Champex: Niet deze winter

• Yama220
    Tourist
    Yama220 op 4 februari 2013 · 17:12
    Naar aanleiding van PA#18 en bijbehorend advies van Morris om het op zaterdag (2 feb) in de bossen te zoeken dachten Black Mohawk en ik een midddagje Champex te doen op de weg terug vanuit Monte Rosa.

Alles leek ideaal. De Wepowder gids gaf aan dat Champex weliswaar klein is, maar tijdens een dump (en dumpen deed het!) een goede keuze is. De ligging net na de St Bernard tunnel was voor ons perfect.

Met het stijgen van de hoogtemeters steeg ook de stoke. Het laatste stukje naar de lift moest in een tweede poging met een aanloopje genomen worden vanwege de niet aflatende sneeuw. Bij het lift station aangekomen was het aanzicht bijna magisch. Een stil, wit bos verdween de wolken in.

Vlak daarna werd de reden van de stilte duidelijk... geen lift naar boven. Helaas.
    Het lift station op de berg bleek afgelopen najaar afgebrand te zijn en word pas in de loop van dit jaar weer opnieuw in gereedheid gebracht voor volgend seizoen.

Dus, mocht je in de buurt van Champex zijn tijdens een dump, sla 'm dan deze winter over.
  • johnz3678
    Beginner
    johnz3678 op 4 februari 2013 · 17:20
    Thanks voor de waarschuwing; toen ik het las, had ik wel een aha-momentje: http://wepowder.nl/weblog/3846/Champex-Lac-gesloten-deze-winter%09...
  • Yama220
    Tourist
    Yama220 op 4 februari 2013 · 17:23
    Ah.. die had ik dus gemist..
  • Steef
    Advanced
    Steef op 4 februari 2013 · 18:21
    Kortom....Altijd vooraf ff bellen met het gebied of ze open zijn. Zeker tijdens een dump. Dan voorkom je een nutteloze rit omhoog...;
    Heeft ons al heel wat irritaties bespaard..😃
    Every turn is a sign of weakness
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 februari 2013 · 20:35
    Da's toch oud nieuws (contradictio in terminis)?
    White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro