PA 18 was vet Oberstdorf/Kleinwalserdal. En advies gevraagd

• doov
    Advanced
    doov op 4 februari 2013 · 13:57
    PA 18 was meteen de maiden trip voor mijn Epic Poles.
    Met de BMB´s heb je over aandacht bij de lift al nooit te klagen, maar die bamboe stokkies maken het echt wel af.

Met Mountainking heb ik Oberstdorf/Kleinwalsertal aangedaan. Goeie keuze.

Bij aankomst tegen het einde van de vrijdagmiddag was het dal nog groen en regende het pijpestelen. Vanwege die regen besloten we zaterdag om de hoogste dallift van het gebied te pakken.
    De Walmendingerhorn werd het dus en daar lag minimaal 30 cm onverspoorde pow op ons te wachten. We hebben hier de hele dag vette runs tussen de bomen kunnen maken, terwijl de dump voortduurde. Druk was het niet en de concurrentie niet hoog. We hebben gewoon de hele dag steeds dezelfde stoeltjeslift gepakt en dezelfde run gemaakt. En dan toch steeds verse sporen trekken. Soms is het allemaal niet zo moeilijk.

Zondag voor het ontbijt het lawinebericht gecheckt. Oei , Stufe 4 boven 1800 meter en een hele dikke 3 daaronder met kans op Triebschnee all over the place.

Wepowder checken voor de slecht weer opties in het gebied. En dan moet je bij de Sollereckbaan zijn. Families en treeruns werden er beloofd. Het hoogste punt is een meter op 1300 en de hellingshoek is als mellow gekenschetst. Prima stek met dit lawinebericht.
    En inderdaad, aan families geen gebrek. Begaanbare treeruns hebben we niet of nauwelijks kunnen ontdekken. Maar niet getreurd. Recht onder de gondel hebben we spoor na spoor kunnen zetten. Voordeel van zo´n run is natuurlijk dat je vanuit de gondel de vervelende doorgangen kunt spotten. We moesten op 2 plekken zorgen dat we skërsrechts bleven om niet in een vervelende geul uit te komen.

En dan nu graag jullie advies: hoe krijg ik in zo´n weekend die vette smile van Mountainking´s gezicht?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Slaaiklep
    Beginner
    Slaaiklep op 4 februari 2013 · 14:27
    Yes! Trip was epic! En die vette smile..? Die heb ik nu nog en die gaat er voorlopig niet meer af! Op naar de volgende chase!!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 februari 2013 · 14:44
    😃 Leuk tripreport. KWT, moet ik ook een keer heen. Hoognodig.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro