Keuzestress: Jones Hovercraft 152 of Flagship 152/156

• PaulB
    Tourist
    PaulB op 23 september 2014 路 16:49
    m'n vriendin gaat tegenwoordig wat meer mee de poeder in, en haar Nitro Mystique 152 lijkt daar niet echt voor gemaakt (het gaat natuurlijk prima, maar er is beter...)

de keuze is tussen de Hovercraft of de Flagship.
    ze is 174 en 62kg.

wie of wie kent beide boards. het wordt geen vervanger van haar (pist) nitro, dus allround eigenschappen zijn niet de eerste vereisten, goede poeder-kwaliteiten wel.

http://www.jonessnowboards.com/Women-s-Flagship.html?lang=en...
    http://www.jonessnowboards.com/Women-s-Hovercraft.html?lang=en...

graag jullie advies.

ps. zit zelf ook aan de aanschaf van een extra plank te denken, dus zit met hetzelfde dilemma voor het heren model..... keuzestress....
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 september 2014 路 17:04
    @PaulB Beide hebben goede poeder eigenschappen. De Ho is heerlijk tussen de bomen en rijdt wat surfier. De Flagship is meer een big mountain board. Maar beide zijn lekker. Als ze de Mystique erbij houdt dan zou ik voor de Hovercraft gaan. En neem haar dan mee naar het FFF en ga ff de beelden kijken in de Japanse zaal (ssssstttt.. binnenkort meer 馃槈), dan raakt ze vanzelf geinspireerd.
    May the powder be with you.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 23 september 2014 路 17:05
    Hoi Paul,

De Hovercraft is gemaakt voor diepe poeder en snel floaten, doet het ook op lagere snelheid goed en is zeer wendbaar. Daarnaast is hij in technisch terrein zeer zeker ook inzetbaar, al zou je dat wat misschien wat minder snel verwachten. Ken diverse mensen, zitten ook op dit forum, die met hun Hovercraft echt goed in moeilijk terrein uit de voeten kunnen.

De Flagship is een board dat zeker een goeie float heeft, maar meer snelheid vraagt. Het is een echte alleskunner in het terrein en je kan hem - anders dan de Hovercraft, want die heeft er geen - keihard op zijn staart trappen als het allemaal even teveel wordt. De Flagship is qua maximum snelheid niet echt begrensd dus. Aangezien deze dus wel een tail heeft, kun je hem ook gebruiken als je freestyle achtige dingen in je rijden wilt brengen. Mijn broertje gaat hier redelijk ver in en duikt er soms ook mee het park in, maar dat is een ander verhaal.

Groetjes en succes,

Erwin
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 23 september 2014 路 17:12
    Mothership/Flagship is veel meer een technisch freeride board. Ook vet, maar niet wat je zoekt volgens mij. Als je gewoon lekker in de pow wil spelen moet je de Hovercraft hebben

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • PaulB
    Tourist
    PaulB op 23 september 2014 路 18:06
    thanks mannen! dit helpt!!

denk dat het een setje Ho's gaat worden, 152 voor de misses en een 156 voor mezelf.
    en ja Morris, we zitten in de zaal tijdens het FFF, alleen de Japan trip gaat 2016 worden....
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 september 2014 路 18:35
    @PaulB goede keuze.. Tijdens het FFF ga je genoeg inspiratie opdoen voor je 2016 trip..
    May the powder be with you.
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 23 september 2014 路 22:36
    Lijkt mij ook een goede keuze. Zelf heb ik ook een hovercraft en deze in diverse wisselende omstandigheden kunnen berijden. In poeder geweldig!!!!!!! In steil terrein goed, piste goed mee te spelen (surfy feeling indien je actief rijdt). Traverseren, crust, bomen, snelheid gaat allemaal goed. Ik miste alleen de tail toen ik in extreem steil terrein (45+) op een redelijke harde helling stond (redelijk ijzig), daar moest ik erg moeite doen om de tail mijn neus niet voorbij te laten glijden. De dag erna mijn Custom X gepakt en toen ging het wel goed (is alleen niet echt ideaal met poeder, daar zou de flagship beter in zijn).
    Dus als je vriendin toch een goed pistebord erbij heeft, is ze met een hovercraft erbij redelijk allround.
    Als ik slechts één bord kon hebben, dan zou ik voor de flagship gaan.
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • PaulB
    Tourist
    PaulB op 24 september 2014 路 14:20
    Thanks osirus, van de omstandigheden die jij omschrijft gaat m'n vriendin eigenlijk alleen het gedeelte "poeder", "crust" & "piste" ervaren, stijl terrein is absoluut (nog) niet aan de orde, vandaar de behoefte aan een speels poeder plankje.

Gezien de adviesen hier zit ze met de Hovercraft dan helemaal goed.
    Laat de winter maar beginnen!!
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 25 september 2014 路 16:54
    Hovercraft! It's almost cheating 馃槈
    Alleen traverseren is niet z'n ding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro