Park/Pow ski's?

• menko
    Tourist
    menko op 17 februari 2014 · 19:56
    Dag allemaal,
    Laat ik gelijk beginnen met mijn vraag. Ik ski al heel mn leven (on-piste-vergevorderd). Nu ben ik een tijdje geleden begonnen met wat skiën in het park, wat jumps, boxes etc en nu ben ik wel toe aan mn eigen twintips. Het enige waar ik tegenaan loop is dat deze ski's vaak een smalle waist hebben. Ik wil ze graag ook gebruiken op poederdagen dus heb wel wat float nodig. (ik dacht aan minimaal 90mm).

Het beste van twee werelden krijg je natuurlijk nooit, dat snap ik ook. Maar het scheelt al dat ik deze ski niet persé nodig heb voor on-piste, hier heb ik namelijk andere voor.

Ben nu zelf aan het kijken naar de Salomon Remix. Al is deze al aan de dure kant (mijn tweede probleem, haha), en lees ik overal dat de instap expert niveau is.
    Na een tijdje googlen ben ik uitgekomen op 2 ski's:
    -On3p Jeronimo
    -Line Blend

Heeft iemand ervaring met een van deze ski's? Of tips of suggesties om naar heel iets anders te kijken? Mijn gewicht is 90kg en ben rond de 1,85m lang.

Bij voorbaat dank,
    Menko
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 17 februari 2014 · 21:48
    Hou je er wel rekening mee dat als je enthousiast rails en boxen pakt je je ski's wel aardig verziekt?
  • menko
    Tourist
    menko op 17 februari 2014 · 21:59
    Hou je er wel rekening mee dat als je enthousiast rails en boxen pakt je je ski's wel aardig verziekt? elisa.tmc op 17 feb. 2014 21:48

Yes, vandaar ligt mijn maximale prijs ook niet hoog. Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik mijn OP trouwens het beste kan samenvatten als: wat is een goede waist breedte voor een twintip om wat poeder te pakken in Oostenrijk. Ze zullen niet in de diepste sneeuw worden gebruikt, dus mij lijkt (?) 110-120mm overdreven breed voor een gemiddelde off-piste skiër als ik.
  • cellofaan
    Tourist
    cellofaan op 18 februari 2014 · 00:10
    Ik heb zelf een paar twintips met 85mm onder de voet. dat is voor mij net genoeg om wat van float te voelen in de diepe sneeuw, maar ik ben 20kg lichter, dus die 90mm lijkt me een goeie richtlijn.
  • Hessel
    Beginner
    Hessel op 18 februari 2014 · 07:48
    90 mm lijkt me prima. Rocker helpt ook (weet niet of de ski's die je noemt dat hebben, maar veel ski's tegenwoordig wel).
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 18 februari 2014 · 08:10
    Mijn park/piste ski's zijn ook 90 onder de voet en in de poeder gaan ze ook prima, wel werken, maar net breed genoeg om er lol uit te halen. Ik weeg 75kg
  • Yorran
    Beginner
    Yorran op 18 februari 2014 · 08:57
    Gewoon met je parkski's de poeder inknallen in jo! Je zal niet de eerste zijn. Mocht je inderdaad er wat meer rekening mee houden scheelt rocker heel veel. Die En3p ski's schijnen erg goed te zijn, helaas zelf nooit gereden.
    Maatje van me heeft de blend, hij is er erg over de spreken, als komt 'ie meer op de piste dan het park en knalt 'ie zo af en toe naast de piste wat crud/poeder in. Zien er breed genoeg uit!
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 18 februari 2014 · 08:59
    heb je al aan de armada al dente gedacht? De ski waar Harlaut alles op doet en die is 98 onder de voet in 178
  • menko
    Tourist
    menko op 18 februari 2014 · 12:46
    Bedankt voor alle reacties.

Ik ben toevallig, omdat de prijs ook erg belangrijk voor mij is, de Armada JJ tegengekomen, voor wat mij betreft echt een koopje. Heb veel positieve reacties gelezen en wordt vaak de 1 ski quiver genoemd. Nu is deze ski wel heel erg breed, 115mm waist. Is dit nou écht een groot nadeel als ze worden gebruikt voor een (meestal niet erg dik) laagje poeder? En als ik een keer een box en wat middelgrote kickers wil pakken, of switch wil skiën (twintips). Zijn deze nou echt alleen voor de heel erg diepe backcountry sneeuw of kan ik ze gerust kopen om lekker een paar sneeuwdagen lol mee te hebben.
    Pff, ik begin steeds meer te twijfelen en overal zijn wel goede recensies over te vinden. Ik denk nu bij mezelf, puur omdat deze ski's 300eu goedkoper zijn dan de gemiddelde andere die werden genoemd, dat dit een goede keuze is.

hier een linkje: http://armadaskis.com/product/skis/signature-series/jj/...
  • JasperDeBauw
    Advanced
    JasperDeBauw op 18 februari 2014 · 13:22
    Sämi Ortlieb bewijst hier dat de Blend (100mm onder de voet) in het park en zelfs urban zijn mannetje nog kan staan en met die breedte heb je offpiste nog een hoop float.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 18 februari 2014 · 17:19
    JJ's zou ik niet doen voor park. Vrees dat ze een beetje te slap zijn overall.
    Kijk ook maar op die link die je er zelf neer zette, terrain scale. Daar scoren de JJ's een 0 op park. Beter kun je voor een al dente, el rey of een THall gaan.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 19 februari 2014 · 13:31
    Line Chronic en Candide Pow zouden ski's zijn waar ik naar zou kijken.
  • monk
    Beginner
    monk op 19 februari 2014 · 23:07
    Volkl Bridge! Hele fijne ski. Full rocker, 95 onder de voet. Ben er zelf erg tevreden mee, maar weinig ervaring mee in t park. Gebruik deze meer als all mountain ski.
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 11 maart 2014 · 00:28
    Beetje late reactie maar goed. Is de Armada Alpha X geen optie? Tip & Tail rocker, en zeer goed in het park. Waist van 95 dacht ik.

http://armadaskis.com/product/skis/ltd-series/alpha-x/...
    Nulla tenaci invia est via!
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 11 maart 2014 · 22:38
    Ik ben toevallig, omdat de prijs ook erg belangrijk voor mij is, de Armada JJ tegengekomen, voor wat mij betreft echt een koopje. Heb veel positieve reacties gelezen en wordt vaak de 1 ski quiver genoemd. Nu is deze ski wel heel erg breed, 115mm waist. Is dit nou écht een groot nadeel als ze worden gebruikt voor een (meestal niet erg dik) laagje poeder? En als ik een keer een box en wat middelgrote kickers wil pakken, of switch wil skiën (twintips). Zijn deze nou echt alleen voor de heel erg diepe backcountry sneeuw of kan ik ze gerust kopen om lekker een paar sneeuwdagen lol mee te hebben.
    Pff, ik begin steeds meer te twijfelen en overal zijn wel goede recensies over te vinden. Ik denk nu bij mezelf, puur omdat deze ski's 300eu goedkoper zijn dan de gemiddelde andere die werden genoemd, dat dit een goede keuze is.
    hier een linkje: http://armadaskis.com/product/skis/signature-series/jj/... menko op 18 feb. 2014 12:46

Mijn wederhelft heeft ak jj's en die loopt er gewoon mee te klooien in t park dus t kan wel 😉 hij kan er ook mooi mee carven...
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 11 maart 2014 · 23:32
    hier een linkje: http://armadaskis.com/product/skis/signature-series/jj/... menko op 18 feb. 2014 12:46

Mijn wederhelft heeft ak jj's en die loopt er gewoon mee te klooien in t park dus t kan wel 😉 hij kan er ook mooi mee carven... elisa.tmc op 11 mrt. 2014 22:38

Jouw wederhelft is een ski-god.
    Atomic
  • TMOZ
    Advanced
    TMOZ op 12 maart 2014 · 11:01

wordt vaak de 1 ski quiver genoemd....
    Pff, ik begin steeds meer te twijfelen en overal zijn wel goede recensies over te vinden.menko op 18 feb. 2014 12:46

Onthoud dat de 1 ski quiver nooit overal echt goed in kan zijn. Plus de grote merken maken eigenlijk geen slechte ski's, elke ski is ook goed op zijn eigen gebied.. Als ik jou was zou ik kiezen voor of een park ski of een poeder ski. Als je beginnend ben in het park zou ik namelijk adviseren ook een kortere en zachtere twin te nemen, dat is makkelijker. Voor de poeder wil je, zeker met jouw lengte en gewicht, misschien meer richting 110mm en juist wel wat lengte in je ski.

En als je echt echt niet kunt kiezen; ik zou dan een wat bredere park ski nemen. Met mijn twintips (pipe cleaner, nu de T hall) kan ik nog best veel plezier hebben naast de piste. Maar met een echte poeder bak kun je echt weinig in het park.
    The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
  • The_Gent89
    Tourist
    The_Gent89 op 12 maart 2014 · 11:50
    Daarom kwam ik met de Armada Alpha X. Ski is een hybrid rocker, goede prestaties in park en in de poeder door de tail&tip rocker, ook nog aardige prestaties. Blijft altijd een compromis natuurlijk. De T Hall zijn ook mooie ski'tjes 😉
    Nulla tenaci invia est via!
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 12 maart 2014 · 19:52

Mijn wederhelft heeft ak jj's en die loopt er gewoon mee te klooien in t park dus t kan wel 😉 hij kan er ook mooi mee carven... elisa.tmc op 11 mrt. 2014 22:38

Jouw wederhelft is een ski-god. Neorej op 11 mrt. 2014 23:32

Ik weet het. Enorm frustrerend 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro