemaal gelijk.

Realiseer je wel dat de Hustle een heel andere shape is dan de Zero G, dat is ook de vraag voor @Josefien:

waarom juist die twee ski’s? Ze zijn heel verschillend:
    om te beginnen de breedte (er is ook een Ripstick 94 of een ZG 85), dan de constructie en als belangrijkste, de shape:
    Ripstick is korte radius met veel rocker en taper, easy te skiën. Zero G is langere radius, “klassiekere shape”, en veeleisender.

Er is ook een Ripstick Tour, maar weet niet hoe smal ze die maken.

Mijn jongste dochter heeft de Ripstick 94 als all mountain ski, en bevalt goed voor haar. Hij is ook niet super zwaar dus een Shift zo zeker niet misstaan.
    Inderdaad zou de Hustle van Bliazzard het meest vergelijkbaar zijn, zowel qua gewicht, als ski stijl. De Hustle lijkt veel meer op de Rustlers. Mijn oudste dochter skied eerst op de Ripstick, en nu op de Rustler, en die twee zijn redelijk vergelijkbaar.

bericht aangepast door Slim op 7 mrt 2023 14:23 (1% bewerkt)
  • Flant
    Advanced
    Flant op 7 maart 2023 · 15:10
    Ik heb een aantal jaar alles met een ski willen doen. Resultaat is dat het altijd inleveren is. Een one-quiver voor off piste is al een ding. Je zou ook kunnen overwegen om een piste ski op marktplaats erbij te kopen. Heb je echt meer lol van.
  • jabae
    jabae op 10 maart 2023 · 09:56
    Heb net de ripstick 96 gekocht 1 week mee geskied. Geweldige ski, op piste en naast de piste. Echte diepsneeuw heb ik niet gehad maar op geaccidenteerd terrein buiten piste top. Kan natuurlijk niet veel zeggen van de Blizzard.
    Ik kom van een K2 pinnacle 88, ook top ski maar de ripstick is toch een pak lichter. Hoewel het geen echte tourski is.
    Ik heb de ripstick online voor een zeer interessante prijs kunne kopen dus beslissing was snel gemaakt.
  • Josefien
    Josefien op 12 maart 2023 · 22:17
    Ik heb uiteindelijk veel navraag gedaan hier in de bergen en ben toch op de Blizzard geland. Ben er vandaag zowel op als offpiste mee gaan skiën en het bevalt bijzonder goed! Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!!
  • Josefien
    Josefien op 12 maart 2023 · 22:17
    Ik heb uiteindelijk veel navraag gedaan hier in de bergen en ben toch op de Blizzard geland. Ben er vandaag zowel op als offpiste mee gaan skiën en het bevalt bijzonder goed! Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro