inserts (evt. gezamelijke inkoop?)

• rollie
    Beginner
    rollie op 10 juni 2014 · 19:10
    Ik zat met het idee om mijn skis met inserts te mounten en ik vroeg me af of er meer mensen die wens hebben (het is nu toch de klusperiode!)

lijstje:

Inserts:
    20 - rollie
    40 - evan
    44 - EmileHendrix
    32 - Fabergé
    40 - Caspar
    20 - johannes
    50 - RP
    100 - Dio
    20 - Peter4
    50 - dorfke
    48 - wittelijnen.com (koen)
    60 (of veelvoud van 20) - JaapvR

basic installation kit:
    1 - RP
    1 - rollie , evan , EmileHendrix, Caspar
    1 - dorfke
    1 - Dio

Silicone glue plugs:
    1 - wittelijnen.com
    1 - EmileHendrix, Rollie & Evan

(eventuele tips of hints voor shops zijn altijd welkom, bindingfreedom.com is al bekend, deze hebben de voorkeur vanwege de schroefgroef op de insert)
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 7 september 2014 · 12:06
    Vibratite is besteld. Heb gisteren de eerste inserts vast proberen te zetten met epoxy maar dit ging tot niet helemaal gemakkelijk. Ik denk dat ik ook de verkeerde epoxy heb. VErwerkingstijd is rond de 1min en dat geeft mij toch niet echt genoeg tijd om alles goed te zetten. Daarbuiten weet ik ook niet of ik wel voldoende epoxy heb gebruikt.

Wat voor merk van epoxy gerbuiken jullie?

Off topic @evan zeer tevreden van mijn cochise, ongeloofelijk goed schoen en vorig seizoen voor helft van de prijs bij conrad gekocht.

Ik denk ook dat skis van +/- 70mm de hit van 15/16 gaan worden, terug naar het leuke gevoel om tot je middel weg te zakken in de sneeuw en te werken om bochten te maken!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 7 september 2014 · 14:15
    [mention="/profile/106"]@dorfke[/mention] Het wordt aangeraden om langzaam uithardende epoxy (24h) te gebruiken. Die geeft je genoeg verwerkingstijd en schijnt wat flexibeler te zijn (hoewel volgens mij flexibel niet per definitie samen gaat met langzaam uitharden). Ik gebruik de blauwe pakjes Hardman Double bubble. Met één pakje kun je als je het handig doet wel 20 inserts inlijmen.
    En je weet of je genoeg hebt gebruikt als het er een beetje uit komt zetten aan de bovenkant. Je wilt wel een sluitende seal, omdat je anders problemen met vocht krijgt.
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 8 september 2014 · 08:50
    Die heb ik wel nog niet in mijn doe het zelf zaak gevonden. Waar halen jullie die?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 8 september 2014 · 13:06
    @dorfke Ik bij Jon's skituning/ 'the pisteoffice in het VK, een paar jaar geleden.

Als je me je adres pm't kan ik je wel één of twee zakjes sturen. Ik heb er nog enkele liggen. Hoeveel inserts moet je doen?
    Geen garantie, want ze zijn dus enkele jaren oud 😃, maar ik heb het ook onlangs nog gebruikt en het lijkt nog prima te werken.
  • evan
    Advanced
    evan op 8 september 2014 · 21:33
    @dorfke, ik heb deze epoxy gebruikt (en ook al eerder in dit topic gemeld 😉 ):
    https://www.gamma.be/nl/assortiment/bison-kombilijm-metaal-24-ml/p/B48...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 20 november 2014 · 11:41
    @rollie nogmaals dank voor het bestellen, en iedereen in dit draadje bedankt voor alle tips en info!
    Ondertussen heb ik met een maatje de inserts gemonteerd. Alles goed gegaan, nu moeten ze zich in de praktijk natuurlijk nog wel bewijzen enz maar voorlopig ben ik een blij mens 😃
    Oh en nu moet ik alleen nog die vibra-tite bestellen. Hoe kan je die het beste aanbrengen?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 20 november 2014 · 11:50
    Een klein drupje bovenin de insert, is wat ik altijd doe.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 23 maart 2015 · 22:29
    Zijn er nog mensen waar ik 20 inserts van over kan nemen?
    Evan had er al 8, dus eigenlijk nog 12 😃
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 2 maart 2016 · 11:58
    @rollie: heb jij nog inserts die ik kan overnemen?
  • rollie
    Beginner
    rollie op 3 maart 2016 · 09:12
    @rdrck hoogstens vijf..mijn reservepotje is inmiddels ook leeg....
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 3 maart 2016 · 09:41
    @rollie, dank voor het checken, ik ga anders ff kijken of ik bij Breur in Rotterdam een goede deal kan krijgen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro