25 november kNOw Boundaries lezing Zoetermeer

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 november 2012 路 15:12

Kleine herinnering in alle hectiek. Zondag a.s. vindt alweer de 3e stop van de kNOw Boundaries tour plaats. Deze keer bij Duijvestein in Zoetermeer. Reserveren vooraf is niet nodig.

Het programma is als volgt:
    12.00 uur Meer poeder, veiliger rijden. Een inleiding in het weer in de Alpen door Morris (wePowder)
    13.00 uur Snow safety, een inleiding door Folkert-Jan (Snow Safety Center)
    14.00 uur Presentatie van de nieuwe The North Face lawine-airbag + de mogelijkheid om deze eens goed te testen.

Tot zondag!

Andere data en meer info: http://wepowder.nl/weblog/3772/De-data%21-kNOw-Boundaries-Tour...
    May the powder be with you.
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 21 november 2012 路 15:15
    En voor iedereen die Lawine I al gedaan heeft, de lawine II theorie cursus is op dezelfde dag in Zoetermeer. Er zijn nog een paar plaatsen, even snel inschrijven en dan in de pauzes even een North Face ABS airbag testen?
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 21 november 2012 路 15:28
    Mooie gelegenheid om mensen in mijn omgeving wat bewuster te laten worden van snow safety. Uitnodigingen verstuurd.

Is basiskennis uit het wepowder boek mbt het weer voldoende om aan te haken 馃榾 ?

Tot dan!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 november 2012 路 15:37
    Mooie gelegenheid om mensen in mijn omgeving wat bewuster te laten worden van snow safety. Uitnodigingen verstuurd.
    Is basiskennis uit het wepowder boek mbt het weer voldoende om aan te haken 馃榾 ?
    Tot dan! basvennik op 21 nov. 2012 15:28

Jazeker.. meer dan voldoende!
  • Daniel
    Advanced
    Daniel op 23 november 2012 路 12:30
    Ik zou er dolgraag bij zijn, alleen zit al in de andere kamer daar... L2 theorie... beetje jammer
    Laat de zwaartekracht je helpen
  • Allart
    Beginner
    Allart op 23 november 2012 路 16:03
    Ik zou er dolgraag bij zijn, alleen zit al in de andere kamer daar... L2 theorie... beetje jammer Daniel op 23 nov. 2012 12:30
    Same here 馃槥
    Ik pak m wel mee in Utrecht op 18-12!
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 23 november 2012 路 19:45
    Ik denk dat ik wel even van 12 tot 1 kom luisteren, moet ook nog even langs opa voor update pieper. Is het gewoon binnenlopen (in zo'n zaaltje)?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 november 2012 路 20:06
    Ik denk dat ik wel even van 12 tot 1 kom luisteren, moet ook nog even langs opa voor update pieper. Is het gewoon binnenlopen (in zo'n zaaltje)? josvboxtel op 23 nov. 2012 19:45

Is in principe in de winkel.
    Mocht het te druk worden dan wijken we uit naar zaaltje.
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 25 november 2012 路 19:10
    Morris & Haas bedankt voor vanmiddag! Erg leuk en altijd leerzaam. Als ik het interview van Powder magazine krijg zal ik hem uploaden of doorzetten aan jullie.grtz
  • Haas
    Expert
    Haas op 25 november 2012 路 19:18
    @ Big Lepowski Thanks!
    @ all thanks for making the kNOw boundaries stop in Zoetermeer a succes.

Hebbie de lezingen van vandaag gemist? herkansingen genoeg:

Andere data en meer info: http://wepowder.nl/weblog/3772/De-data%21-kNOw-Boundaries-Tour......
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 26 november 2012 路 09:18
    Bedankt inderdaad, was erg leuk!

Wat me wel opviel, Morris merkte terecht op dat je een pieper niet uit moet zetten tijdens bijvoorbeeld de lunch omdat je anders kunt vergeten hem weer aan te zetten. Vervolgens zegt dat vrouwtje van the North Face doodleuk dat je heel gemakkelijk de trigger van de ABS er even af kunt halen voor in de lift.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 november 2012 路 09:37
    @Zimoski.. dat doe ik ook regelmatig in een cabinelift of als mijn tas meegaat met de heli. Het zal je maar gebeuren... je trigger heb je er zo weer aangezet. Zeker als je jezelf aanleert om telkens de velcro eraf te halen voordat je de helling induikt, dan zit dat zo in je systeem. Een pieper aan en uit zetten en dan ook nog eens een piepercheck doen... Dat wordt (te) vaak vergeten.
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 26 november 2012 路 09:46
    Ok thx voor de uitleg, het wordt dus onderdeel van je ritueel van in je ski's klikken en je tas weer vastgespen. Zelf geen ervaring met airbag.
  • Haas
    Expert
    Haas op 26 november 2012 路 19:42
    @zimorski Het ontbreken van je trgger is voor de rest van je groepje ook duidelijk zichtbaar.
    Het is me weleens gebeurt dat morris zei:' haas zou jij je trigger er niet ff aanhangen'. Ik: hoezo? M: 'nou... die twee cougars die naast je aan de bar hangen komen verdacht dicht bij je'...

M.a.w een pieper die uitstaat zie je niet. Er zal alleen bij een piepercheck blijken of de pieper al dan niet aanstaat (lees op zenden staat)
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 26 november 2012 路 21:18
    LOL! 馃槂
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • basvennik
    Advanced
    basvennik op 27 november 2012 路 09:26
    馃槂

Was heel erg nuttig. Stukje over weer bracht weer nieuwe inzichten. Vooral de tabel met moment ins seizoen en waar je in de Alpen dan moest wezen (en welke gevaren er waren), vond ik erg nuttig. Wil je deze delen?

Stukje snowsafety was een goeie introductie voor de mensen die ik had meegenomen. Awareness is daar in elk geval toegenomen.

Thanks!
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 27 november 2012 路 09:30
    @zimorski Het is me weleens gebeurt dat morris zei:' haas zou jij je trigger er niet ff aanhangen'. Ik: hoezo? M: 'nou... die twee cougars die naast je aan de bar hangen komen verdacht dicht bij je'...
    mediahaas op 26 nov. 2012 19:42

Dank voor dit illustrerende voorbeeld :')
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 6 december 2012 路 07:20
    Hoe laat is het zaterdag in Landgraaf te doen??
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 december 2012 路 07:56
    13.00 tot 15.00 uur

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro