ABS - Swissair

• fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 14 februari 2014 · 08:58
    Iemand ervaring met een ABS rugzak en Swissair. Ik zou de cartridge in mijn bagage steken en de rugzak als handbagage.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 14 februari 2014 · 09:42
    Hier is iemand anders die op die manier zijn cartridge kwijt was op de luchthaven van Zurich. Blijkbaar zijn ze daar van mening dat de cartridge in de rugzak moet. Of die rugzak dan als handbagage mag is dan weer een andere vraag, waarvoor je best op voorhand naar swissair belt.
  • Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 14 februari 2014 · 17:25
    Ik heb gisteren die cilinder in mijn handbagage meegenomen met SWISS vanaf Zurich naar Amsterdam. De bagagecontrolemeneer keek niet op of om. Had het wel aangemeld van tevoren.
  • fastsiegie
    Beginner
    fastsiegie op 15 februari 2014 · 21:30
    Het mag dus in de handbagage:
    We may bring your avalanche backpack as carry on. Please see the following:

You are permitted to bring one (1) avalanche air bag per passenger, equipped with a pyrotechnic trigger mechanism containing less than 200 mg net of Division 1.4 S and less than 250 ml of compressed gas in Division 2.2. The backpack must be packed in such a manner that it cannot be accidentally activated. The air bags within the backpack must be fitted with pressure relief valves. Kindly provide us with your booking reference and we will add it to your reservation.

maar de cilinder los in de rugzak.
  • RobG
    Beginner
    RobG op 17 februari 2014 · 14:22
    A'dam - Zurich - A'dam (januari 2014)
    Had zowel de rugzak als de carbon catridge in ruimbagage (checkin) zonder aanmelding vooraf. Cartridge en trigger losgekoppeld van rugzak en in originele doos. Printje van de IATA-table erbij gedaan (https://www.abs-airbag.com/en/abs-in-planes.html).
    Geen enkel probleem. Bagage was ongeopend.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 17 februari 2014 · 15:46
    *Hier nog het topic wat ik erover opende: http://wepowder.nl/forum/topic/93083
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro