Je bent aan het skien en komt tegen?

• ThijsBriggeman
    Beginner
    ThijsBriggeman op 17 februari 2016 · 17:04
    Vorig jaar een omweg gemaakt door de Jura (gewoon vanwege het mooie landschap wat je dan tegenkomt). Ik zat achter het stuur en dacht een kat te zien zitten in het midden van een sneeuwveld naast de weg. Die bleek toen we dichterbij kwam toch wel wat groter dan je gemiddelde huis-tuin-en-keuken-kat. Bij aankomst even gecheckd of er grote katachtigen leven in de Jura en tot mijn verbazing bleek dat zo te zijn!

De kat bleek dus een lynx te zijn. Mijn eerste keer ooit en heel bijzonder om te zien in het wild.
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 17 februari 2016 · 18:56
    Een lynx lijkt me spectaculair, die schijn je niet vaak te zien.
    Een paar weken geleden in park city een witter hermelijn gezien die vlak voor me de skintrack overstak. Mooi beestje, maar volgens mij heb je er behoorlijk wat nodig om een bontjas van te maken.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 17 februari 2016 · 19:38
    @ThijsBriggeman : ik wil méér stoke ; want dit is écht vrijwel onmogelijk 😃 inderdaad, er leven ondertussen lynxen in suisse maar laten zich vrjwel NOOIT ik herhaal NOOIT zien ; ik ken het verhaal van een groene zwitserse boswachter die er 4 jaar over gedaan heeft om de eerste lynx in de val d'anniviers te potten ; door sporen wisten ze al 5 jaar dat hij er zat !!! Was het geen wilde kat ? Soit, zou inderdaad SUPER zijn moest je een lynx gespot hebben ...
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_wilde_kat
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 17 februari 2016 · 19:44
    @The_O : lees het nu pas ; eigenlijk niet te geloven ; maar wil het wel doen ; maar toch vermoed ik "wilde kat " ; maar tkan natuurlijk wel 😃 alhoewel ...
    sbs roelz
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 17 februari 2016 · 20:07
    Tijdens het touren in Baad, Kleinwalsertal, deze groep gemzen gespot.

Boven tijdens onze lunchbreak kwam deze Alpenkauw even van heel dichtbij kijken wat we waren aan het eten.
  • The_O
    Tourist
    The_O op 19 februari 2016 · 20:39
    @The_O maar toch vermoed ik "wilde kat "
    koen_djfistel op 17 feb 2016 19:44

Wilde katjes lopen hier niet lang rond want die worden binnen no-time door de coyotes opgepeuzeld.
    Het dorp hangt ook permanent vol met oproepen van vermiste huisdieren allemaal easy prey voor wat in bos rondspookt....

And Also The Trees
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 19 februari 2016 · 23:12
    Wellicht hebben jullie Dit al zien langskomen op FB, maar vorige week een sneeuw luipaard gezien in Gulmarg..

http://www.wsj.com/articles/BL-IRTB-31455
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 20 februari 2016 · 09:04
    Wow gaaf!
    Ben je hier zelf aan het skiën?
    Laat svp meer beelden zien van deze trip, nog gaver!!! 😉
    powpowwowjippiajippieee
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 februari 2016 · 00:54
    tijd voor wildschutz in de gulmarg...
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • evan
    Advanced
    evan op 21 februari 2016 · 12:04
    Wow gaaf! QmaartenQ op 20 feb 2016 09:04Meen je dat nou? Heel bijzonder om een sneeuwluipaard tegen te komen, maar op korte afstand blijven staan en zo'n beest zo nog meer schrik aanjagen is mijns inziens helemaal niet gaaf. En dan gaat die rare Australiër ook nog eens als een wolf zitten janken... Met zulke dwazen onderweg is er veel te zeggen voor Wildschutz.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 11 april 2016 · 19:54
    sbs roelz
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 11 april 2016 · 20:28
    Ik zeg 90% kans dat het een reclame stunt is van iemand..😮
    Rex Monte - Amor Nix
  • dick
    Advanced
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 12 april 2016 · 09:15
    Wow gaaf! QmaartenQ op 20 feb 2016 09:04Meen je dat nou? Heel bijzonder om een sneeuwluipaard tegen te komen, maar op korte afstand blijven staan en zo'n beest zo nog meer schrik aanjagen is mijns inziens helemaal niet gaaf. En dan gaat die rare Australiër ook nog eens als een wolf zitten janken... Met zulke dwazen onderweg is er veel te zeggen voor Wildschutz. evan op 21 feb 2016 12:04

true. Arme poes. De enige optie bij wild is staren zonder geluid. Of je moet een beer tegen komen, dan moet je heel hard NEE roepen, want dan taait ie af. Zeiden ze in Canada.

Bij dit soort filmpjes hoop ik altijd stiekem dat het beest flipt en die mensen aanvalt en mensen dan zeggen " yo eigen schuld, we gaan m niet afschieten, moet je maar uit zn territorium blijven".
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 12 april 2016 · 11:05
    Holy Moly, kwist uberhaupt niet eens dat er beren waren in japan toen wij daar rondsjeesden 😃 😃 @RolfSnowsafety ; wat hebben we eignelijk geleerd op SSC 😉 😉
    sbs roelz
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 12 april 2016 · 21:09
    fake
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 12 april 2016 · 23:02
    Staren juistniet, heb ik ooit eens te horen gekregen. In de dierenwereld is het een slecht teken als een ander beest je aankijkt. Totale ongeinteresseerdheid veinzen is beter. Je gopro wel goed richten.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 12 april 2016 · 23:48
    Ja kijken. Idd niet recht aanstaren want dan eten ze je op. Of krabben ze je ogen eruit
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 13 april 2016 · 13:57
    Binnenkort een SSC module "Leeuwinnekunde"? Een ABS BearBag? Een @meteomorris BeerBericht? Een GA (Growler Alert)? Naast de factor "Mens" ook een factor "Dier" in de 3x3 methode? Dat laatste is niet eens een raar idee, gezien het feit dat er steeds meer zones voor de natuur worden gereserveerd en de boetes ook niet mals zijn...
    En wat is trouwens, lawinetechnisch gesproken, een veilige onderlinge afstand met:
    Een rennende beer?
    Een kudde gemzen?
    Een @Sneeuwhaas?
    @Dutchess? Ervan uitgaande dat haar profielfoto klopt...
    Avalensemble!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 13 april 2016 · 15:18
    Was het met beren niet iets als; If it's black, attack. If it's brown, stay down... sowieso nooit in de ogen kijken en met een moonwalk de scene verlaten. Maar vooralsnog wordt het niet heel veel spectaculairder dan een sneeuwhoen in de alpen of het moet die zeer zeldzame lynx zijn waarmee we weer terug zijn bij het begin van dit draadje 😀
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 13 april 2016 · 15:51
    Helemaal niet speciaal die beer. Ik kom ook wel eens een bruine beer tegen in de bergen. Maar dan alleen als ik ergens in een hele sketchy helling sta...En dan helaas niet op een plek waar je graag een bruine beer hebt zitten...
    Every turn is a sign of weakness
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 april 2016 · 15:52
    Was het met beren niet iets als; If it's black, attack. If it's brown, stay down... sowieso nooit in de ogen kijken en met een moonwalk de scene verlaten. Maar vooralsnog wordt het niet heel veel spectaculairder dan een sneeuwhoen in de alpen of het moet die zeer zeldzame lynx zijn waarmee we weer terug zijn bij het begin van dit draadje 😀 Poedertijn op 13 apr 2016 15:18 Was het met beren niet iets als; If it's black, attack. If it's brown, stay down... sowieso nooit in de ogen kijken en met een moonwalk de scene verlaten. D Poedertijn op 13 apr 2016 15:18

If it's white, put up a fight?
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 13 april 2016 · 16:32
    @ieism Nope... zelfde als de grizzly of bruine beer, stay down (play dead). Rijmt alleen niet lekker 😉
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 13 april 2016 · 22:09
    Dacht Ivar even lekker te mogen blaffen met z'n gun als het daar ooit nog eens op aan komt, maar niet dus 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • The_O
    Tourist
    The_O op 15 maart 2017 · 18:04
    Deze maand Lynx op Big White Canada BC

And Also The Trees
  • Mars
    Tourist

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro