Feedback nieuwe site

• Arjen
    Advanced
    Arjen op 19 november 2012 路 14:19
    Schiet maar raak! Waar gaat het niet goed, wat mis je nog, en alle andere vragen die in je opkomen bij deze nieuwe wePowder site. Alvast bedankt voor jullie feedback!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 19 november 2012 路 14:26
    Waar zit nu weer die knop 'ongelezen items'? 馃槂 Voel me nu al weer 'lost' 馃榾
    Ziet er wel slick en sober uit. Moet wel de boel iets vergroten, geloof ik. Kan niet zo goed zien of het smiley's of huilie's zijn. 馃槂
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 november 2012 路 14:27
    'T is even wennen maar lijkt me toch nu al een mooie stap vooruit!
    Ik liep alleen tegen de prijzen van Noorse en Zweedse dagpassen aan.
    350,- euro voor een dagje is wel heel gortig. Daar ontrbreekt nog een faktor NOK/SEK aan 馃槈
    Echt mooi werk verder!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • doov
    Advanced
    doov op 19 november 2012 路 15:16
    De topics zijn at random over de subfora verdeeld.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 19 november 2012 路 15:25
    Ziet er inderdaad uit als wintersporters.nl.... vindt het er gelikt uitzien.
    Forecast gedeelte ziet er ook veelbelovend uit.

Zijn de pro-blogs verdwenen?
    Forum is ook ff wennen.
  • WietseHage2
    Tourist
    WietseHage2 op 19 november 2012 路 15:29
    Op dit moment zijn er problemen met inloggen en reageren. We zijn hier mee bezig.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 19 november 2012 路 15:31
    De topics zijn at random over de subfora verdeeld. doov op 19 nov. 2012 15:16

Niet helemaal. Sales is marktplaats geworden, safety is safety, reviews zitten deels onder gear. De rest zit onder chatter. Technisch was dit het maximale. Excuses voor de overlast.

Maar wat tips:
    * Chatter voor de chattalk
    * Gear voor reviews en de oude techtalj
    * Bestemmingen.. het woord zegt het al
    * Routes... idem
    * Trip reports om je reports te posten
    * Forecast.. voor al het gepraat over sneeuw
    May the powder be with you.
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 19 november 2012 路 15:32
    Hoi Arjen/Morris,

Een bedankje voor deze "upgrade" van de site is ook in deze tijden wel op zijn plaats.
    Van wat ik tot nu toe heb gezien heeft de site nog meer meerwaarde gekregen.
    Tof!

- Ik zag dat er nieuwe sub-fora zijn gemaakt. Heel handig.
    Verzoekje om alle review's van gebieden die nu in "Gear" staan te verhuizen naar "Bestemmingen"

- Voor mij (Chrome browser op win7) is het verificatie boxje nauwelijks leesbaar op de gelige achtergrond (edit: verificatie inmiddels niet meer in gebruik)

- In het overzicht van "Active Topics" staan icoontjes voor de topics. Krijgen deze nog een functie? Ofwel verband met subfora icoon of een icoon die iets zegt over hoe "actief" het topic is. (Of bv stickies/announcments etc)?

Thanks!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 19 november 2012 路 15:33

Zijn de pro-blogs verdwenen?MarcD op 19 nov. 2012 15:25

Zitten in het weblog. We gaan ff kijken of dit voldoende werkt.
    We zijn nu de probloggers aan het briefen hoe ze kunnen gaan bloggen. Dus hun nieuwe blogs komen er aan.
    May the powder be with you.
  • freek
    Beginner
    freek op 19 november 2012 路 15:40
    Punt 1: ik heb net tot 2 keer aan toe een stuk geschreven en gepost, zonder te zijn ingelogd. Daarbij moest ik mn emailadres opgeven om reacties te ontvangen en een soort van captcha door, dat ging prima maar mn reacties komen niet tevoorschijn, dus dan maar ingelogd opnieuw proberen. 3 x is scheeprecht toch?

Punt 2 ik kreeg het idee op een site voor zeer slechtziende bejaarden te zijn beland, wat een koeieletters 馃槂 Op 83% (in Chrome) leest het veel prettiger. Misschien is dit browserafhankelijk?

Punt 3: Bij de bestemmingen wilde ik voor de filter 'Alpen' kiezen, dan krijg ik een 'zandloper' en die verdwijnt vervolgens niet meer.
    Edit: deze was van tijdelijke aard

Verder ziet het er fris uit en ben ik erg benieuwd naar de bestemmingen, die ga ik zonder filter eens bekijken.

Groet,

Freek
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 19 november 2012 路 15:42
    Komt het freeride paspoort ooit nog terug 馃槥 ?

Verder ziet het er goed uit!
    Live to the extreme
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 19 november 2012 路 15:57
    fuckin' briliant, die gebiedsinfo! Mooi hoor!

klein puntje: zoom op de googlemapsjes zou fijn zijn.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 19 november 2012 路 16:01
    Ik kwam er zojuist achter dat wanneer je een post wilt editen je edit incl. HTML code. Voor mij geen probleem, maar ik kan niet spreken voor een ander.
  • Yo-han
    Tourist
    Yo-han op 19 november 2012 路 16:05
    Ik kwam er zojuist achter dat wanneer je een post wilt editen je edit incl. HTML code. Voor mij geen probleem, maar ik kan niet spreken voor een ander. Spookjuh op 19 nov. 2012 16:01 Waren dat berichten uit het oude forum? Want dat klopt, die berichten kunnen nog wat html bevatten. Bij nieuwe berichten zou dit niet meer het geval moeten zijn.
    Yeah let's go.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 19 november 2012 路 16:12
    Ik kwam er zojuist achter dat wanneer je een post wilt editen je edit incl. HTML code. Voor mij geen probleem, maar ik kan niet spreken voor een ander. Spookjuh op 19 nov. 2012 16:01 Waren dat berichten uit het oude forum? Want dat klopt, die berichten kunnen nog wat html bevatten. Bij nieuwe berichten zou dit niet meer het geval moeten zijn. Yo-han op 19 nov. 2012 16:05

Yes, they were 馃槂
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 19 november 2012 路 16:14
    Komt het freeride paspoort ooit nog terug 馃槥 ? gideonp op 19 nov. 2012 15:42

Dat zou ik ook wel heel prettig vinden!
    Go to heaven, ski like hell!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 19 november 2012 路 16:41
    Ziet er top uit gasten! Ben vooral erg blij met het nieuwe forum lay-out.

Inderdaad voor bij editen ook de html/bbcode gezien.

Rex Monte - Amor Nix
  • freek
    Beginner
    freek op 19 november 2012 路 16:43
    Inderdaad, zoals hierboven genoemd is de frontpage minder overzichtelijk. Ik verwacht altijd een bepaalde chronologische volgorde en die heb ik nog niet kunnen vinden (overigens stoort me dat op de wintersporters.nl site net zo goed dus dat is niet verrassend)
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 19 november 2012 路 16:53
    Ziet er niet slecht uit, maar zal wel even wennen worden 馃槂
  • Martijn
    Beginner
    Martijn op 19 november 2012 路 16:56
    Bedankt voor de eerste ronde feedback allemaal. Johan, Wietse en ik regelen de techniek van de website. We houden al jullie feedback dan ook scherp in de gaten.

Forum
    Het oude forum viel bijna van ellende uit elkaar. Daarom hebben we het gehele forum proberen te strippen en over te zetten. In oude topics kunnen nog schoonheidsfoutjes zitten die we helaas niet kunnen oplossen.

- We gaan de komende dagen proberen zoveel mogelijk oude topics in de juiste forums te zetten.

- Ongelezen items komen voorlopig niet terug. Je zal dus vooral de datum/tijd van topics in de gaten moeten houden.

- We hebben nu icoontjes geplaatst voor alle topics in het overzicht zodat je ziet in welk forum dat topic zit.

Ontwerp
    - De letters zijn inderdaad iets groter, maar niet overdreven groot. Stuur anders even wat screenshots als je denkt dat dit echt een probleem is.

- We hebben er inderdaad voor gekozen om de site veel meer om informatie te laten draaien. De oude site was inderdaad heel strak en "designy", maar de indeling was voor veel mensen (en apparaten) onbegrijpbaar.

- De frontpage is inderdaad wat rommeliger dan de oude, we willen hier uitgebreid mee testen. Een chronologische volgorde kun je vinden door op /weblog te klikken.

Diversen
    - De skipasprijzen met verkeerde valuta gaan we aanpassen.

- Problogs, magazine-artikelen en weerberichten komen allemaal in het weblog. Wel zo overzichtelijk.
  • freek
    Beginner
    freek op 19 november 2012 路 16:57
    klein puntje: zoom op de googlemapsjes zou fijn zijn. bertjebertje op 19 nov. 2012 15:57

pssst... de + en - toetsen op je toetsenbord bieden die functionaliteit ook
  • Yo-han
    Tourist
    Yo-han op 19 november 2012 路 17:03
    klein puntje: zoom op de googlemapsjes zou fijn zijn. bertjebertje op 19 nov. 2012 15:57

pssst... de + en - toetsen op je toetsenbord bieden die functionaliteit ook freek op 19 nov. 2012 16:57

De zoom functie hebben we in eerste instantie even uitgezet omdat dit nog wat problemen gaf tijdens het gebruik. + en - zijn je vrienden op dit moment.
    Yeah let's go.
  • doov
    Advanced
    doov op 19 november 2012 路 17:07
    De topics zijn at random over de subfora verdeeld. doov op 19 nov. 2012 15:16
    Niet helemaal. Sales is marktplaats geworden, safety is safety, reviews zitten deels onder gear. De rest zit onder chatter. Technisch was dit het maximale. Excuses voor de overlast.
    Maar wat tips:
    * Chatter voor de chattalk
    * Gear voor reviews en de oude techtalj
    * Bestemmingen.. het woord zegt het al
    * Routes... idem
    * Trip reports om je reports te posten
    * Forecast.. voor al het gepraat over sneeuw meteo morris op 19 nov. 2012 15:31

Ik wil niet de wijsneus uithangen, ( ben ik wel natuurlijk.......), maarruh wat doet bijvoorbeeld poedermobiel dan onder safety? Goed, zo'n ding kan natuurlijk een gevaar op zich vormen, maar het oorspronkelijke topic stond daar niet.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Martijn
    Beginner
    Martijn op 19 november 2012 路 17:08
    Goed idee navigatiemogelijkheden op de kaart van een bestemming te zetten. Gaan we fixen.

Het freeride paspoort komt zeker terug; in een gloednieuwe vorm.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 november 2012 路 17:11
    De langere posts van het oude forum lijken gedeeltelijk weg te vallen. Zeker bij tripreports die 't herlezen waard zijn is dat jammer. Is er een maximale postlengte? En is die toevallig kleiner dan bij 't oude forum?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Martijn
    Beginner
    Martijn op 19 november 2012 路 17:13
    @EmileHendrix heb je een voorbeeld van zo'n topic?
  • SvenS
    Beginner
    SvenS op 19 november 2012 路 17:14
    Misschien een zoek optie bij bestemmingen? Beetje irritant om door die pagina's heen te moeten. Ziet er strak uit! Komen er op het forum ook 'nieuwe berichten' iconen?
  • Teon
    Advanced
    Teon op 19 november 2012 路 17:15
    Complimenten! Erg netjes en overzichtelijk (zodra je doorklikt), de frontpage vind ik persoonlijk wat rommelig.

Ik gebruikte op het ouwe forum de optie om bijvoorbeeld alle onderwerpen in 'Safety' te volgen. Ik vond de mailfunctie bij een nieuw onderwerp geniaal. Komt dat nog terug?
    Schade. Ernussmarmalade.
  • Martijn
    Beginner
    Martijn op 19 november 2012 路 17:18
    @SvenS boeven in de site kun je zoeken op bestemmingen.

@Teon we gaan het forum steeds verder uitbreiden en deze optie staat wel op ons wensenlijstje.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 19 november 2012 路 17:18
    @SvenS Er staat een zoekbox bovenaan (naast het wePowder logo) waar je direct een gebied kan intypen. Is dat wat je bedoelt?
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro