Tourboarden 'voor beginners' 30 april t/m 7 mei

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 februari 2011 · 12:06
    Ik heb me met een vriend van mij ingeschreven voor een tour bij Ripstar. Het is de bedoeling dat we een 5 dagen lange huttentocht gaan maken met snowboards en sneeuwschoenen.

Offpiste boarden is niet nieuw meer voor ons, maar dit is wel de eerste keer dat we de 'echte' backcountry in gaan. Dit lijkt me voor meer mensen een mooie kans om eens te ervaren hoe het touren bevalt, vandaar dat ik deze reis hier (nogmaals) onder de aandacht wil brengen... 5 dagen met gids voor 515 euro lijkt me best een nette deal.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen commercieel belang in deze reis. Ik wil alleen dat er voldoende deelnemers zijn om hem door te laten gaan... En contacten leggen voor eventuele vervolg tripjes is natuurlijk ook nooit weg.  ;D

Voor meer info:
    http://www.ripstar.nl/snow/mountaineering/tour-stubai.html...
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • marius
    Tourist
    marius op 15 februari 2011 · 23:59
    Hmm op zich wel interessant. Enig idee hoe strict ze zijn met het niveau? Heb zelf alleen theorie cursus Lawine I gedaan namelijk.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 16 februari 2011 · 08:49
    Ik heb er tot nu toe niemand over gehoord maar er staat wel wat in de beschrijving op de site. Volgens mij is het belangrijkste voor deze reis dat je condititie en boardtechniek in orde zijn. Kennis over alpine gevaren lees ik hier als 'doet dit niet voor het eerst en weet dat ie moet luisteren als een gids iets zegt.' Je geeft aan dat je eerder een cursus gevolgt hebt dus dat lijkt me voldoende. (Dit is in ieder geval ook het kennisniveau waar wij zelf ongeveer zitten, al hebben wij wel een praktijk cursus gedaan.)

Maar mocht je twijfelen of vragen hebben: Bel Ripstar gewoon even, die kunnen je er vast meer over vertellen.
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 16 februari 2011 · 09:49
    He Willem,

Ik zit te azen op een PA eind maart.
    Mocht dit niet komen dan ben ik van de party.
    Wat gewoon heerlijk is aan poeder boarden na een hike is rust, weg van de pistes, backcountry is de overtreffende trap. Maar als boarder waag je je daar niet snel aan...
    Mooie kans dit daarom!

Gr, Dennis
    sneeuw, pffff
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 16 februari 2011 · 22:43
    interessant  😉
    sbs roelz
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 februari 2011 · 08:53
    Tof dat er dus toch wel belangstelling is.  😉

Ik zal eens proberen uit te vinden hoe het met de inschrijvingen staat.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 maart 2011 · 21:48
    *bump*

Contact gehad met de organisatie en er is voorlopig zeker nog ruimte.
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 22 maart 2011 · 14:52
    Zit er sterk over te denken om hier aan mee te doen. Ben momenteel even met ripstar in overleg over wat details en dan even regelen dat ik ook daadwerkelijk weg kan. Lijkt me in ieder geval een hele gave trip.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 maart 2011 · 16:20
    Cool, dan zijn we iig met 3 deelnemers  ;D  ... Dan hebben we mogelijk nog 1 deelnemer nodig om het feest ook door te laten gaan. (Tenzij er zich ondertussen al een 4e bij ripstar gemeld heeft waar ik niet van weet.)
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 22 maart 2011 · 16:31
    Zal ook hier nog wel even om me heen kijken, misschien dat ik nog iemand weet om mee te gaan. Ben nog niet helemaal zeker van deelname, maar ga het wel proberen allemaal te regelen.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 april 2011 · 10:47
    Laatste bump! (beloofd  ;D)

Er zijn nog altijd niet voldoende deelnemers om deze trip door te laten gaan. Als Buhian zich nog ingeschreven heeft zou er nog 1 deelnemer nodig zijn om de reis wel door te laten gaan.

Check het laatste poeder report, er ligt nog sneeuw in de hoge delen van Oostenrijk. Als je je seizoen nog met een weekje wil verlengen moet je je voor maandag inschrijven bij ripstar.
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 15 april 2011 · 12:14
    Ik had het al gemeld bij Ripstar,.. kreeg het financieel nauwelijks rond en ook nog gebrek aan vrije dagen: echt balen! Heb me nu ingeschreven voor de freeride short trip, gewoon om iig nog even een paar dagen in de sneeuw te zijn en lekker te rijden, daar mist volgens mij ook nog 1 deelnemer om de boel door te laten gaan. Mocht die trip niet doorgaan dan wordt het op eigen gelegenheid naar de Alpen komend weekend (pow of niet).
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 april 2011 · 15:38
    Jammer Janusius, maar veel plezier met de short trip.
    Ik moet nog ff zien wat we gaan doen als dit feest niet door gaat.
  • buhian
    Beginner
    buhian op 21 april 2011 · 00:33
    Ik heb mij inderdaad al (een tijdje geleden) ingeschreven... maar nog steeds 1 te kort 😞

Komend weekend zit ik met Pasen in elk geval een lang weekend in Kaprun. Hopelijk kom ik daarna voor maar 3 dagen terug naar NL om dan door te kunnen naar Stubai!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro