Terug van snowboard naar ski's (na enkelbreuk)

• Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 6 mei 2014 · 09:20
    Hallo allen,

Afgelopen winter heb ik mijn enkel redelijk zwaar verkloot (niet eens in de sneeuw), enkel gebroken, banden afgescheurd en heel de reutemeteut.

Nu heb ik een vreemd onderbuik gevoel eraan over gehouden en zit ik er serieus over te twijfelen om weer terug te stappen naar de ski's.

Heb op een of andere manier toch het gevoel dat ik daar meer controle mee heb en het daardoor veiliger is.

Heb van jongs af aan altijd geskied en ben toen rond mn 16e over gegaan op snowboarden, neem dus aan dat als ik ze onder bind het gevoel zo weer terug is.

Wat is jullie idee hierover, is een ski ook echt veiliger of stel ik me aan?

en nog een 2e vraag, zag de salomon rocker 2 108 voorbij komen, dit leek mij wel een ideale om wat mee te beginnen in de poeder, klopt dat?
    (549,- met een Salomon Guardian 16L (305-360mm) erop)
    (499,- met een Salomon STH2 WTR 16)
    Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • wodie
    Beginner
    wodie op 5 september 2014 · 17:07
    Beetje oude topic, maar het leek mij wel zinvol om te reageren daar ik blijkbaar niet de enige ben met enkel problemen....

Een arts heeft mij een aantal weken geleden de app aangeraden "versterk je enkel"
    Vond het nogal suf klinken, maar ben zo moe van de pijn en lange hersteltijd na een blessure dus ben toch maar naar gaan kijken.
    Ik ben inmiddels met de oefeningen 5 weken bezig en merk dat het enkel en ook het kniegewricht sterker en stabieler worden.

Het is werkelijk een prima app met goede tekstuele / video uitleg van de oefeningen. Daarnaast ook nog informatie over gebruik van brace en tape etc. De oefeningen duren ook niet heel lang dus moet iedereen wel de tijd kunnen vinden om ze te doen.

Wat ook motiveert om te bekijken is dat de app gratis is 😉
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 6 september 2014 · 14:07
    mocht je na je operatie uitstekende onderdelen of gevoelige plekken hebben gekregen dan kan het aan te rijden zijn dat je naar een maatschoen ( bijv Fischer vacuum of bootdoc) kijkt. Die kunnen ook heel plaatselijk vervormd worden

veel fietsen houdt je benen sterk 😉
  • skiester
    Advanced
    skiester op 8 september 2014 · 11:12
    Ben die app aan het installeren: heb n chronische enkel en knieblessure! Dank voor de tip @wodie!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro