Iemand bekend met Icelantic ?

• Anouk
    Beginner
    Anouk op 4 augustus 2009 · 22:25
    Ik ben een klein merk ski's tegengekomen op het net : Icelantic. Na vele uren surf- en leesplezier, én na een zeer aangename "chat-babbel" met de eigenaar van het merkje, Ben Anderson, ben ik er helemaal weg van. Nu is verliefd zijn één ding, maar effectief kopen en skiën iets anders, dus...heeft iemand van jullie ooit al op één van deze latten gestaan in de poeder? Volgens Ben zou het een totaal nieuwe sensatie moeten zijn, zeer brede en korte ski's die zowel kunnen carven als door de bossen racen.
    Ik voel me zeer aangetrokken tot de Nomad, de bestseller en allrounder uit het gamma en wil graag jullie visie over de ski vragen.

Any input welcome!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 5 augustus 2009 · 14:56
    Vriend van me heeft er afgelopen winter in utah mee geskiet in snorkel pow. Ondanks de breedte vond hij ze toch snel duiken omdat ze aan de korte kant zijn. Nu is hij zelf ook 190 en wat zwaarder. misschien ook ff wennen.

je hebt een pm over hoe je het hem zelf kan vragen
    Better to burn out, then to fade away.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 5 augustus 2009 · 21:30
    Thanks voor de tip, maar ik was al niet meer te houden 😞
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 6 augustus 2009 · 09:19
    Vette, originele quiver heb je Anouk! Gefeliciteerd met de aankoop!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 6 augustus 2009 · 16:10
    Heb een tijdje gedacht aan de Shaman.
    Uiteindelijk niet gedaan omdat de sidecut toch vrij extreem is.
    Veel goede reccensies gelezen op:
    http://www.epicski.com/
    en http://www.tetongravity.com/forums/index.php...
    Gefeliciteerd met je aankoop, het is in ieder geval een kwaliteitsproduct!!
    powpowwowjippiajippieee
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 6 augustus 2009 · 23:53
    bedankt voor de complimenten, ik doe dan ook mijn best mijn quiver boards en ski's waardig te zijn...lukt sommige dagen beter dan anderen, maar we leren nog bij elke trip.
    Heeft één van jullie soms ervaring met de Marker Griffons ? Ik ben erover aan het denken die erop te zetten, omdat ze op dit moment goedkoop te krijgen zijn. Ik lees echter wel wat negatieve dingen over de Griffons, ten nadele van de Jesters. Maar ik heb de DIN van de Jesters niet nodig en ik ben een laidback skiër...
    Heb wel wat gelezen over teveel speling in het neusstuk en ik zie ook dat ze volgend seizoen met een nieuwe neus en hiel worden uitgerust, dus zou er wel waarheid achter kunnen zitten, maar toch...zijn ze 120€ waard of besteed ik dat geld beter aan een andere binding ?
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 7 augustus 2009 · 14:32
    QestherQ heeft Griffons op haar Misdemeanors. Bevallen haar heel goed. Geen last van speling o.i.d. Ikzelf heb de Jesters op mijn Katana's, ook geen enkel probleem, voor mij een heerlijke binding. Als ik ze vergelijk heeft de Griffon iets meer plastic, maar hij blijft zeer solide aanvoelen. Esther had wel wat moeite met instappen toen de DIN relatief hoog stond. Ze is klein en licht en de hefboom van de achterbak kwam maar moeilijk over het dode punt. Bij een iets lichtere DIN was dit ook onmiddelijk opgelost. 120 € zou ik echt een koopje vinden!!
    powpowwowjippiajippieee
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 augustus 2009 · 14:55 Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 9 augustus 2009 · 15:39
    Anouk of die ski?
    Better to burn out, then to fade away.
  • doov
    Advanced
    doov op 9 augustus 2009 · 18:27
    Zonde dat er bindingen op moeten: die verzieken de graphics.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 9 augustus 2009 · 22:51
    De ski's zijn idd lekkere dingen, over mezelf geen commentaar :lol:
    Maar de versie die Dio hier toont is die van 07-08, de mijne zijn een jaartje nieuwer en hebben Genghis Kahn als onderwerp :
    http://www.icelanticskis.co.uk/skis/0809-nomad/...
    Bindingen? Mjah, ga er toch maar opzetten, anders wordt het me te link.
    En het zullen dan idd de Griffons worden, voor dat geld lijkt het me een goeie deal.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 10 augustus 2009 · 22:27
    Ook een lekker ding!

http:
    Life is what happens the moment you put your phone away.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro