Liften en wind (Valfrejus)

• Jozua
    Advanced
    Jozua op 26 januari 2014 · 12:57
    Deze ochtend keek ik op de webcam van Valfrejus Punta Bagna, alles behoorlijk kaalgeblazen. Net keek ik nog eens terug, en toen waren alle stoeltjes verdwenen ... Het is duidelijk dat het daar stevig a h waaien is maar worden dan ook soms de zeteltjes van de lift gehaald ??
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2
  • SanderR
    Beginner
    SanderR op 26 januari 2014 · 13:21
    Ik vertrek volgende week vrijdag ook naar Valfrejus en kijk regelmatig op de cams, maar dit is voor mij ook de eerste keer dat de stoeltjes er van af zijn gehaald. Ben echt heel erg benieuwd hoe de condities zijn met zo veel wind.. bizar
  • GilbertS
    Expert
    GilbertS op 26 januari 2014 · 16:07
    Waar ik werkte ging de lift automatisch langzamer bij windvlagen van 65 km/uur en dicht wanneer de vlagen constant boven die waarde komen. Ligt ook een beetje aan de windrichting en hoe erg de stoeltje liften heen en weer bewegen, maar dat is ongeveer het idee...

Bij sommige liften zit een opberg ruimte, de liften worden eraf gehaald als er sneeuw verwacht is. Dus als ze er overdag afgehaald worden, lijkt het mij dat die lift niet meer open gaat 😃
    www.instagram.com/gilbertsmink/

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro