Kaprun - Kitz naar maiskogel

• Powah
    Tourist
    Powah op 8 januari 2014 · 19:02
    Hi,

Nieuwe hier! Altijd een stiekeme meelezer geweest...

We gaan al jaren naar Kaprun en er is een urban legend dat je vanaf de gletsjer naar de Maiskogel kan skieen/boarden bij genoeg sneeuw.
    Heb dit wel eens nagevraagd bij wat locals, maar ze zeggen dat het niet kan.

Nu kom ik op youtube het volgende filmpje tegen:

Lijkt er toch echt op dat het kan, maar waar ze uitkomen heb ik geen idee van....

Vraag is dus: Kan het nu wel of niet?
    Heeft iemand deze route wel eens genomen?

Hoor graag van jullie!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 8 januari 2014 · 19:23
    Goeie week geleden nog gedaan - leuk!
  • Powah
    Tourist
    Powah op 8 januari 2014 · 19:47
    Neeeeee!

Heb je een gids nodig ervoor? Waar kom je uit? Piste van maiskogel?
  • evan
    Advanced
    evan op 8 januari 2014 · 19:59
    Heb je een gids nodig ervoor?Powah op 8 jan. 2014 19:47@Powah, je zou @Erwin Heeres kunnen proberen. Ik geloof dat hij daar wel goed bekend is. 😉
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 8 januari 2014 · 20:01
    Heb variant op Wüstlau gereden. Zat wel een uurtje hiken bij, maar een biertje bij de Lederhosen maakte alles goed! 😃

Zou hem zeker met iemand rijden die er de weg goed kent. Gids inhuren kan natuurlijk ook.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 januari 2014 · 20:07
    Als je er van bewust bent dat je niet weet wat je doet. Niet doen!

Als je er niet van bewust bent dat je niet weet at je doet zou je het ook niet moeten doen, maar dat kan pas als je er van bewust bent en dan is het waarschijnlijk iets te laat.

dit gezegd hebbende met een goede kaart en kaartlees vaardigheden (voorbereiding) kom je een heel eind. Als je dan nog een goede dag uitkiest....
    Toerisski
  • Powah
    Tourist
    Powah op 9 januari 2014 · 09:59
    Heb variant op Wüstlau gereden. Zat wel een uurtje hiken bij, maar een biertje bij de Lederhosen maakte alles goed! 😃
    Zou hem zeker met iemand rijden die er de weg goed kent. Gids inhuren kan natuurlijk ook. Erwin op 8 jan. 2014 20:01

Ik begrijp dat jij een soort van local bent 😉

Ben jij ook een keer om te kopen danwel in te huren om de route te laten zien?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 9 januari 2014 · 15:46
    Dat is zeker mogelijk, maar dan wel in betere omstandigheden dan nu.

Stuur me anders ff een PM
  • Powah
    Tourist
    Powah op 9 januari 2014 · 19:27
    Ik pm je als ik er weer ben. Sta jij toevallig op camping Kaprun?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro