Gezocht Alpien tourski partners-dikke couloirs/faces in mei

• TimV
    Advanced
    TimV op 2 april 2014 路 18:06
    Hi,
    Ik zoek nog partners die geintereseerd zijn om in mei wat alpien te tourskiën, vb. 4000-ers met mooie steilere afdalingen of couloirs in ecrins/vanoise of ...
    Enige acclimatisatie/alpiene kennis vereist!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 april 2014 路 18:46
    Vorige week hooggebergte cursus in La Grave smaakt naar meer, maar voorlopig kan ik waarschijnlijk nog niet in je schaduw staan 馃槂.
    Na het paasweekend in de Dolomieten heb ik misschien meer fiducie.

Ligt er in mei nog voldoende sneeuw als deze warmte doorzet?
  • TimV
    Advanced
    TimV op 2 april 2014 路 18:51
    MIjn schaduw is verre van extreem hoor, geen schrik!

Normaal gezien wel ja, zeker in het hooggebergte..
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 april 2014 路 20:36
    Zit je in de week van 28 april tot en met 2 mei nog in Tignes? Mogelijk kom ik met de kinderen een paar dagen die kant op. Kunnen we meeten.
  • TimV
    Advanced
    TimV op 2 april 2014 路 21:06
    zit ik in chamonix!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 3 april 2014 路 09:11
    mei is de maand vna het laaggebergte hier in het noorden...
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 3 april 2014 路 11:11
    Ik zit de hele maand april en wellicht ook begin mei in Chamonix en wil zeker een aantal couloirs gaan doen in het Argentiere basin (Barbey, Y, les Courtes) maar andere opties zijn natuurlijk ook bespreekbaar. De afdalingen vanuit Flegere naar de andere kant, Buet, lijken me ook erg leuk om nog eens te doen.
  • Dennisvl
    Advanced
    Dennisvl op 3 april 2014 路 13:29
    Ik ben wellicht geintresseerd!!

Ben met pasen in Wallis en heb daarna wel zin om wat coole dingen te doen - tot wanneer in Mei ben je in Chamonix?
  • TimV
    Advanced
    TimV op 3 april 2014 路 14:10
    1ste week van mei zit'k nog in Chamonix, erna indien goed weer iets steils met Koen doen, en erna ben ik flexibel, hangt allemaal beetje af van de condities!
    Ikzelf ben onderweg in een busje om zo flexibel mogelijk te zijn, waar ik ook in slaap.
  • TimV
    Advanced
    TimV op 3 april 2014 路 14:11
    @JaapvR , had graag die kanten uit gegaan,heeel graag, maar financieel gezien zal dat voor volgend jaar worden..
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 8 april 2014 路 11:41
    Klinkt goed Tim! Moet morgen helaas naar Nederland om centen te verdienen zodat ik in de zomer 4000ers kan beklimmen. Hopelijk volgend jaar!
  • Silvester
    Advanced
    Silvester op 8 april 2014 路 13:35
    Ik heb ook zin in dikke lijnen in mei. Uit de berichten zie ik niet wat de laatste plannen zijn. Wanneer en hoe lang willen jullie gaan? Iemand die vanuit NL mee gaat? Kan ik nog ergens in stappen?

Wat is jullie alpine ervaring? Vaker dit soort dingen gedaan?

Klinkt als mooie plannen.

Gr Sil
    Live 2 ride - Ride 2 live
  • evan
    Advanced
    evan op 8 april 2014 路 15:34
    Klinkt goed Tim! Moet morgen helaas naar Nederland om centen te verdienen zodat ik in de zomer 4000ers kan beklimmen. Hopelijk volgend jaar! WoutMartens op 8 apr. 2014 11:41Dus jullie seizoen zit erop @WoutMartens? Komt er nog een verslag van jullie avontuur in Chamonix, @ErnstHendrikSprenger?

Het lijkt me tof om eind mei eens die kant op te gaan, maar ik vrees dat mijn alpinistenvaardigheden in het niet vallen bij die van @TimV en @Silvester. Eerst volgende week maar eens kijken hoe het Ötztal erbij ligt.
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 8 april 2014 路 17:30
    Gaat ie al weer een weekje weg hoor! Inmiddels geen werk meer @evan? 馃槈 Jij skiet evenveel meters als de gemiddelde seasonair.
    Het verslag komt er aan! Mijn seizoen zit er op, Ernst blijft tot PA#1 bij Taps hangen.
  • evan
    Advanced
    evan op 8 april 2014 路 18:18
    Gaat ie al weer een weekje weg hoor! Inmiddels geen werk meer [mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention]? 馃槈 Jij skiet evenveel meters als de gemiddelde seasonair.@WoutMartens, wel als de gemiddelde seizoenswerker een Engelse bakvis is en anders alleen in mijn dromen. Maar ik doe wel mijn best om geen e-skier te zijn.

Mijn seizoen zit er op, Ernst blijft tot PA#1 bij Taps hangen. WoutMartens op 8 apr. 2014 17:30Taps? http://nl.wikipedia.org/wiki/Taps_%28Denemarken%29 Wat moet @ErnstHendrikSprenger daar nou weer? Je hebt dus geen die hard alpinist van hem weten te maken?

Ben benieuwd naar het verslag. De foto's zien er in ieder geval veelbelovend uit.
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 9 april 2014 路 13:40
    Hehe, verslag komt 馃槂

TAPS zijn we nog geweest na onze avonturen op Peischlkopf.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • evan
    Advanced
    evan op 9 april 2014 路 15:27
    Aha! http://www.am-arlberg.info/taps/
    Is daar nog wat te beleven?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro