Offpiste verzekering maar woon in het buitenland

• Joris2
    Beginner
    Joris2 op 27 september 2014 · 04:03
    Hi,

Weet iemand toevallig wat een goede off-piste verzekering is vanuit het buitenland (Singapore)?

Ik ben onlangs verhuisd, dus moest NBKV opzeggen, maar ga in januari wel een freeride trip maken in de alpen. Wat zijn dan een beetje m'n optie? ik kwam wat verzekeringen tegen online, maar die vroegen 800 euro per jaar, dat vond ik toch wat stevig

Cheers,
    Joris
  • robbert
    Advanced
    robbert op 27 september 2014 · 08:56
    Hi Joris,

Wonen in het buitenland hoeft niet meteen te betekenen dat je niet verzekerd kan zijn bij de NKBV. Ik weet de exacte clausule niet meer, maar volgens mij is het zo dat:
    a) Woonachtig in Nederland OF de Nederlandse nationaliteit
    b) Reisverzekering is niet geldig in het land waar je woont.
    c) Verblijf langer dan XX aantal dagen wordt niet gedekt door de reisverzekering. Hier kan je verlenging voor aanvragen.
    Kijk het nog even na in de polisvoorwaarden. Als de NKBV niet lukt, kijk dan even bij de REGA, DAV, OEAV of een andere alpen club.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 27 september 2014 · 09:11
    Even de polisvoorwaarden van de NKBV erbij gepakt:
    Op p5
    Verzekerden:
    Voor de volledige verzekering komen in aanmerking personen met een Nederlandse nationaliteit ongeacht waar woonachtig alsmede personen met een andere nationaliteit voor zover deze zijn aangemerkt als een Nederlands ingezetene. Leden met een niet-Nederlandse nationaliteit en tevens woonachtig buiten Nederland kunnen uitsluitend het bergsportrisico en skirisico verzekeren. Deze leden worden geacht niet te zijn verzekerd tijdens reizen die het karakter hebben van een vakantie of zakenreis.
    Waar in de tekst van de polis geschreven staat "Nederland", dient gelezen te worden "land van vestiging"

Dus als je de Nederlandse Nationaliteit hebt maakt het niet uit waar je woont. Je kan nog gewoon verzekerd zijn. Waar je wel voor moet opletten dat overal waar Nederland geschreven staat in jouw geval dus Singapore staat
  • coen
    Advanced
    coen op 27 september 2014 · 09:42
    Wat robbert zegt! Ik woon in Zweden en heb het vorig jaar nagevraagd en kon gewoon verzekerd blijven bij de NKBV!
    Earn your turns...
  • Anton
    Tourist
    Anton op 27 september 2014 · 10:20
    Klopt, als je de Nederlandse nationaliteit hebt.

Uit de faq:

Is de verzekering ook van toepassing als ik niet in Nederland woon?
    Ja. De verzekering is geldig voor iedereen met de Nederlandse nationaliteit. Waar in de tekst van de polis geschreven staat "Nederland", dient gelezen te worden "land van vestiging".

Link: http://www.nkbv.nl/verzekering/reisverzekering/faq-reisverzekering...
  • Joris2
    Beginner
    Joris2 op 27 september 2014 · 11:30
    Ah thanks! dan heb ik dus voor niks opgezegd, raar dat ze dat niet zeiden aan de telefoon dan. Nah ik zal ze weer eens bellen

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro