Voor routes zou ik even doorzoeken op ut.no/kart en meer algemene tourski-route sites (peakbook.org en zo). Wel zelf blijven nadenken want men doet er ook ongezellig steile dingen.
1 Mei is de dag vd arbeid en omdat 'ie op maandag valt kan het wat drukker zijn op de berg (locals mogelijk een lang weekend de bergen in?). Dat sowieso rondt de bekendste routes met goed weer begin mei.
Gelukkig genoeg alternatieven te kiezen. Al helemaal als je een auto en een uurtje hebt.
Je zou zelfs nog eens naar Tamokdalen of dieper in Troms kunnen kijken. (Ik heb vorige week toevallig twee mensen tegen elkaar horen klagen over drukte op Lyngen, vandaar... Weet niet hoe druk druk is en wanneer ze er waren, maar er is zat terrein als je niet alleen de drie meest populaire dingen in steen op je lijst beitelt.)
Edit, bedacht me nog wat: spijkerbanden mogen in Nordland/Troms/Finnmark tot 30 april, OF als de omstandigheden er naar zijn... (
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/dekk-og-kjetting/...)
Daarom zou ik de verhuurder vooraf laten weten dat ik ging skiën en niet op asfalt ging parkeren, dat je sneeuw juist opzoekt en daarom spijkerbanden chique vindt. Kan er donder op zeggen dat er in mei nog winterse neerslag valt...
Veel plezier, ik kijk al uit naar een tripreportje😉
bericht aangepast door EmileHendrix op 15 mrt 2023 00:02 (20% bewerkt)