Boundary - la Forêt Blanche

• BasV
    Beginner
    BasV op 18 februari 2014 · 16:03
    Ik ga volgende week naar Risoul en nu heb ik net de app van het gebied gedownload en viel het me op de pistekaart op dat er een boundary aangegeven is. Nu was ik tot gister überhaupt niet bekent met dit concept (bedankt, gratis inleiding van de wepowderacademy!) en ik vraag me dus af hoe dat zit in Frankrijk. Op de wepowderacademy staat dat dit normaal is in o.a. de VS en Canada.

Ik kan op de website van het gebied hier zelf niks over vinden, maar het zou fijn zijn als ik me binnen dat gebied geen zorgen over lawines zou hoeven maken. Iemand die hier iets meer over weet?

Hier is de link naar de pistekaart:
    http://www.vars.com/hiver/gb/vars-plan-station.asp

p.s. tips voor leuke off-piste runs zijn ook altijd welkom
  • Axxisrider
    Beginner
    Axxisrider op 18 februari 2014 · 16:55
    Ik ben er vorige week geweest.
    Met de boundary worden eerder de gebieden bedoeld waar het aangeraden wordt om even van de piste te geen omdat je daar niet op bijvoorbeeld een rivier of een groot vlak stuk uitkomt. Ik betwijfel ten zeerste of er daar gecontroleerd is geweest op lawines.
    Er staan soms naast de pisten kleine poortjes waarlangs je in deze gebieden kan gaan. Er staat dan telkens het lawinegevaar duidelijk aangegeven en dat alles op eigen risico is. Ook zorgt de boundary er steeds voor dat je terug op pistes uitkomt.

Off-piste tips:
    Clos chardon: verste lift als je het deelgebiedje van Risoul bekijkt.
    -Zorg dat je hier als eerste bent op een zonnige dag na verse sneeuw!
    Razis: lift tegenover Clos Chardon
    Vond ik heel slecht, het heeft in mijn week elke dag 15-30 cm bijgesneeuwd en toch lag hier vaak te weinig sneeuw, veel stenen, kleine lawines (gezien vanuit de lift) = wegblijven dus
    (Eventueel ook nog het off-boundary gebied tussen Risoul en Vars. Afgedekt door de bomen en is vaak nog niemand geweest. Je kan dan helemaal tot aan het riviertje skiën en moet dan nog even tot aan de lift van Vars St marie wandelen)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 februari 2014 · 16:59
    Ik doe de voorzichtige aanname dat de TS op basis van zijn verhaal nog geen kennis, kunde en materiaal heeft. Kortom, blijf op de piste.

Als ik het bij het verkeerde eind heb dan heb ik niks gezegd 😃
  • BasV
    Beginner
    BasV op 18 februari 2014 · 20:29
    Ik doe de voorzichtige aanname dat de TS op basis van zijn verhaal nog geen kennis, kunde en materiaal heeft. Kortom, blijf op de piste.
    Als ik het bij het verkeerde eind heb dan heb ik niks gezegd 😃 Spookjuh op 18 feb. 2014 16:59

Kennis, ben ik druk mee onderweg dit op te doen, vandaar dat ik hier ook ben beland.
    Kunde, ik rij de laatste paar jaar steeds meer tussen/rond de pistes. Ik ga niet de backcountry in, daar heb ik inderdaad het materiaal noch de kennis voor. Daarom vroeg ik dit juist, want als dit een boundary is waarbinnen gecontroleerd wordt, zou ik hier prima uit de voeten kunnen zonder pieper en sonde.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 februari 2014 · 20:52
    @BasV goed bezig!
    May the powder be with you.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 februari 2014 · 22:00
    @BasV +1
  • BasV
    Beginner
    BasV op 19 februari 2014 · 10:09
    Heb het antwoord op mijn eigen vraag al gevonden. Voor iedereen die zich in de toekomst hetzelfde afvraagt:

http://winter.risoul.com/off-pistes-guide.html

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro