Oude af te danken freeride/freestyle ski

• Petertie
    Beginner
    Petertie op 16 januari 2013 · 23:28
    Mensen,

Als trotse vader van een 6 mnden oude dochter wil niets liever als naar buiten met die kleine, Maar de strijd van de bandjes van de kinderwagen versus sneeuw was ik snel zat.

De kleine gaat over een paar weken ook mee naar Ste-Foy, en als mamma skieen is wil ik wel met die kleine naar buiten!

Ik ben nogal een knutslaar dus zoek nog een paar liefst niet te getailleerde beetje brede ski's om onder de wagen te knustelen.
    De eerste test met een maxi-cosi om mij oude snowboard is iig gelukt !

Gare staalkanten of balag maakt dus niets uit

Mocht je nog iets hebben staan liefst voor nix of tegen de verzendkosten laat het dan horen!

Groet Peter
    Skiing is a dance, and the mountain always leads
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 januari 2013 · 23:40
    Cool idee. Ik heb helaas niks voor je.
  • SneeuwPuls
    Beginner
    SneeuwPuls op 16 januari 2013 · 23:41
    @peter: Ik heb helaas niks voor je in de aanbieding, maar vind het plan wel prachtig! Wellicht een foto'tje van het eindresultaat posten?! Succes
    You don't stop playing because you get older, you get older because you stop playing
  • Petertie
    Beginner
    Petertie op 16 januari 2013 · 23:41
  • SneeuwPuls
    Beginner
    SneeuwPuls op 16 januari 2013 · 23:42
    Nice!
    You don't stop playing because you get older, you get older because you stop playing
  • Petertie
    Beginner
    Petertie op 16 januari 2013 · 23:44
    Dit is gemaakt met een maxi-cosi frame voor achterop een bagagedrager van een fiets.... 😉
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 16 januari 2013 · 23:51
    Vergeet niet een veiligheidskoord oid om je pols te doen. Zou een beetje jammer zijn als je het wagentje in een moment van onachtzaamheid even loslaat en het er met een noodvaart vandoor gaat. Als je in NL per ongeluk onderuit gaat is het niet zo'n probleem, in de bergen wel iets om voor uit te kijken.

Nice plan trouwens😋
  • doov
    Advanced
    doov op 17 januari 2013 · 09:18
    Ik heb hier nog wel een afgetrapt setje Foils staan. Is dat breed genoeg?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 17 januari 2013 · 11:41
    Ook de berg ermee af? 😀
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 januari 2013 · 11:48
    Je zou ook even bij een 2e hands winkel in de buurt kunnen gaan kijken. Die willen nog weleens wat echt oud spul hebben staan waar je zonder gene een zaag in kan zetten.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Bazz
    Beginner
    Bazz op 17 januari 2013 · 12:04
    Volgens mij had die foto in een ander topic gemoeten. Ik zie een sticker 😉
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 17 januari 2013 · 12:16
    haha wat mega cool 😃
  • Petertie
    Beginner
    Petertie op 25 januari 2013 · 21:59

Met dank aan DOOV voor het schenken van de Oude 1080's Foil

Beter dan het snowboard, veel stabieler!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 25 januari 2013 · 22:12
    Sweeeet
  • Bazz
    Beginner
    Bazz op 25 januari 2013 · 22:18
    Nu nog gele handschoenen voor de kleine meid!
  • SneeuwPuls
    Beginner
    SneeuwPuls op 25 januari 2013 · 22:38
    Mooi werk!
  • doov
    Advanced
    doov op 25 januari 2013 · 23:55
    Like !

En twintip he, dus ook voor een broertje of zusje heb je nog wat te knutselen.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Mariekeb
    Advanced
    Mariekeb op 26 januari 2013 · 07:35
    Ik heb alle bergpaden en sneeuw getrotseerd met een kinderwagen met brede banden. Ging ook prima. Met ski's onder de wagen loop je een groot risico dat hij ervandoor gaat. Dat is alleen handig als je niet op hellingen gaat lopen.

Ik vind het overigens wel een coole constructie, kan ook goed werken om achter te schaatsen als er sneeuw ligt ;0)
  • Slaaiklep
    Beginner
    Slaaiklep op 26 januari 2013 · 13:49
    Briljant! Dit inspireert! Mijn dochtertje zit nu vastgesnoerd in een sleetje, wat ook leuk is. Maar dit is wel super praktisch.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 26 januari 2013 · 13:52
    zou toch als je de bergen ingaat (Ste Foy) wel iets van een handle erop zetten, want met een touw gaat dat ding natuurlijk alle kanten op!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 26 januari 2013 · 16:01
    Ik had destijds ook de maxicosi met tie wraps vastgemaakt aan een slee. Door het hoge zwaartepunt moet je uitkijken dat ze niet omvallen. Wel gaat een slee er niet zo snel vandoor als een paar ski's. Vooral met heuvel af lopen moet je uit kijken.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 26 januari 2013 · 19:45
    zou toch als je de bergen ingaat (Ste Foy) wel iets van een handle erop zetten, want met een touw gaat dat ding natuurlijk alle kanten op! skiester op 26 jan. 2013 13:52

Kijk ff naar van die remmetjes die ze voor hondeslee's gebruiken. Is aan een stukje touw en een soort molleklem voor in de sneeuw. Schijnt voldoende te zijn om de zaak niet uit zichzelf op pad te laten gaan.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 26 januari 2013 · 21:43
    Ambitieus ontwerp! ... vind dat je wel een paar actiefotos moet maken, waarbij de pow tot aan de onderkant van de Maxicosi komt....
    Ben stiekem wel blij dat mijn kids al zelf skieen....

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro