Op zoek naar; Dames snowboard

• nebukadnezzar
    Advanced
    nebukadnezzar op 23 januari 2014 · 08:54
    Ik sprak van de week weer eens uitgebreid met mn lieve zussie en die wil het snowboarden weer wat serieuzer gaan aanpakken. Dus.... ze is op zoek naar een nieuw plankje om de uitdaging mee aan te gaan, en zodat ze dr ouwe plank eindelijk aan de wilgen kan hangen. Ik zelf zit niet zo in damesboards, das niet echt mijn ding, dus ik dacht; ik vraag het hier eens!

Ter beschrijving; In tegenstelling tot mij is mn zusje niet zo lang, en weet ze de 165 net te halen. Ze is berensterk, met een daarbij matchende conditie, en weegt ongeveer 65 kilo.
    Wij hebben altijd samen gereden, eerst als kleine kindjes 10 seizoenen op de skies en daarna samen het snowboarden opgepakt. Dus daar is ze onderhand ook al een tiental seisoenen mee onderweg.
    Waar ik iets meer van de techniek ben geweest was zij meer van het knallen. Ze rijdt, vind ik, lekker aggresief, kant em goed en is zeker geen luie boardster. Over het algemeen is het tot nu toe piste jagen geweest, maar zoals ik al zei wil ze er wat meer van maken.
    We zijn al een aantal keer samen buiten de lijntjes op stap geweest en ook daar weet ze van aanpakken, dus een beetje uitdagend board met een neiging tot neus poederen/freeriden is wel een vereiste.

Snowboard dames van WePowder mag ik u om uw raad bieden?

Tnx, Joran.
    I just happen to have a split personality.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 23 januari 2014 · 09:14
    Ik ben geen dame, maar:

Salomon Ivy had altijd een stevige reputatie als dames freeride plank, maar ik weet niet of ze die nog maken.

Verder zou je naar de Rome Gold kunnen kijken (of de Vinyl, Of de Scandal). Of anders de Jones Mothership of Twin sister.

Misschien ook nog een nuttige site: http://www.shayboarder.com/
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 januari 2014 · 10:11
    Arbor Cadence
    In de winter van 12-13 heb ik de snowboardtest van wintersporters begeleid en dit was de absolute winnaar: http://www.wintersporters.nl/snowboardtest/snowboard/36...
    May the powder be with you.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 23 januari 2014 · 10:45
    Arbor Cadence
    In de winter van 12-13 heb ik de snowboardtest van wintersporters begeleid en dit was de absolute winnaar: http://www.wintersporters.nl/snowboardtest/snowboard/36... meteomorris op 23 jan. 2014 10:11

Ook een mooi boardje inderdaad en toen ik laatst bij Frosty / MK was hadden ze er in ieder geval nog één staan.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • nebukadnezzar
    Advanced
    nebukadnezzar op 26 januari 2014 · 09:02
    Tnx guys!

Ik was op mijn initiele zoektoch inderdaad al de Jonesjes tegen het lijf gelopen, Leuke boardjes... En die website is inderdaad ene goede aanvuling voor de snowboardende dame.

De wintersporters snowboardtest was ook al een bron van inspiratie geweest, maar ik (persoonlijk, heb mn zussie niet gevraagd...) was niet direct overtuigd, is de Arbor niet te veel een speel/butterboardje? Anders dan dat klinken de testers er idd erg enthousiast over, dus ik denk dat ze die zeker zal overwegen!
    I just happen to have a split personality.
  • JonesDaan
    Tourist
    JonesDaan op 27 maart 2015 · 21:00
    Ik heb een Jones Twin Sister te koop van 2015. Deze is 146cm en er is 3 dagen op gesnowboard.

Ik doe hem weg omdat hij toch wat te moeilijk is voor mijn vriendin
    (was een beetje te optimistisch voor haar eerste week...)

Eventueel heb ik ook nog zo goed als nieuwe SP Core bindingen erbij in maat S
    (aluminium base voor schoenmaat 36-40)
  • Murky
    Advanced
    Murky op 28 maart 2015 · 11:05
    Ghehe.. Zie datum laatste post, meer dan een jaar geleden 😃
    Skier turned Snowboarder turned Skier..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro