Nieuw model Karakoram

• P@bz
    Advanced
    P@bz op 14 september 2014 · 14:46
    Vorig jaar op Karakoram bindingen gesplit en dat was echt top. Zie dat ze hun systeem dit jaar nog eenvoudiger hebben gemaakt. Enige wat ik nog steeds storend vind, is de toestrap. Voelt net als een elastiekje....

Jammer dat het zo ontiegelijk duur is, namelijk net zo duur als je board. Zo niet duurder....

Work hard, play harder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 september 2014 · 15:45
    Mooie evolutie van het vorige model, de Bent Metal versie heeft betere straps trouwens. Dan heb je dat probleem vast opgelost.
    Maar met ruim €200 verschil met een setje Sparks snap ik wel dat je die steeds meer ziet. Zeker nu Spark ook geen pin, en een heellock hebben volgend jaar. Ik heb weer Spark besteld in ieder geval.

Mijn conclusie na op heel veel verschillende bindingen te hebben gestaan is, het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Je wint een paar seconden met ombouwen, maar met een setje Voile platen en gewone bindingen heb je net zo veel lol.
    splitfest.nl
  • P@bz
    Advanced
    P@bz op 14 september 2014 · 16:07
    Weet je wat het verschil in gewicht ongeveer is met Voile?
    Work hard, play harder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 september 2014 · 19:35
    oei.

Ooit had ik dat wel eens allemaal gewogen, maar fabrikanten geven vaak geen (reële) gewichten op van hun gear dus ik weet niet wat de nieuwe K's wegen.

Vroegah was een setje Karakoram totaal met wat er ook ook je plank zit 2534gr. Zal tegenwoordig wel wat lichter zijn, vooral de duurdere versies.

Voile sliderplates wegen 420gr met schroeven. Een setje Burton Cartels met disks in medium 1712gr. En de voile pucks/pins/heelrisers er nog bij 1128g. Totaal 3260gram

De Spark magneto van volgend jaar is 1492gr. Ik weet niet of de heelrisers daar bij zitten, maar die wegen haast niets. Plus een setje pucks met schroeven van 632gr. dus zo'n 2.1kg. Ik denk dat het elkaar niet zo veel ontloopt. Plum is nog iets lichter , en kost minder dan Karakoram. En ze hebben normale straps. Verder heb ik met Plum nog geen ervaring want het is een nieuwe binding en ik heb er nog geen gekregen om te proberen (hint hint).
    splitfest.nl
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 15 september 2014 · 12:34
    Verschil Karakoram - Spark is eerder €150, aangezien je bij de Spark bindingen nog een setje Voile pucks dient te kopen. De Karakoram bindingen komen compleet met hun eigen board interface. Dus er zit nogal wat meer engineering in het Karakoram ontwerp en daar betaal je gewoon voor. Ja, ik rijd Karakoram.

Ben het met Ieism eens dat je ook met normale Voilé platen lol kan hebben, heb ik namelijk jaren gehad voordat ik overstapte. Maar rij-eigenschappen van Karakoram zijn zoveel beter dan Voilé plates met je eigen bindingen. En ja, ook het gewicht kan veel schelen, maar dat hangt ook af van de bindingen die je op die Voilé platen schroeft. Dus op de vraag wat het verschil in gewicht is, is geen eenduidig antwoord te geven.

Wat ombouwtijd betreft: bijna niets wint het van de Voilé platen als je van skin- naar boardmodus ombouwt. Voor mij is dit ook geen heel belangrijk criterium bij een binding. Wat ik wel erg waardeer, is het on-the-fly kunnen monteren van je harscheisen. En dat ze dan blijven zitten.

Ciao,

Erwin

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro