camper aan de lift ?

• twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 30 januari 2013 · 14:51
    Bij deze een vraag of er hier mensen zijn die weten waar ge met de camper dicht bij de liften moogt overnachten ?
  • Karst
    Advanced
    Karst op 30 januari 2013 · 15:38
    Chatel zie ik ze vaker staan.
    Daar hebben ze overeens ook een camping. Ook in morgins (ch).
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • philvis0031
    Advanced
    philvis0031 op 30 januari 2013 · 20:41
    Samnaun, Les Breverieres bij Tignes, Les Menuires of Lenzerheide. Zijn plaatsen waar ik campers bij of naast de lift heb zien staan.
    philvis0031
  • DerTorch
    Beginner
    DerTorch op 30 januari 2013 · 21:34
    hochfugen staan ook wat campers... 100 meter van de lift.
    www.theboardchannel.com
  • docsje
    Tourist
    docsje op 30 januari 2013 · 21:35
    les claux vars parking 5 gratis en enkele euro's voor elec !! nie slecht me dunkt
    1feb vertrek ik en ik kijk er halsreikend naar uit hopelijk volgt er nog een dumpte
    surfer
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 30 januari 2013 · 21:36
    heb er in la plagne ook al zien staan...
  • grotesmurf
    Beginner
    grotesmurf op 30 januari 2013 · 21:49
    hochfugen staan ook wat campers... 100 meter van de lift. Der Torch op 30 jan. 2013 21:34 ja dat klopt, ieder jaar staan ze er weer.

vandaag op de grote parkeerplaats van kaltenbach heb ik er ook zien staan
  • rollie
    Beginner
    rollie op 30 januari 2013 · 23:51
    hochfugen staan ook wat campers... 100 meter van de lift. Der Torch op 30 jan. 2013 21:34 ja dat klopt, ieder jaar staan ze er weer.
    vandaag op de grote parkeerplaats van kaltenbach heb ik er ook zien staan grotesmurf op 30 jan. 2013 21:49

Dit jaar in Mayrhofen vanuit de ski bus ook een camping gespot, 5 minuten vanaf daar met bus die vrij vaak rijdt naar de 'rustige' lift.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 31 januari 2013 · 01:06
    In Alpe d'Huez zit de camping ook redelijk dicht bij de lift, de stoeltjes lift gaat er zelfs overheen.
  • jromee
    Tourist
    jromee op 31 januari 2013 · 01:29
    echte skibums hebben schijt aan mogen dude!
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 31 januari 2013 · 07:58
    Alvast bedankt voor de info ! Tot nu toe ook al dikwijls wild gestaan maar ze zijn naar't schijnt strenger geworden, boetes enz.. in november in Stubai hebben ze met parking te ruimen, alle sneeuw rond ne wildkampeerder gezet. Heeft zich toch even moeten uitgraven. Grtz
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 31 januari 2013 · 08:05
    Zijn er hier eigenlijk nog die met de camper gaan skiën ? Lijkt me fijn om met gelijkgestemde powlovers ergens samen te staan. Grtz
  • Steef
    Advanced
    Steef op 31 januari 2013 · 09:47 Every turn is a sign of weakness
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 31 januari 2013 · 09:54
    Ik ben ook met mijn campertje gaan snowboarden. Heb bij de parkeerplaats van Valfrejus geen problemen gehad. In Oostenrijk ook geen problemen gehad, maar ik blijf ook nooit langer dan een nacht op dezelfde plek staan, dat is vragen om problemen..

La Thuile heeft een speciale camperparkeerplaats met electriciteit en wifi. Je moet wel lopen naar de lift en het kostte twee jaar geleden 5 euri per nacht..

Bij twijfel een paar weggetjes lager is ook een optie, wekker om 7 uur zetten..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • stef
    Advanced
    stef op 31 januari 2013 · 12:32
    In het Pitztal is er bij het dalstation van de gletsjerbaan een parkeerplaats die speciaal voor campers bedoeld is.
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 4 februari 2013 · 18:40
    Onder bij de Rhinerhorn in Davos is een plek. Echter wel aan de prijs. Dusdanig dat ik me afvroeg of het niet handiger is om gewoon een appartement te regelen.

Bij de italiaanse gebieden van Nauders stonden er ook een paar. Daar nog ff gepraat met een campereigenaar, en die stond daar altijd gratis, direct onder de lift. In de andere gebieden van italie in die omgeving schenen ze ook relaxed te zijn. Of je in het oostenrijkse deel relaxed kon staan weet ik niet. Ik heb daar geen campers gezien.
    Vliegen doet geen pijn...
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 4 februari 2013 · 18:59
    Onder bij de Rhinerhorn in Davos is een plek. Echter wel aan de prijs. Dusdanig dat ik me afvroeg of het niet handiger is om gewoon een appartement te regelen.

Hebben inderdaad al gemerkt dat sommige plaatsen of campings vrij prijzig zijn en een appartement of zimmer frei zeker niet duurder is. Er zijn goedkope plaatsen, maar je moet ze kennen. Of riskeren wild te staan.
    Ben wel verkocht aan de vrijheid met een camper, slechte condities, volgend gebied !

Grtz
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 4 februari 2013 · 19:24
    In Les Menuires (FR) heb ik ook een camperplaats kunnen spotten vanuit de lift.

Les 2 Alpes (FR) heeft een zeer mooi uitgeruste camperplaats. Wel 2km van de grote gondellift, maar zeer dichtbij enkele stoeltjesliften. Die genoemde stoeltjesliften zijn tegen het paasverlof echter niet meer sneeuwzeker, en al helemaal niet meer als je er gaat zomerskiën (2km wandelen in full gear door de blakende zon, komt er onderweg nog een wielertoerist vragen of ie met jou op de foto mag, zucht.....)

In Kaltenbach (AT) staat iedereen gewoon wild te camperen onder aan de lift, alhoewel dat de camping ook dichtbij is en best wel in orde is.

In Sölden (AT) is er een grote camping, 200m van de lift, maar zeker in het hoogseizoen is het daar reserveren geblazen. Tussen kerst en nieuw minstens een jaar op voorhand zelfs...

In Fieberbrun (AT) is een camping gewoon naast de skilift. Zelf nooit geweest.

Verder ben ik ook een grote camper-fan, ook op skireis. Maar ik heb altijd gewoon een week gereserveerd. Met het freeride-verhaal altijd gewoon meegegaan met een georganiseerde trip, en dan hotelletje geboekt. Maar misschien moet er wel eens een WeCamper Powderhunt georganiseerd worden?

En een ideetje voor de website: bij de gebieden aanduiden waar je kan camperen! Ook wildcampeerplaatsen kunnen zo gedeeld worden en up-to-date gehouden 😉
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 5 februari 2013 · 18:56
    @Johan P, leuk idee om te vermelden op de site waar er campers kunnen staan ! Zo een wecamper powderhunt lijkt mij ook wel ns heel tof. Met een hoop campers overdag lijnen trekken, 's avonds vuurkorfje en/of bbq aansteken, sounds nice !!
    Grtz
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 5 februari 2013 · 19:33
    Een verdeling in drie categorieën plekken zou erg handig zijn.
    Cat.1: reguliere camping, Inclusief info over faciliteiten en prijs,
    Cat.2: officiële camperplek, gratis of tegen kleine vergoeding. Soms met stroom etc.,
    Cat.3: plekken om 1 nacht wild te staan.

Dat laatste hebben wij tijdens onze trip poederalarm 5 gedaan. In Zwitserland adviseert de politie om te stoppen en te rusten/slapen als je te moe bent om verder te rijden. Kamperen is vaak verboden. Maar schijnt wettelijk lastig voor de politie te zijn als je dus ergens 1 nacht staat. Het mag dan uiteraard niet op kamperen lijken. Dus geen tafeltjes en stoeltjes buiten. Of vuurkorven ofzo. Wij hebben hiermee geen problemen gehad. Op een ochtend liet iemand vader politie zelfs zijn hond uit vanaf het parkeerterrein waar we stonden. Keek even maar reageerde geheel niet. We kiezen dan wel plekken uit die een beetje uit het gebeid zijn. Gewoon parkeerterrein. Liefst niet te dicht bij huizen want dan valt het geluid van de standkachel niet zo snel op. Na de nacht vroeg vertrekken naar tankstation. Koffie, broodje, toilet en tandjes poetsen klaar. Einde dag zoeken we een openbaar zwembad op. Heerlijk ff bubbelen met een beetje mazzel. Daarna restaurantje en dan bus in. Hebben wel een bus die niet erg opvalt (VW T4). Ik hou het dan ook bij de twee stickers die er nu op zitten en ga niet hele grote skistickers erbij plakken. Parkeergarage (als je erin past) kan ook handig zijn.
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 5 februari 2013 · 19:44
    Afgelopen oudjaar in La Clusaz (Fr) genoeg camper plaatsen gezien rond de liften.
    Zwitserland is wel lastig om ergens te gaan staan, veel parkeer verboden. Mijn ervaring is een roadtrip waar we meestal rond 2100h of later parkeren gingen, en daarmee hebben we geen enkel probleem gehad.
    xs2arjan
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 5 februari 2013 · 21:34
    Voor Zwitserland algemeen: ik ben ooit een PDF tegengekomen met antwoorden van de verschillende kantons op de vraag vanwege een Zwitserse campervereniging: Hoe staan jullie tov campers. De algemene tendens was dat je in de meeste Zwitserse kantons mag overnachten in je camper zolang je geen parkeerverboden schendt. En uiteraard stoeltjes binnenhouden

Algemeen voor overal: Als jij tegen meneer agent uitlegt dat je moe bent en nu echt wel moet gaan slapen om geen ongelukken te halen, dan heeft die geen enkel verhaal. Heeft mijn vader al in zowat elk Europees land met succes als excuus aangewend 😉
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 5 februari 2013 · 21:55
    Met nieuwjaar zijn we in Zwitserland gaan skiën, eerst op camping (duur)

Dan in een toeristenbureau gaan vragen hoe het zit met vrij kamperen.
    Het is toegestaan om 1 nacht vrij te staan. Als je langer als 1 nacht staat kan het zijn dat de politie langs komt. Zij kunnen u dan wegsturen of ze laten je gewoon de toeristentax betalen (wat je op camping en hotel enz ook moet betalen).
    Maar inderdaad, je moet niet met tafel en stoelen gaan buiten zitten.

Denk nu ook wel dat ze in grote bekende skigebieden u liever niet zien staan, maar in de kleinere gebieden (one lift wonder) ze meer toelaten.
    We vertrekken dit weekend terug en gaan nu ook eerst vrij proberen te staan. Anders zal het camping of stellplatz worden.

Grtz
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 5 februari 2013 · 22:02
    In het Pitztal is er bij het dalstation van de gletsjerbaan een parkeerplaats die speciaal voor campers bedoeld is. stef op 31 jan. 2013 12:32

Pitztal is idd een prima plek waar je wild heel mooi en dichtbij treintje naar de gletsjer kunt staan. Veel toffe freeriders daar gezien. Geen camping toestanden met schotels en luttekikkers de 's-ochtends uitgelaten worden. Voor de rest op heel wat plekken wild gestaan. Filzmoos zelfs midden voor de VVV. Gewoon geen rommel maken en niet te veel camping uitstralen.
    Tukker(ik)
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 7 februari 2013 · 12:20
    Dit weekend vertrekken we met camper richting Oostenrijk, waar precies is nog niet duidelijk. Willen een paar gebieden doen. Lermoos, Pitztal, Brandnertal, Montafon, St Anton, Sonnekopf. Uit dit lijstje gaan we 2 of 3 plaatsen kiezen. Kijk er al naar uit !!
    Laat hier nog wel weten wat het uiteindelijk geworden is, en hoe en waar we hebben gestaan.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 7 februari 2013 · 16:13
    Kom naar Obertauern, daar zit ik! heb ik meteen wat poedermaatjes 😃
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 8 februari 2013 · 08:17
    @Johan P, gaan normaal niet zo ver komen. moesten we toch nog die richting uitkomen laat ik u iets weten. Have fun. Grtz
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 25 februari 2013 · 13:37
    Hebben met krokus eerst in Oberstdorf gezeten, camperplaats op 5 min van lift, super !! Na 3 dagen doorgereden naar Zugspitzarena, daar staan was moeilijker, op elke parking, lift, supermarkt staat bord verboden te parkeren 's nachts, enkel parking lift Berwang staat niets en stonden er een paar campers. Grtz
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 25 februari 2013 · 16:57
    In Monterosa kan het ook http://www.camperonline.it/tschaval.htm ook vlak bij de lift
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 25 februari 2013 · 19:41
    Zijn er hier eigenlijk nog die met de camper gaan skiën ? Lijkt me fijn om met gelijkgestemde powlovers ergens samen te staan. Grtz twintip mafia op 31 jan. 2013 08:05

heb een ietwat zomers campertje (niet-geisoleerde t3 met pop-up dakje) maar zou t best eens willen proberen! 😀 goeie verhalen gehoord over chamonix, schijnt een goeie spot te hebben, iig in t voorjaar, iemand hier winter-ervaring?
    (gravity) I fought the law but the law won...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro