Lawine op de Stubaier Gletsjer ?

• Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 8 maart 2014 · 01:07
    Ik zat OE3 te luisteren (vraag me niet waarom) en ik hoorde wat over een lawine op de Stubaier Gletsjer , aangezien mijn Duits nog niet zo heel goed is heb ik niet alles goed verstaan. En googelen bracht ook niet veel op. Weet iemand hier meer over?
    Skileraar bruin Jelmer
  • evan
    Advanced
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 8 maart 2014 · 09:05
    http://lawinenwarndienst.blogspot.co.at

even doorscrollen en je komt het verhaal tegen.
    wat een waardeloze pech...
    /
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 8 maart 2014 · 09:18
    Idd. Heel triest. 😞
  • CPet
    Advanced
    CPet op 8 maart 2014 · 09:21
    Ai tja als ik het zo lees dan is er wel wat te zeggen. We gaan dit verder niet doen. Het natuurlijk ontzettende pech en een hoop verdriet 😞
    Let the snow come!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 8 maart 2014 · 15:10
    pfffff veel pech! Listig sneeuwdek ook: verschillende lagen in een dik stormpak; convexje, beetje steil, terwijl het op veel andere plekken stabiel leek.. Misschien was dit hem anderhalve dag later niet overkomen...
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 8 maart 2014 · 15:27
    Wat een pech.. pff
    Skileraar bruin Jelmer
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 maart 2014 · 17:02
    Jezus, dit is wel heel lullig.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 8 maart 2014 · 18:57
    Ik denk dat heel veel skiërs deze vergissing zouden maken. Ik zal er volgende week goed aan denken.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 9 maart 2014 · 10:04
    Ik denk dat iedereen hier zijn ski was gaan halen...moet de eerste freerider nog tegen komen die zegt van laat maar liggen...

Ik zie het er op de foto niet vanaf maar ze hebben het over een 40 graden helling bij lawine gevaar 2

Omdat hij waarschijnlijk te voet was trapt hij waarschijnlijk door de triebschnee heen en raakt een hotspot in de zwakke laag...op ski's was dit waarschijnlijk nooit gebeurd...

Heel zuur...ook al ben je de hele dag voorzichtig bezig en zo'n situatie doet zich voor...hoeveel pech kun je in een paar minuten hebben....
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 9 maart 2014 · 10:27
    Was hem mogelijk ook gaan halen. Je bent denk ik meer aan het balen dan aan het denken aan risico's
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 9 maart 2014 · 13:51
    Was hem mogelijk ook gaan halen. Je bent denk ik meer aan het balen dan aan het denken aan risico's Haagje op 9 mrt. 2014 10:27
    Precies, op zo'n moment denk je niet echt van ''dit zou wel is een gevaarlijke helling kunnen zijn''
    Skileraar bruin Jelmer
  • Gipfel
    Beginner
    Gipfel op 10 maart 2014 · 13:38
    Was er nog dit weekend ... niks van meegekregen. Dank voor het posten!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro