schep en sonde

• seppe
    Advanced
    seppe op 26 september 2014 · 14:39
    Iemand nog een een schep of sonde op overschot?
    Model of merk maakt niet uit.
    groeten
  • PS
    Advanced
    PS op 26 september 2014 · 22:59
    Ik heb een Black Diamond Deploy 3 over die je gratis mag hebben.
  • seppe
    Advanced
    seppe op 27 september 2014 · 04:58
    Ik heb een Black Diamond Deploy 3 over die je gratis mag hebben. Peter4 op 26 sep. 2014 22:59

je hebt pm!
  • PS
    Advanced
    PS op 28 september 2014 · 09:58
    En jij ook weer.

Over scheppen trouwens nog het volgende: ik doe deze weg omdat hij me net iets te klein is. Tijdens lawine training kwam ik erachter dat een grote schep, met een lange schacht, aanzienlijk sneller graaft. Zeker wanneer de sneeuw compact is. Heb daarom nu een Voile Telepro. Is echt onverwoestbaar.

Ik stuur je deze Black Diamond dus met alle liefde toe. Maar ga wel even bij jezelf te rade of je zomaar een schep bij je wil hebben, of een waar je in nood echt snel sneeuw mee kan verzetten.
  • seppe
    Advanced
    seppe op 29 september 2014 · 16:08
    En jij ook weer.
    Over scheppen trouwens nog het volgende: ik doe deze weg omdat hij me net iets te klein is. Tijdens lawine training kwam ik erachter dat een grote schep, met een lange schacht, aanzienlijk sneller graaft. Zeker wanneer de sneeuw compact is. Heb daarom nu een Voile Telepro. Is echt onverwoestbaar.
    Ik stuur je deze Black Diamond dus met alle liefde toe. Maar ga wel even bij jezelf te rade of je zomaar een schep bij je wil hebben, of een waar je in nood echt snel sneeuw mee kan verzetten. PS op 28 sep. 2014 09:58

wow, wel een belangrijk punt. Nog nooit zo ver overnagedacht. Mijn vorige schep voldeed wel maar brak gewoon midden door bij het uitgraven van een auto. Ik heb hem nog nooit in een nood moeten gebruiken.
  • evan
    Advanced
    evan op 29 september 2014 · 16:41
    @seppe, met de Black Diamond Deploy kun je prima auto's uitgraven. Ik heb in februari op de Col du Lautaret met mijn Deploy 7 verschillende auto's uitgegraven met @Karst. Ik weet niet welke schep @meteomorris heeft, maar hij durfde het niet aan en is toen maar het verkeer gaan regelen.
  • PS
    Advanced
    PS op 29 september 2014 · 17:07
    En om daar heel erg flauw aan toe te voegen: zolang je maatje maar een goede schep bij zich heeft, hoef jij je geen zorgen te maken.

Ik zal je de schep toesturen. Wordt einde week.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro