Board stuk, Is dit te repareren?

• thaisie
    Beginner
    thaisie op 13 mars 2016 · 13:05
    Ik wax en repareer altijd mijn board zelf. Heb net ook artikeltje op voorpagina over waxen gelezen en weer wat nieuwe tips erbij. Maar heb nu toch een tikkie met een steen gehad en vroeg me af of dit reperaren is of dat ik hem als "totalloss" bij de verzekering moet aangeven.

Zie hier de knik in de rail

En de schade

Mijn vraag is dit weer recht te trekken die rail en is dit op zo'n cruciaal punt wel dichte krijgen (achter mijn voorste voet dus komt altijd druk op met remmen)

Of dat jullie tips hebben waar ik hem langs kan brengen. Heb hem bij duijvenstein gekocht in zoetermeer dus misschien kunnen zij het fixen.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 13 mars 2016 · 14:10
    Poeh die staalkant heeft een flinke tik gehad, is het gebroken?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 mars 2016 · 15:05
    Ik zou er in ieder geval mee naar een goede shop gaan en kijken wat zij zeggen, maar op basis van jouw foto's is mijn eerste gedachte: die is total loss... het ziet eruit dat de kern gebroken is en dat fix je niet.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 13 mars 2016 · 15:25
    Staalkant is nog heel.

Helaas bij een uitglijder geremd en dat was dus op een steen en vandaar een deuk. Heb er nog twee dagen prima op kunnen boarden alleen op vlakke stukkke merk je het wel..

Nog een close up
    vraag me af of de kern los is maar ga het indd niet zelf proberen te maken, ga wel langs een expert.
  • old_chap
    Advanced
    old_chap op 13 mars 2016 · 15:40
    Verzekering werk
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 13 mars 2016 · 15:43
    Hoezo verzekering? Dit is toch risico van het vak. hoort er eenvoudig bij.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 13 mars 2016 · 15:45
    Eerst naar Duijvenstein gaan voor een schaderapport en zien wat je via de verzekering vergoed krijgt.

Het board mag je doorgaans houden omdat ze door de afschrijving de waarde toch nooit helemaal vergoeden. Daar kun je vervolgens mee aan de slag gaan.

Buig het board flink. Als het kraakt is de kern kapot. Maar het zal wel meevallen.

Vervolgens de staalkant terug op zijn plaats brengen door het materiaal te drijven. Daarna de kern, staalkant en belag verlijmen.

De krassen in de staalkant krijg je er zo niet uit. Dan zou je de staalkant deels moeten vervangen. Maar ik zou de krassen voor lief nemen.
  • old_chap
    Advanced
    old_chap op 13 mars 2016 · 20:13
    Hoezo verzekering? Dit is toch risico van het vak. hoort er eenvoudig bij. ijsbeer op 13 mrt 2016 15:43

Ja maar een verzekering sluiten we allemaal toch af om risico's af te kopen. Hieronder valt niet alleen de schade aan jezelf en de bijbehorende verzorgingskosten maar ook die aan je materiaal als je je board bijvoorbeeld op een steen parkeert. Je hebt inderdaad zoals mars aangeeft wel een schade rapport nodig van een expert om een claim in te kunnen dienen. Total loss is total loss en een wintersport reis verzekering keert over het algemeen dan de dagwaarde van je board/ski uit.
  • Martindg
    Advanced
    Martindg op 13 mars 2016 · 20:30
    Probeer het anders eens bij boarddokter.nl
    Ik heb laatst mijn afgeragde skies bij ze gebracht en deze kreeg ik weer netjes gerepareerd terug.
    Ik acht de kans groot dat zij er wel wat mee kunnen.
    Succes.
    Grt martin
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 13 mars 2016 · 20:55
    Nskiv vergoed geen schade aan staalkanten, wel aan schade aan de kern.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 14 mars 2016 · 08:37
    Economisch / verzekeringstechnisch gezien total loss. Zelf te fixen zoals hierboven aangegeven. Eventueel wat korte schroeven erin jagen om de boel bij elkaar te houden.

NB: Als je verzekering hem als total-loss vergoedt mag je hem wellicht houden om aan de muur te hangen oid, maar officieel draag je (meestal) het eigendomsrecht over aan je verzekeringsmaatschappij zodra zij vergoeden. Als je hem dan alsnog zelf fixt en ermee gaat rijden speel je vals. Ik zeg niet dat het niet kan, maar volgens de regeltjes is het niet... Als je er vervolgens een ongeluk mee veroorzaakt en/of hetzelfde board opnieuw probeert te claimen krijg je lastige vragen...
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 15 mars 2016 · 21:43
    niks aan de hand als je enkel steil gaat nu 😃
    sbs roelz
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 18 mars 2016 · 11:28
    Thanx voor de feedback ga indd even langs duivensteijn voor een schade raport. En ga hem daarna laten of zelf proberen te fixen. Want opzich is hij verder nog goed en is het een van de fijnste boardjes die ik ooit gehad heb (Het is de Ride dh2.6).

Het board kraakt niet dus ga er vanuit dat kern nog heel is. Ben alleen bang op zo'n cruciaal punt (waar veel frontside bocht druk op komt) of dat goed op te vullen is. Heb dat eerder met een board gehad en daar kwam elke keer de vulling er uit omdat er te veel druk op kwam. Maar ga het sowieso een kans geven.

En sluit indd ook een verzekering voor materiaal schade heb tot nu toe nooit nog iets gedeclareerd omdat het niet nodig was. En ben bij NKBV verzekerd zag dat die sowieso maar tot max 350.- op materiaal dekt.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro