Aanbeveling Noord-Amerika

• KlaasM2
    Tourist
    KlaasM2 op 28 november 2012 · 14:28
    Eind februari heb ik de mogelijkheid om ongeveer een week in NA te snowboarden. Na veel rondzoeken, klikken en lezen ben ik een hoop wijzer geworden, maar weet ik eigenlijk nog steeds niet zeker waar ik naar toe zou willen en hoop dat iemand mij kan adviseren.

Budget is €4000 voor twee personen (reis, vervoer, slapen, liftpas). Het gebied mag behoorlijk uitdagend zijn, maar af en toe een halve dag over de groomers moet wel kunnen. Het liefst vermijd ik de grote gebieden als Whistler en Aspen, maar als ik dat écht niet mag missen valt het nog te overwegen. Tot nu toe was ik zelf uitgekomen bij twee gebieden, Red Mountain (BC, CAN) en Jackson Hole (WY, USA).

Dan nog een vraag. Het liefst zou ik mijn eigen gear meenemen vanuit NL, maar is dit de moeite waard qua kosten? Is er iets te zeggen over de gemiddelde kwaliteit van huurspullen in NA?

Alvast bedankt!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 28 november 2012 · 14:42
    Je hebt meerdere opties Klaas. De twee gebieden die je noemt zijn erg mooi, maar ik zou het zonde vinden om op één locatie te blijven.

Je kan bijvoorbeeld denken aan de Powder Highway (waar je ook in Red kan rijden), waarbij je vliegt op Calgary. Een andere optie is vliegen op Salt Lake en dan heb je een goede negen gebieden op maximaal twee uur rijden van de stad (de gebieden in de BCC en LCC zelfs op ongeveer drie kwartier).

Gear zou ik altijd meenemen. Niet dat de gear in NA slecht is, maar de kosten van het huren worden hoger dan de kosten die de airline in rekening brengt. Daarnaast is het ook weer gedoe om iedere dag gear te gaan huren.

Met je budget moet je prima uitkomen. Check ook zeker nog even de Essentials die ik vorig jaar geschreven heb (voor nu alleen op Issuu, komt binnenkort weer terug op de site): http://issuu.com/wepowder/docs/essentialsroadtripping...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 november 2012 · 14:42 May the powder be with you.
  • KlaasM2
    Tourist
    KlaasM2 op 28 november 2012 · 15:30
    Helemaal doorgelezen, goede informatie! Een trip gaat helaas waarschijnlijk niet lukken en op basis van de Essentials denk ik dat Jackson Hole een prima gebied is om iets langere tijd te blijven. Mochten anderen zich nog geroepen voelen om iets toe te voegen aan dit topic, dan graag!
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 28 november 2012 · 19:51
    Wij gaan 2 weken roadtrippen door Noord Amerika, laatste 2 weken februari!
    Vliegen op Seattle en dan zien we wel, hadden eigenlijk het plan door state Washington (oa mt Baker) en Idaho te cruisen en terug te vliegen vanaf Boise. Maar daarvan hebben jullie niet heel veel gebieden gedaan en zijn jullie juist als een malle door/langs gereden... Was daarvoor een reden? (of iets met to do lijstje en Corbets Couloir?)
    Dan nog een vraagje, om je thread nog ff te misbruiken Klaas (wellicht heb je er ook wat aan?!), kan je overal heli-skiën? Ik heb 3 plekken gevonden, north cascade, sun valley, grand Thargee...
  • psd
    Tourist
    psd op 28 november 2012 · 20:01
    @ Morris. Hoe heb je dat gedaan met de transfers tussen de gebieden. Sommige zijn 14 uur las ik.
  • The_O
    Tourist
    The_O op 28 november 2012 · 20:08
    @KlaasM, zorg zeker dat je flexibel bent. Omstandigheden per resort kunnen behoorlijk verschillen.
    Ipv huren of eigen spullen meebrengen zou je kunnen overwegen hier ter plaatsten 2e hands te kopen. Ieder skiresorts verkoopt spul van voorgaande seizoenen en je hebt ook 2e hands winkels (consignment stores) waar je gebruikt materiaal kunt kopen. Maar goed doe dat alleen als je niet al te veeleisend bent mbt materiaal, de vraag is ook wat je met spul doet als je terug gaat. Mocht je in East Kootenays terecht komen geef tzt een gil wellicht kunnen nog wat afspreken.
    And Also The Trees
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 28 november 2012 · 20:16
    @Merel Dat klinkt als een mooie reis. Als je de ruimte hebt dan kan je ook de gebieden rond Mt. Hood meepakken (Meadows is een erg mooi gebied en de Timberline Lodge een geweldige ervaring).

Reden dat we vanuit Fernie naar Jackson Hole gereden zijn was in de eerste plaats dat Jackson op de to-do lijst stond en we daar op een bepaalde datum moesten zijn. Daarnaast was ik in de meeste gebieden in Montana en Idaho al geweest. Idaho kent zeker mooie gebieden. Sun Valley is een klassieker en Schweitzer heeft mooi terrein. Pebble Creek is een geheimtip, maar dat ligt wat meer richting Utah. Grand Targhee (op de grens met Wyoming) is ook absoluut de moeite waard. Betreft het heliskiën: dat kan niet overal. Heliskiën vind je veel meer in Canada (BC) dan in de US. Mijn voorkeur van de drie zou in ieder geval niet liggen bij Sun Valley, is toch een wat meer mondain resort en dan heb je de kans bij wat mindere skiers en boarders in de heli te zitten (wat toch wel je dag bepaalt).

@psd Op de enige manier waarop je je in de VS en Canada kunt verplaatsen. Met de auto!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro