PA #9 Splitboard Safari in Ticino

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 6 januari 2014 路 13:12

Bij wijze van verkenningsmissie voor het Flatland splitfest zou ik dit weekend met [mention="/profile/3414"]@ieism[/mention] op pad om mogelijke locaties te checken. Helaas gooide de winter roet in het eten en werden we gedwongen uit te wijken naar het diepe zuiden omdat daar tenminste sneeuw zou liggen.

Volgens de zwitserse lawinedienst zou de onderlaag die in grote delen van de alpen zo veel ellende veroorzaakt in Ticino niet aanwezig zijn. Dit werd gedurende het weekend bevestigd door onze eigen observaties, we hebben op verschillende plaatsen gezocht maar we zijn geen schwimschnee tegengekomen.

Was het epic? Nee, dat niet. Het zicht was over algemeen niet best en de bossen te dicht om echt te kunnen rippen. Maar ik heb een (voor mij) nieuw deel van de alpen ontdekt, mijn nieuwe split-set aan de tand kunnen voelen en mijn eerste poederbochten van het seizoen gedraaid. En dat in een weekend dat het grootste deel van de alpen met óf een gebrek aan sneeuw óf een overspannen lawinesituatie kampt.

Missie geslaagd lijkt me.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 januari 2014 路 13:22
    Toch lekker 馃槂 Mag je in dat gebied überhaupt nog het bos in?
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 6 januari 2014 路 13:42
    Stond voor zo ver ik weet niet op de kaart en ik heb ook geen bordjes of scheldende Zwitsers gezien... Dus volgens mij hebben we ons keurig aan de regels gehouden. 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 januari 2014 路 13:57
    Goed bezig!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 6 januari 2014 路 14:23
    En we hebben in ieder geval één locatie gevonden waar we niet heen gaan, behalve als er minimaal 5 kettingzagen meegaan. Ik zag door de omgevallen bomen het bos niet meer. 馃槂
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro