Foamen of vacuumfit?

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 8 december 2013 · 10:53
    Mijn 2 jaar oude skischoenen zijn zowel aan de buitenschaal als aan de binnenschoen serieus aangepast en nog zit het niet goed.
    Wat nu? Binnenschoen in de bestaande buitenschoen foamen of een nieuwe buitenschoen middels vacuüm fit (zoals bij Fischer) laten aanmeten? Iemand ervaring?

Overigens de problemen zijn halux falgus en maleol die uitsteekt. Door wijder maken is de gehele schoen wat wijder geworden en mis ik de zijdelingse steun.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Pims
    Beginner
    Pims op 8 december 2013 · 12:58
    Ik ken mensen die heel tevreden zijn over zowel strolz als fischer vaccumfit. Austria sport in malden heeft beide, misschien even aan hun vragen?
  • jriph
    Tourist
    jriph op 8 december 2013 · 16:55
    Kennelijk hebben ze nooit goed gezeten .. klopt dit ?

Dit is een klassiek geval van: Naar een goede bootfitter en laat die het probleem oplossen.

Een hallux valgus is een probleem wat je met een gerichte uit druk actie goed kan oplossen. En een mediale maleool die uitsteekt is meestal een heel stuk minder als je voet door een goed voetbed eerst eens rechtzet , de rest is dan wel te fixen.

Er zijn altijd oplossingen maar de fit is afhankelijk van de persoon die het doet en hoe goed hij of zij is.

hier een lang stuk over fischer vacuum ervaringen van een fitter zelf.. en ook wat allemaal niet werkt. Is dus ook niet the magic bullit

http://www.epicski.com/t/111816/live-from-jackson-hole-my-fischer-vacu...

ik weet niet wat voor schoen je nodig hebt.. stijf.. hike. .tour ??
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • weeman
    Advanced
    weeman op 8 december 2013 · 17:37
    vraag een bootfitter om antwoorden, niet mensen op fora zonder gerelateerde ervaring
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 8 december 2013 · 19:23
    vraag een bootfitter om antwoorden, niet mensen op fora zonder gerelateerde ervaring weeman op 8 dec. 2013 17:37

.?? Ik heb nog nooit een bescheiden bootfitter ontmoet. Ze kunnen allemaal alles, dus ben ik op zoek naar gebruikers ervaringen en wil me niet overleveren aan een Sjaak de schoen aanpasser op de hoek. Ik ken de bekende adressen maar ben dus specifiek op zoek naar de verschillen in de probleemoplossing tussen foamen en vacuumfitten.

@jriph ik heb nu Atomic B-Tech 120 die voelen niet extreem stijf. Komt ook door mijn gewicht. Ik ski of 100 tot 122 onder de voet of af en toe een wedstrijdlatje. Maw altijd behoefte aan zijdelingse support.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 8 december 2013 · 20:29
    heb PM gestuurd.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Constant
    Beginner
    Constant op 9 december 2013 · 07:07
    Ik ben zeer tevreden over foamen, daarmee is mijn instabiele linkervoet gefixeerd.

Voordeel is dat na het foamen, je op een makkelijke manier al erg dicht bij de oplossing zit, daarna hooguit nog wat kleine aanpassingen. Overigens ben ik van mening dat bootfitters gelijk hebben dat de meeste mensen geen schuimschoenen nodig hebben. Alleen bootfitters kunnen de onverklaarbare problemen niet oplossen, terwijl schuimen dat soms wel doet.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 9 december 2013 · 12:09
    Kennelijk hebben ze nooit goed gezeten .. klopt dit ?
    Dit is een klassiek geval van: Naar een goede bootfitter en laat die het probleem oplossen.
    Een hallux valgus is een probleem wat je met een gerichte uit druk actie goed kan oplossen. En een mediale maleool die uitsteekt is meestal een heel stuk minder als je voet door een goed voetbed eerst eens rechtzet , de rest is dan wel te fixen.
    Er zijn altijd oplossingen maar de fit is afhankelijk van de persoon die het doet en hoe goed hij of zij is.
    hier een lang stuk over fischer vacuum ervaringen van een fitter zelf.. en ook wat allemaal niet werkt. Is dus ook niet the magic bullit
    http://www.epicski.com/t/111816/live-from-jackson-hole-my-fischer-vacu...
    ik weet niet wat voor schoen je nodig hebt.. stijf.. hike. .tour ?? jriph op 8 dec. 2013 16:55

Dit verhaal richt zich wel op de eerste lijn vacuums. Er zijn ondertussen een heleboel nieuwe modellen die weer een hoop nieuwe dingen mogelijk maken. Bredere modellen, minder stijf, stijver. Schoenen wat meer gericht op het hiken, zoals de ranger 12 met een vibram zool enz. Wij hebben hem in de winkel bij Norbert Maier sport, ik hoor er eigenlijk vrijwel alleen maar goede verhalen over maar daar moet ik wel bij zeggen dat onze grootste klantenkring geen dagen lang per jaar in de poeder staat. Wat ik wel kan zeggen is dat we de meest bizarre voeten van skischoenen hebben kunnen voorzien. Van uitstekende botten tot verlammingen. Met het vervormen van de schoen is heel veel mogelijk
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2013 · 13:27
    Ik heb ook zo'n knobbel aan de binnenkant van m'n linkervoet en in enige mate een hallux valgus, maar waarschijnlijk in mindere mate dan jij, omdat ik minder moeite heb een passende schoen te vinden.
    Tevens ski ik op de Atomic B-Tech 120. Ik heb uiteindelijk wel binnenschoenen laten schuimen en ben daar zeer tevreden over. In het begin was het erg wennen, omdat m'n schoenen echt strak zaten, maar na een paar dagen werd dat minder en nu zitten ze perfect. Niet comfortabel zodat je de hele dag met gesloten schnallen kan lopen, maar zo perfect dat het contact met de ski heel direct is.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 9 december 2013 · 16:50
    Zojuist maar ff een afspraak gemaakt bij Edelweiss. Ik hou jullie op de hoogte.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro