BindingFreedom inserts er inzetten voor dynafits met foto's

• jriph
    Tourist
    jriph op 28 november 2013 · 23:00
    had al iets in een ander draad gezet maar zo kan je het later terug vinden

voor de globale setup zie hier :

http://www.wildsnow.com/articles/dynafit_mount_2001/dynafit_mount_2001...

maar ik vind de eerste paar punten vrij lastig en ook overbodig en je hebt er spullen voor nodig die je vaak niet hebt

Hoofd idee is dat je de binding op de middenlijn (te bepalen zoals dawson dat doet.) verschuift totdat de boot centerlijn op de lijn van de skis staat. Simpel.

stap 1 markeer de middenlijn ( met de papier/vouw methode)

ik heb het met tape gedaan, dat werkt goed.

stap 2

maak de template aan de voor binding vast exact op de goede plek . Er zijn een paar v's uitgeknipt zodat je die exact op de midlijn kan positioneren.

prik de achterbak er ook in en klik de voorkant er op je kan nu gaan oplijnen.

Positioneer de boot midline: markeer die superduidelijk zodat je 100% de goede hebt ( waarom ik dit roep.. don't ask een van mijn ski hebben nu een klein pecentage beukenhout)

nu weer exact op de lijn zetten en fixeren

goed diep markeren:

nu template goed vast zetten en de binding er af halen

Voorboren met een kleiner boortje met een punt laat zich beter positioneren. Dit is een metalen diepte stop maar een rol ducttape superstrak eromheen werkt ook prima.Boor tot aan tape er in dan schuift het zeker niet

je kan door de template boren maar als je duidelijk gemarkeerd heb (een paar ferme tikken op de centerpunt), kan je het er ook af halen.

Nogmaals voorgeboord met een simpele geleider gemaakt van een paar stukjes hout.omdat de volgende boor behoorlijk groot is

Dan de getrapte boor van BF.

Als je gaat tappen ( ik doe dit met een accuboor dat gaalt prima omdat je alleen recht hoeft te houden en dan superlangzaam er in boren.. slipkoppeling minimaal! eventueel iets ophogen) steeds stoppen en dan terug draaien, en uitzuigen met de stofzuiger zodat je niet de onderkant vol hebt met zaagsel.

Met de hand tappen is lastig omdat de tap van BF een zg bottoming tap is die draad to vrijwel onderin het gat maakt. Daarom is heeft hij vrijwel geen taper op de neus en start hij lastig .Je moet dan veel druk geven, recht houden en draaien...lastig maar het gaat wel.

Alles direct opzuigen is zinnig want anders zit overal glasvezel en heb je jeuk.

tadaah.

de achterbak is de zelfde tactiek (eerst zo instellen dat je nog wat kan verstellen, dan deze voor beide skis gebruiken. dan zijn ze gelijk. de gele spacer niet vergeten en correct gebruiken.. mocht die zoek zijn kan je een 4mm inbus sleutel gebruiken)

met epoxy ( Uhu endfest 300 ) er in lijmen en laten uitharden op de warmste plek die je kan vinden.. op de verwarming.. straal kachels.. ik heb er een paar chemische warmers op gelegd en ingepakt in tissue en alufolie.

hoop dat het duidelijk is
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • huib
    Expert
    huib op 29 november 2013 · 22:38
    Ik heb alleen nog maar geexperimenteerd op een stuk hardhout, maar tappen met de accuboor op de laagste stand gaat inderdaad veel beter dan op de hand. Alleen voor de eerste slag, tot de tap grip heeft, moet de boor soms één standje zwaarder.
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 17 december 2013 · 00:07
    Als je een m5 imbus boutje in de accuboor plaatst kun je snel en eenvoudig de inserts plaatsen.
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 17 december 2013 · 00:10
    .

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro