Skileraar

• riquardh
    Advanced
    riquardh op 5 augustus 2009 · 12:06
    Hey mede powderliefhebbers,

Aankomend winterseizoen wil ik graag skileraar gaan worden in ergens in de alpen. Zoals natuurlijk al ruimschoots bekend is dit niet een winstgevende bezigheid maar he dar gaat het niet om.. momenteel heb ik nog geen anwarter of ander papiertje in handen.. ik heb reeds bij snowsportacademy rond gekeken en dit is eventueel een optie want verder wil ik gaan kijken om opleidingen via scholen te regelen heeft hier iemand ervaring mee?
    Zijn er nog verder Tips, Trucs & adviezen waar op te letten ?

grtz Riquard
    Snow Gives Pleasure, Freeriding Is Pleasure!!
  • Simon
    Tourist
    Simon op 5 augustus 2009 · 12:27
    hey,
    ik had dezelfde vraag gesteld een tijdje geleden, zoek maar eens op het forum(staat op pag. 3 denk ik)
    het gaat wel over een zomercursus snowboardanwärter, maar uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer hoor(op de sites in die topic zal je wel verwijzingen vinden naar ski-anwärter normaal)
    kijk ook zeker eens op de site van de SBSSV(http://www.sbssv.at/cms/index.php?german_education_beginner...)
    Talk less, ride more
  • riquardh
    Advanced
    riquardh op 5 augustus 2009 · 13:17
    hey,
    ik had dezelfde vraag gesteld een tijdje geleden, zoek maar eens op het forum(staat op pag. 3 denk ik)
    het gaat wel over een zomercursus snowboardanwärter, maar uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer hoor(op de sites in die topic zal je wel verwijzingen vinden naar ski-anwärter normaal)
    kijk ook zeker eens op de site van de SBSSV(http://www.sbssv.at/cms/index.php?german_education_beginner...)

Thnx Simon kan ik al zeker wat mee.. Zijn er bij jou verder nog dingen opgevallen dat je zegt ff opletten? wat mij vooral opviel in zwitserland is dat je beter betaald krijgt maar dat daarentegen vaak wel je eigen onderkomen betalen (tov oostenrijk) moet dus uiteindelijk minder voordelig uit bent.. Verder heb ik net een mailtje binnen vanuit Val thorens met de uitnodiging om daar mee te gaan doen aan test technique cursus om daarna technique test af te leggen en evt dan daarte gaan werken als stagaire. Nou weet ik van mezelf dat ik goed kan skien maar heeft iemand enig idee of dit te doen is? anders gooi ik mijn eigen glazen strax in?

grtz Riquard
  • Simon
    Tourist
    Simon op 5 augustus 2009 · 17:58
    um, ik heb totaal geen idee waar je onderkomen al dan niet betaald wordt, dit moet je even aan de andere ski/snowboardleraren vragen op dit forum. Ik denk dat dit vooral afhangt van skischool tot skischool...
    Verder moet je geen semi-prof zijn voor Anwärter succesvol te kunnen volgen hoor.
    Als je de basis kent(m.a.w. als je al meerdere jaren ski-ervaring hebt) is het zeker te doen.

Waar je wel moet op letten, is waar je diploma(als je het hebt gehaald) overal geldig is. Niet alle diploma's worden immers overal in Europa erkend...
    Talk less, ride more
  • TeeVee
    Tourist
    TeeVee op 10 augustus 2009 · 17:29
    Ik weet niet hoe het zit in Frankrijk, maar ik hoor altijd alleen dat het daar moeilijker gaat en dat de opleiding zwaar is. Geen idee. Voor Oostenrijk kan je met een anwarterdiploma overal aan de slag. Het nadeel daarvan is dat anwarter je opleidt om beginners les te geven en veel meer als beginners of licht gevorderden zal je dus geen les geven waarschijnlijk (ligt ook aan de skischool). Voordat je de volgende opleiding kan doen moet je eerst 4 weken lesgegeven hebben.. Onderkomen in Oostenrijk wordt vaak geregeld door de skischool, of ze helpen je daarbij, maar dat verschilt ook per skischool, ff uitzoeken dus... De anwarteropleiding is easy going, veel in pflug skien enzo...

Als je nog vragen hebt laat t weten,

Succes!
  • riquardh
    Advanced
    riquardh op 11 augustus 2009 · 13:37
    Thnx voor de reacties... Heb voor zekerheid gekozen en dan wat langer te doen over frankrijk bedoel oostenrijk kan je ook prima skien(lesgeven) ik wacht nog even af wat ik nog ga horen uit zwitserland maar momenteel staat Skischule Arlberg op 1. lijkt allemaal goed geregeld (altijd afwachten) dus aankomend seizoen Arlberg onveilig maken... wordt voor mij wel eerste keer Im Arlberg mensen al eraring met Arlberg en poederen?????? Want ja de vrije uurtjes en poeder moeten wel goed besteed worden...
  • semmel
    Expert
    semmel op 11 augustus 2009 · 14:04
    Hee Riquardh,

Ik zou niet te lang wachten met kiezen waar je wilt gaan werken etc., ook in de winter toerisme is de economische crisis te voelen..!!
    Werk vinden als beginnende leraar zal het niet zo makkelijk worden..

Ik heb (nog) geen eigen ervaringen met werken in Frankrijk, Zwitserland of Italie, maar ik heb al wel vaak genoeg gehoord dat de opleidingen niet zo makkelijk zijn.
    Ik heb mij laten vertellen dat de opleiding daar "hetzelfde" zijn als de Staatliche opleiding in Oostenrijk, wat zeker niet makkelijk is.

Als je voor Oostenrijk kiest informeer ook naar onderkomen, de meeste skischolen hebben onderkomen, maar je moet er vaak wel voor betalen..

En voor Arlberg (St. Anton), ze skien daar al poeder sinds begin 1900.. Je kan er vanuit gaan dat als je uit je raam kijkt om 07.00 na een goede dump dat je de eerste lines al kan zien!
    Ondanks dat is St. Anton, Zurs, Lech etc een ongelovelijk VET gebied, met veel gemotiveerde skiers (1 of meer powder Buddies vind je daar zeer eenvoudig)!..!

PM me maar als je nog vragen hebt.. 😀
    Respect the Mountains..!
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 11 augustus 2009 · 20:55
    Anton 😃
  • kanski
    Elite
    kanski op 11 augustus 2009 · 22:07
    ik wacht nog even af wat ik nog ga horen uit zwitserland maar momenteel staat Skischule Arlberg op 1.

http://www.wepowder.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=407&start=0&...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 12 augustus 2009 · 13:30
    Ga zelf ook zo goed als zeker jaartje lesgeven in St. Anton!!!
  • riquardh
    Advanced
    riquardh op 14 augustus 2009 · 10:03
    He Juul welke school zout worden als bij mij ook doorgaat ff wat gaan powderen natuurlijk... Maar ben ff bezig met arlberg waar je alleen eerst anwarter moet halen anders kom je er nu uberhaupt niet in dus ff kijken wanneer dat op korte termijn geregeld kan gaan worden.. anders wordt ischgl of kitzbuhel daar hoef ik niet voor december anwarter te halen dus kan ik gewoon december cursus volgen.. iemand enige ervaring met freeride in kitzbuhel?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro