Snow Safety Center Praktijk Cursussen

• Roene
    Advanced
    Roene op 1 november 2013 · 08:24
    [mention="/profile/3602"][mention=3602]@ThijsL[/mention][/mention] Leuk dat je er dan ook al bent, dan hoef ik in ieder geval niet in mijn eentje te skiën. Als er zich verder niemand aanmeldt voor de heenweg, dan is mee terug rijden geen probleem.
  • JustFrank
    Advanced
    JustFrank op 1 november 2013 · 12:32
    geboekt Davos praktijk 1 blok 1

mochten er nog mensen zijn die mee willen rijden hoor ik het wel
    Life is Good! Enjoy the Ride!
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 1 november 2013 · 18:01
    @Roene PM
    One Life, Live it
  • jeroenvh
    Beginner
    jeroenvh op 1 november 2013 · 19:06
    @Sjoerd2 is er al duidelijkheid of ik me ook in kan schrijven voor praktijk L2 met alleen de theorie (1 en 2) van WePowder Academy?

De theorieles van L2 kan ik dit jaar namelijk niet volgen maar wil wel graag praktijk L2 doen. Heb er ook geen probleem mee als daar eventueel ook een ander prijskaartje aanhangt.
    If we humans are to be defined by anything, it is our curiosity
  • Ellen3
    Advanced
    Ellen3 op 1 november 2013 · 22:36
    Net geboekt voor praktijk 1 in Davos, blok 2. Nog meer mensen die deze cursus hebben geboekt?
    GirlPowder
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 2 november 2013 · 00:02
    [mention="/profile/10575"]@Ellen3[/mention] yes yes ik ook

ook boardend 😃
  • vain
    Advanced
    vain op 2 november 2013 · 14:08
    Praktijk 1 Blok 1 in Nendaz geboekt, voor de heenweg heb ik nog geen vervoer dus als iemand wil carpoolen stuur even een PM. Terug ga ik later omdat aansluitend met kantoor wat ga skiën (lees: borrelen)
  • Ingmar
    Beginner
    Ingmar op 2 november 2013 · 20:56
    Roene, ik heb je ook een PM gestuurd. Wordt nog gezellig in de auto!
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 3 november 2013 · 22:21
    [mention="/profile/1601"][mention=1601]@Sjoerd2[/mention][/mention] is er al duidelijkheid of ik me ook in kan schrijven voor praktijk L2 met alleen de theorie (1 en 2) van WePowder Academy?
    De theorieles van L2 kan ik dit jaar namelijk niet volgen maar wil wel graag praktijk L2 doen. Heb er ook geen probleem mee als daar eventueel ook een ander prijskaartje aanhangt. jeroenvh op 1 nov. 2013 19:06

@jeroenvh nee, helaas alleen met de wepowder academy is het niet mogelijk om in te schrijven voor de praktijk. Wel kan ik aangeven dat er waarschijnlijk een extra mogelijkheid gaat komen voor Lawine 2 theorie. Misschien deze week bekend, hou de Facebook pagina in de gaten!
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 november 2013 · 22:49
    @Sjoerd2 Is dat nieuw? Eerder is met Rolf afgesproken dat dit zou moeten kunnen.

Enige beperkende voorwaarde was dat mensen die de theorie van lawine 1 of 2 bij het SSC hebben gevolgd bij overinschrijving op de praktijk voorrang zouden krijgen. Als er geen overinschrijving is zou @jeroenvh mee moeten kunnen. Check dit nog eens even bij @opa.
    May the powder be with you.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 4 november 2013 · 13:04
    in dat geval is het toch logisch dat je je niet nu al kan inschrijven, maar alleen last-minute. Anders schrijf ik me in en hoor een week van te voren dat het feest toch niet doorgaat vanwege het een aantal late inschrijvingen van mensen die wel de theorie bij SSC gedaan hebben. Dus inschrijven kan dan niet, maar er lijkt mij een standby lijst te moeten zijn. Blijft onduidelijk op welk moment de standby lijst geactiveerd kan worden. 1 dag vantevoren, 1 week, 1 maand?
    Al met al lijkt het mij een wat ongelukkige afspraak waar beide partijen volgens mij weinig mee opschieten.
    Toerisski
  • peaz
    Beginner
    peaz op 4 november 2013 · 13:50
    davos I blok I geboekt!
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 4 november 2013 · 16:00
    in dat geval is het toch logisch dat je je niet nu al kan inschrijven, maar alleen last-minute. Anders schrijf ik me in en hoor een week van te voren dat het feest toch niet doorgaat vanwege het een aantal late inschrijvingen van mensen die wel de theorie bij SSC gedaan hebben. Dus inschrijven kan dan niet, maar er lijkt mij een standby lijst te moeten zijn. Blijft onduidelijk op welk moment de standby lijst geactiveerd kan worden. 1 dag vantevoren, 1 week, 1 maand?
    Al met al lijkt het mij een wat ongelukkige afspraak waar beide partijen volgens mij weinig mee opschieten. sanno op 4 nov. 2013 13:04

Zoals het er nu naar uit ziet zal LW1 en LW2 op niet al te lange termijn vol zitten. Enkele praktijk cursussen zitten al vol...
  • Rimski
    Beginner
    Rimski op 4 november 2013 · 20:26
    8 t/m 11 maart Klosters/Davos Lawine 1 geboekt!
    Work Hard, Play Save, Ride Pow
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 4 november 2013 · 22:50
    Vraag voor SSC: Ik woon komend seizoen in de buurt van Klosters. Betekent dat dan dat ik geen kosten voor overnachting en dergelijke hoef te betalen? Ik heb al een mailtje gestuurd, maar heb nog geen response.
    One step at a time.
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 4 november 2013 · 23:06
    Vraag voor SSC: Ik woon komend seizoen in de buurt van Klosters. Betekent dat dan dat ik geen kosten voor overnachting en dergelijke hoef te betalen? Ik heb al een mailtje gestuurd, maar heb nog geen response. Davos-KlostersMickey op 4 nov. 2013 22:50
    Uhh, je mailtje is van 10 min geleden... We draaien nog geen 24 uurs diensten 😃 ik ga even voor je kijken! (Morgen 😉
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 5 november 2013 · 15:38
    Hey Sjoerd. Ik heb al een duidelijk antwoordt gekregen. Thanks!

Ik had al eerder een mail gestuurd en bedoelde die. Beetje stom van me. sorry.
    One step at a time.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 5 november 2013 · 20:07
    [mention="/profile/1601"][mention=1601]@Sjoerd2[/mention][/mention] Is dat nieuw? Eerder is met Rolf afgesproken dat dit zou moeten kunnen.
    Enige beperkende voorwaarde was dat mensen die de theorie van lawine 1 of 2 bij het SSC hebben gevolgd bij overinschrijving op de praktijk voorrang zouden krijgen. Als er geen overinschrijving is zou [mention="/profile/132"][mention=132]@jeroenvh[/mention][/mention] mee moeten kunnen. Check dit nog eens even bij [mention="/profile/170"][mention=170]@opa[/mention][/mention]. meteomorris op 3 nov. 2013 22:49

Ik heb met Arjen afgesproken dat we in het nieuwe jaar mogelijk voor mensen die de WP Module hebben gedaan een aantal plekken Lawine I voor Nendaz beschikbaar stellen. Dit is afhankelijk van het aantal resterende open plekken op dat moment en het is tegen een meerprijs omdat bij ons anders de boel onder water komt te staan. Ditzelfde herhaalt zich in februari voorafgaande aan de sessies in Klosters. Over Lawine II zijn geen afspraken gemaakt.
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 5 november 2013 · 23:11
    Lijkt me niet meer dan logisch dat je eerst praktijk L1 moet doen om naar praktijk L2 te kunnen... Rustig een basis leggen, lijkt me belangrijker dan snel je profiel opkrikken... No offense
    knowledge is powder
  • Sandwijk
    Beginner
    Sandwijk op 6 november 2013 · 00:09
    Geboekt: 11 t/m 15 maart Lawine I praktijk -Klosters- blok II
    Enjoy and ride safe!
  • jeroenvh
    Beginner
    jeroenvh op 6 november 2013 · 09:20
    [mention="/profile/3509"]3zel[/mention] none taken, maar voordat er verkeerde conclusies worden getrokken. Ik heb L1 theorie en praktijk al gedaan en het ging mij er alleen maar om of ik de L2 theorie kon vervangen door module 1/2 van WPA om zo toegelaten te worden tot praktijk L2. En dan ook alleen maar omdat de theorie 1x per jaar op een voor mij lastig moment gegeven wordt terwijl ik ook dit jaar weer verder wil met uitbreiding van mijn lawinekennis. Had L2 praktijk dit jaar op mijn 'lijstje' staan omdat ik zelf ondervonden heb dat de praktijkcursus verreweg de grootste leercurve heeft. Maar als het niet kan, dan kan het niet. Ik heb hier trouwens al netjes contact met [mention="/profile/170"]Opa[/mention] over gehad.
    If we humans are to be defined by anything, it is our curiosity
  • Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 6 november 2013 · 09:39
    Also, nog een Lawine I / Davos I hier!

En als er nog mensen voor- dan wel napret willen maken ben ik daar ook zeker voor te porren 😃
  • RP
    Advanced
    RP op 6 november 2013 · 09:50
    @jeroenvh Dit is wel balen voor je! Ik begrijp dat je in de veronderstelling was dat je na WPA 2 de praktijk L2 bij SSC zou kunnen doen want zo is het ook op mij over gekomen....

Ik weet nog dat ik vorig jaar serieus heb moeten schuiven om de L2 theorie bij SSC te doen om zodoende ook de praktijk te kunnen volgen.

Voor mij dus niet meer van toepassing maar het zou toch wel fijn zijn als deze mogelijkheid alsnog kan worden geboden, vooral omdat ik van mening ben dat de kwaliteit van WPA 1 & 2 gewoon bijzonder goed is, zeker ook door de mogelijkheid om continu 'op te frissen' en het toetsende element.

Dat er een 'meerprijs' is lijkt me logisch om de boel kostendekkend te houden maar dit lijkt me voor de meesten geen probleem.

Denk dat het er vooral om gaat dat er een aantal mensen zijn die de theorie niet bij kunnen wonen en dan zou het mooi zijn als ze op deze manier toch kunnen instromen in de praktijk want daar leer je inderdaad het meeste van!

Wellicht dat hier in de (nabije) toekomst nog een mouw aan te passen is....
    Explore the Outdoor!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 6 november 2013 · 09:57
    We zullen hier in de (nabije?) toekomst zeker nog in detail naar kijken!
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 6 november 2013 · 10:27
    @jeroenVH: ik volg je redenering volledig en hoop voor jou dat je mee kan op praktijk L2, want daar gaat het idd om, praktijkervaring...
    Ikzelf ben van België en rij 2 keer op en af naar Zoetermeer om daar de theorie L2 te gaan volgen. Niet alleen tijdsrovend, maar ook kostelijk. Maar ik wou absoluut mee op L2 praktijk en dan moet je er wat voor over hebben. Ondertussen heb ik me ook module 1 van de wepowder academy aangeschaft en ben overtuigd van de meerwaarde.
    knowledge is powder
  • Tineke
    Beginner
    Tineke op 30 november 2013 · 17:52
    Praktijk 1 - Davos - 8 maart geboekt!! Iemand carpoolen?? Ik heb zelf een autootje met winterbanden en dakdragers..
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 1 december 2013 · 01:22
    Als je de wepowder academy helemaal hebt gedaan, is dat dan genoeg om mee te doen met die praktijk cursus? Ben gewoon nieuwsgierig kan het toch niet realiseren dat ik er ook echt heen ga.
    Skileraar bruin Jelmer
  • Tessietes
    Beginner
    Tessietes op 4 december 2013 · 22:14
    Zijn er andere mogelijkheden om de praktijk cursus te volgen? ik kan nooit op de dagen dat het is. Ben leraar en kan gewoon geen vrij krijgen. Wie heeft er tips om iets gelijkwaardig aan deze cursus te volgen, maar dan in vakantie dagen of echt in het weekend? De eerste blokken zijn misschien nog te organiseren, maar deze zijn helaas al vol.
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 5 december 2013 · 07:46
    Jajajajaaa, hier ook geboekt! Al lang zelfs 😃

8 maart, Klosters, praktijk 1

Auto ter beschikking evt
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 5 december 2013 · 10:15
    Zijn er andere mogelijkheden om de praktijk cursus te volgen? ik kan nooit op de dagen dat het is. Ben leraar en kan gewoon geen vrij krijgen. Wie heeft er tips om iets gelijkwaardig aan deze cursus te volgen, maar dan in vakantie dagen of echt in het weekend? De eerste blokken zijn misschien nog te organiseren, maar deze zijn helaas al vol. Tessietes op 4 dec. 2013 22:14
    @Tessietes
    Ik ga volgende week drie dagen bij Martin Engler wat sneeuw en lawinekunde opdoen, omdat ik met hetzelfde probleem zit. Volgens mij is er nog ruimte, maar ik weet niet of jij ook op vrijdag vrij hebt? Ik vertrek donderdagmiddag.
    http://www.lawinenlehrgang.de/2013/10/typ-4-24-27-januar-2013-gespur-f...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro