Wat heeft ABS geleerd?

• evan
    Advanced
    evan op 7 november 2013 · 21:44
    Na het debacle met de vorige reclame (http://wepowder.nl/weblog/4563/Is-een-lawine-airbag-de-oplossing%3F-#c...) is de marketingafdeling van ABS bijeengekomen.
    Na rijp beraad is men tot de slotsom gekomen dat naast het dragen van een ABS-airbag het dragen van een drie-eenheid ook best belangrijk is. ABS draagt zijn nieuwe standpunt met betrekking tot lawineveiligheid uit door middel van de volgende video, die de geheel toepasselijke titel 'ABS backcountry experts on avalanche awareness' draagt.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 7 november 2013 · 22:03
    6:12 ABS - 0:11 Pieper/schep/sonde

Dit is zeker een hele verbetering..
  • viking2
    Beginner
    viking2 op 7 november 2013 · 22:17
    Om vooral kennis te vergeten.. Het kan je ook zomaar naast een piste/ onder de lift overkomen, alsof een lawine uit het niets op je dak komt zetten. Ik had bij de titel van het filmpje iets meer verwacht, want avalanche awareness is in mijn ogen voorkomen dat je in een lawine komt, niet altijd een airbag dragen
  • evan
    Advanced
    evan op 7 november 2013 · 23:49
    6:12 ABS - 0:11 Pieper/schep/sondeNiels op 7 nov. 2013 22:03
    Om vooral kennis te vergeten.. viking2 op 7 nov. 2013 22:17
    Juist! En ongelooflijk ...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 november 2013 · 01:44
    Ze hadden dus 6 minuten film en daarbij hebben ze 12 seconden overig product toegevoegd.
    Eigenlijk vind ik het nog steeds een gemiste kans qua marketing. Ze hadden exact de tijd die het kost om de airbag op te blazen moeten gebruiken voor aandacht over bestaan van pieper, sonde, schep. Niet meer en niet minder.
    Toerisski
  • Allart
    Beginner
    Allart op 10 december 2013 · 07:55
    Ze moesten ergens beginnen toch @sanno?
    Dit lijkt er al meer op volgens mij:
    https://www.facebook.com/ABSairbag/posts/10151733184091886...
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 10 december 2013 · 08:49
    Dat is wel een heeuuul klein begin.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 10 december 2013 · 08:50
    .....
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 10 december 2013 · 10:18
    Dit heeft weer een andere marketing boodschap namelijk: Maak van je drie-eenheid een 4-eenheid. toch lijkt het me wel een stap in de goede richting T.o.v. de laatste reclame
  • evan
    Advanced
    evan op 25 november 2014 · 10:49
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Na de bombastische aanfluiting met Aymar Navarro van vorig jaar, komt ABS dit jaar met een veel ingetogener reclame met Géraldine Fasnacht (alaaf!).

Een eerlijk verhaal, waarin zij duidelijk uitlegt dat zij een foute inschatting van het lawinegevaar heeft gemaakt (om te beginnen met de 'familiarity heuristic': ze was bekend met het terrein; en verder lawinegevaar 3, maar ze besefte niet dat het sneeuwdek snel opwarmde).
    Vervolgens vertelt ze dat er geen reden is om niet met een lawine-airbag op pad te gaan, wat natuurlijk flauwekul is. Rugzakken met airbag zijn weliswaar lichter en voordeliger geworden, maar ze zijn nog altijd aanzienlijk kostbaarder en zwaarder dan vergelijkbare rugzakken zonder airbag (en je kunt je ski's meestal niet als A-frame bevestigen).

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro