Marker Squire monteren.

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 10 oktober 2011 · 16:23
    Nu ik een paar skis gemaakt heb moet ik de bindingen erop gaan zetten. Ik heb Marker Squires gekocht en mijn mede bouwer Luuk, heeft Salomon STH 12's. Ik monteer de bindingen niet direct in de skis maar doe dit met inserts zodat ik niet te veel bindingen voor mijn quiver nodig heb.

Voor de Markers heb ik een template gevonden. Nu weet ik niet precies hoe die werkt dus vroeg ik me af of iemand mij daarmee kan helpen.

Dit is de tip template maar de tail template is vergelijkbaar. Nu is mijn vraag wat ik als middelpunt op de ski moet gebruiken.

Als laatste wil ik een maat van 27,5 tot 30,5 erop monteren. Weet iemand misschien hoeveel de MArker Squire versteld kan worden? Volgens mij is hij het zelfde aan de achterkant als de andere Marker bindingen. Voor de Salomon heb ik de zelfde vraag.

Hopelijk kan iemand ons op weg helpen.

cheers
    One step at a time.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 10 oktober 2011 · 17:00
    Heb deze net gevonden voor de STH's

Weight 2050 (R90)
    Din scale 4-12
    Height in mm 17.5
    Skier weight (kg) 42-120
    Skier weight (lbs) 92-264
    Adjustment range (mm) 19
    Adjustment range (US sizes) 2.5

Weight of 1/2 pair (in g) 1025

En deze voor de Markers: http://www.rei.com/product/806566/marker-squire-b110-alpine-ski-bindin...
  • Easy
    Advanced
    Easy op 10 oktober 2011 · 20:35

Nu is mijn vraag wat ik als middelpunt op de ski moet gebruiken.

Je bedoelt wat het montagepunt voor je bindingen moet zijn? Dat ontwerp je toch zelf als je je eigen ski's ontwerp & bouwt?  ???
    Normaal gesproken valt dit punt samen met het smalste punt in het midden van de ski (valt dus samen met het punt waarop de taille breedte of "waist width" gemeten wordt). Daarnaast kun je als skiër ervoor kiezen om af te wijken van het montagepunt n.a.v. persoonlijke voorkeur (maar als je zelf ontwerpt, is dat onnodig).

Als laatste wil ik een maat van 27,5 tot 30,5 erop monteren. Weet iemand misschien hoeveel de MArker Squire versteld kan worden? Volgens mij is hij het zelfde aan de achterkant als de andere Marker bindingen. Voor de Salomon heb ik de zelfde vraag.

Dat kun je zo zelf nameten: pak de achterbak, klap hem dicht, plaats hem in de 2 uiterste standen (helemaal naar voor, helemaal naar achter), meet iedere keer het verschil tussen een vastpunt op de onder/montageplaat en het "klemmende" deel, het verschil tussen beide meetresultaten is je verstelbereik. (let er wel op dat je redelijk horizontaal meet, dus niet diagonaal o.i.d.)
    Built for Speed
  • dazzle
    Tourist
    dazzle op 11 oktober 2011 · 21:10
    of je gaat ff langs een shop en laat ze met de juiste mal boren.....voor een appeltaart doen ze tegenwoordig veel
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 oktober 2011 · 23:00

of je gaat ff langs een shop en laat ze met de juiste mal boren.....voor een appeltaart doen ze tegenwoordig veel

..en een sixpack toch? 8)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 11 oktober 2011 · 23:34
    Quote's doen kut dus maar zo.

@Easy: Ik bedoel welk punt op de template ik moet gebruiken als middelpunt. Mijn fout, ik moet beter  uitleggen. Het is inmiddels gelukt en ik ga binnenkort alle inserts erin doen. Het verschuiven heb ik ook uitgevogeld, toch erg bedankt voor de tip!

@dazzle: Dat zou heel makkelijk zijn aangezien Laren niet zo ver van Bilthoven ligt. Alleen wi ik niet de bindingen gewoon erin schroeven. Ik gebruik Rampa inserts. De zelfde als BMB. Ik denk niet dat de ski shops dit voor me doen. Ook weet ik niet of ze het zo leuk vinden als ik met bindingen aan kom zetten die ik ook bij hun had kunnen kopen...
    One step at a time.
  • Easy
    Advanced
    Easy op 11 oktober 2011 · 23:56

[quote author=dazzle link=topic=2916.msg40448#msg40448 date=1318360200]

..en een sixpack toch? 8)
    [/quote]
    Spider werkte toch altijd voor cerise flappen? 😀

@Easy: Ik bedoel welk punt op de template ik moet gebruiken als middelpunt.

Dat bedoel ik ook met het "montagepunt" => met middelpunt van je binding(en)

@dazzle: Dat zou heel makkelijk zijn aangezien Laren niet zo ver van Bilthoven ligt. Alleen wi ik niet de bindingen gewoon erin schroeven. Ik gebruik Rampa inserts. De zelfde als BMB. Ik denk niet dat de ski shops dit voor me doen. Ook weet ik niet of ze het zo leuk vinden als ik met bindingen aan kom zetten die ik ook bij hun had kunnen kopen...

Je kan MK altijd eerst ff bellen. De band tussen BMB en MK is vrij hecht, dus grote kans dat Menno je wel wil helpen met je inserts. Zoiezo vindt hij het altijd leuk om een enthousiaste skiër/skibouwer te zien! (Zolang je hem maar niet vraagt om een heuvelachtig belag van een zelfbouw ski te vlakken, daar heeft hij een klein trauma aan over gehouden. 😀 )
    Built for Speed
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 12 oktober 2011 · 07:54

😃
    No risk, no fun...No limit, no life

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro