Skibum leesvoer

• Markie
    Advanced
    Markie op 1 februari 2012 路 05:19
    Thuis ben ik niet zo'n lezer... maak er geen tijd voor, heb altijd wel een cursusboek welke belangrijker is en dat soort excuses. Zal iets met geestelijk (on)rust te maken hebben :馃槂
    Nu ik in Canada aan het snowbummen ben en vaak in de auto slaap op de parking van een of ander ski resort heb ik ineens een fijn klein wereldje. And heaps of time! En ik heb wel eens een boek langs zien komen en die dingen zijn best cool. Ooit heb ik wel eens een boek met lege accu gezien maar dat was een "car maintenance book" chapter "electical problemsolving"
    Dus welke boeken zijn een must read while snowbumming? And why? En die boeken over lawine safety geneuzel? Vooruit!

Ik heb deze voor jullie:

1) Let my people go surfing - Yvon Chouinard
    http://www.patagonia.com/us/product.go?style_color=bk501...
    Deze man is founder van Patagonia en heeft een bijzondere visie op oa bedrijfsvoering, natuur, kwaliteit en het leven. Zeker een must read als je het gevoel hebt dat je de enige gek in het bedrijf bent waar je werkt 馃槂

2) The snow tourist (a searh for the world's purest, deepest, snowfall) - Charlie English
    Deze man schrijft met zoveel passie en dat je door blijft lezen... En omdat ik m nog niet uit heb ga ik nu verder 馃槂

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/1846270634/ref=redir_mdp_mobile...
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Arno_Laeven
    Beginner
    Arno_Laeven op 1 februari 2012 路 08:34
    Into the Wild van Jon Krakauer: http://www.amazon.com/Into-Wild-Jon-Krakauer/dp/0307387178/ref=sr_1_1?...
    Ook verfilmd. Maar zelfs als je de film hebt gezien, is het boek nog de moeite waard. Over een jongen die er na zijn afstuderen voor kiest om alles achter zich te laten en de wijde wereld in te trekken. Komt uiteindelijk in Alaska in een verlaten bus terecht. Lijkt me uitermate geschikt boek als je in je eentje in een campertje in Canada ligt...
  • os
    Tourist
    os op 1 februari 2012 路 09:45

Into the Wild van Jon Krakauer.
    Ook verfilmd. Maar zelfs als je de film hebt gezien, is het boek nog de moeite waard.

En niet vergeten die fantastische muziek van Eddie Vedder erbij aan te zetten!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 1 februari 2012 路 10:47
    pffff, kan niet kiezen... Maar als ik er maar eentje zou mogen noemen:

Sailing alone around the world - Joshua Slocum

De eerste man die solo de wereld rondzeilde. In 1896 (ofzo). Dat is meer dan 100 jaar geleden. In een zelfgebouwde houten boot. Toen er nog wilden op vuurland leefden, en de eilanden in de Pacific nog onbedorven waren. En nog geestig geschreven ook.
  • gregoriojimenez
    Tourist
    gregoriojimenez op 1 februari 2012 路 18:43
    "Walden" van Henry David Thoreau (1854 ofzo, is het boek dat Christopher McCandless in into the wild aan het lezen en aan het quoten is, amerikaanse literaire klassieker)
    "Let My People Go Surfing" van Yvon Chouinard is idd ook een must read
    "Collapse" en "Guns, Germs and Steel" van Jared Diamond (als je toch tijd teveel hebt, zijn dikke pillen over wereldgeschiedenis, samenlevingen en maatschappijen, pulitzer prijs gewonnen)
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 1 februari 2012 路 19:06
    Annapurna - Maurice Herzog
    Over de eerste beklimming van een berg van meer dan 8000m hoog. Op een manier waar ze nu nog jaloers over zijn, maar ook met de nawee脙芦n van de eigen keuzes. Knap om te lezen!

Touching the void - Joe Simpson
    Over een beklimming van de westelijke flank van de Siula Grande die op het eerste zicht fout afloopt...

Powderguide - Tobias Kurzeder
    3X3 - Werner Munter

Steve House zou ook iets goed moeten geschreven hebben. 馃槈

The White Spider: The Classic Account Of The Ascent Of The Eiger - Heinrich H脙陇rrer
    De naam van de auteur kan een belletje doen rinkelen. Indien niet, denk aan Brad Pitt in Seven Years In Tibet. Dit is over de beklimming van de Eiger noordwand. Soort van prequel op 7yintibet.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro