Ortovox Freerider of BD Avalung?

• biglepowski2
    Tourist
    biglepowski2 op 10 januari 2011 · 14:39
    Ladies and Gents,

Mijn pack is aan vervanging toe, daarom heb ik mezelf de volgende keuze voorgesteld:

- Ortovox Freerider 24L. (black Phantom) met geïntegreerde backprotector
    - Black Diamond Bandit Avalung.

Ortovox heeft een backprotector die ik niet heb, BD de Avalung.

Heeft iemand advies/argumenten voor welke ik het beste kan gaan?
    Fear is Temporary - Regret is Forever
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 10 januari 2011 · 15:52
    Aan je naam te zien kun je het beste voor de BD gaan 😉
    You ski? wePowder!
  • Frats
    Expert
    Frats op 10 januari 2011 · 15:52
    ik heb geen ervaring met beide rugzakken, maar een rugzak met een ingebouwde backprotector is volgens mij niet bepaald ideaal, een backprotector werkt pas echt goed wanneer deze vlak tegen je rug zit en goed aansluit...
    zodra je die rugzak ietsje losser draagt gaat volgens mij het effect van die backprotector volledig verloren ...

dus ik persoonlijk zou opteren voor de BD avalung rugzak ....

maar zoals ik gezegd heb, kheb geen ervaring met deze twee, dus hou daar rekening mee 😃
  • Echo
    Advanced
    Echo op 10 januari 2011 · 16:53
    Het igt wel aan je lengte welke Ortovox je nodig hebt. de 24 L gaat tot 1.75 mtr. , ben je langer neem je de 26L. Ik heb deze gisteren gepast, er zit een elastische neopreen waistbelt aan, dus die backprotector zit echt wel tegen je rug aan hoor  😀
    Ik was er wel van gecharmeerd, mocht je nog eens een rare crash maken heb je ook geen last van het blad van je schep in je rug....... Ook qua ski/board carrier en andere opbergmogelijkheden zit het wel OK.