Telemarkers opgelet!

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 28 octobre 2010 · 14:30
    Hallo tele-broeders en -zusters,

er wordt hier altijd gesproken over 'skiers' en 'boarders' maar er is eigenlijk nog een groep, namelijk: het 'legioen van de kapotte binding' oftwel wij telemarkers.

Nou heb ik hier al eens met andere tele-afficionados van wepowder over gesproken en er lijkt best animo om eens een telemark-trip te organiseren. Als globale opzet/ insteek denk ik aan:
    - telemark only
    - powder rippen
    - elkaar enthousiasmeren
    - van elkaar leren.

Een email uitwisseling met teleaddict was de druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen met als gevolg dat zo'n tele-trip er nu echt maar eens van moet komen.

Hoe ziet zo'n uitje in mijn beleving er dan uit?
    - knallen als ze vallen
    - 3 of 4 dagen skien (waarbinnen een weekeind)
    - toeren alleen als nodig, liever niet maar stukje hiken oid is geen probleem... graag zelfs als dit tot mooiere afdalingen leidt
    - slapen en eten: van ondergeschikt belang (niet bizar duur maar hoeft ook niet ultra cheapo)
    - gewenste groepsgrootte max 6 a 8 personen (2 a 3 auto's)
    - stukkie voor wepowder opstellen om te laten zien dat tele ech wel cool kan zijn

Om het voor iedereen leuk te houden pleit ik ervoor dat een minimaal niveau wel vereist is; wmb is het idd poeder rippen voor telemarkers. Als je echt niet op tele-materiaal naar beneden komt in de poeder is het niet wepowder. Ik zeg overigens niet dat je heel goed moet zijn maar vrij vlot doorskien (parallel skiend desnoods) is wel een vereiste. Dan kunnen we gewoon lekker als groep rippen en elkaar technisch zo hier en daar aanscherpen.

Met deze post wil ik eerst eens inventariseren wie hier interesse in hebben. Als de groep duidelijk is gaan we gezamelijk een paar weekeinden prikken (via datumprikker ofzo) waarin de meesten naar de sneeuw zouden kunnen. Hoe het dan verder loopt zien we wel maar dat wijst zich denk ik wel vanzelf...

[size=20pt]So, who's in?[/size]

Stand dd 19/1/2011:
    Teleaddict
    [s]Anton[/s]
    Koningwoning
    [s]3. Chilo[/s]
    [s]4. net[/s]
    [s]5. net-man[/s]
    Steven
    telemikey
    [s]6. Poederslet[/s]
    [s]6. kikkerindekou[/s]
    [s]7. teledaddy [/s]
    tellie-G
    peejeedee
    arjen de jong
    riquardh
    [s]rikkert[/s]
    [s]basti[/s]
    odie

White room,Pillow lines,I rule
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 octobre 2010 · 15:26

[size=20pt]So, who's in?[/size]

[size=14pt]ME!!! [/size]   8) 8) 8)

wat ik ergens anders ook al noemde: lijkt me leuk komende winter eens met wat meer gelijkgestemden te freeriden, de mooiste face plants delen, elkaar te inspireren en van elkaar leren.

maar wat Mike zegt:"... maar niemand moet lessen NODIG hebben om beneden te komen."
    http://verticaldissidents.net
  • Anton
    Tourist
    Anton op 28 octobre 2010 · 15:28
    [size=20pt]Ikke! [/size] ;D

Het moment van de trip is bepalend of ik aan het powder criterium voldoe: maar daar heb ik vooralsnog wel vertrouwen in.

• net
    Tourist
    net op 28 octobre 2010 · 17:33
    Naar aanleiding van dit berichtje heb ik mij dan toch maar eens geregistreerd. Zo'n weekendje lijkt ons namelijk wel wat. Mijn man en ik gaan regelmatig op pad, maar dan meestal met z'n tweetjes omdat er verder weinig Telemarkers te vinden zijn, zeker niet voor in de poeder. Teleaddict kent mij denk ik wel. Ben meestal op maandagavond in de hal.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 octobre 2010 · 17:38

Naar aanleiding van dit berichtje heb ik mij dan toch maar eens geregistreerd. Zo'n weekendje lijkt ons namelijk wel wat. Mijn man en ik gaan regelmatig op pad, maar dan meestal met z'n tweetjes omdat er verder weinig Telemarkers te vinden zijn, zeker niet voor in de poeder. Teleaddict kent mij denk ik wel. Ben meestal op maandagavond in de hal.

gezellig!

maar dat kan. ik ben alleen goed in gezichten maar slecht in namen....  :😃 :😃
    jij traint altijd zelf toch? en je was er afgelopen maandag niet?
  • chilo
    Tourist
    chilo op 28 octobre 2010 · 17:39
    Ik ga eerst weer es oefenen. Wil wel, maar kan denk ik nu niet meekomen; afgelopen jaar precies 0 afdalingen tele gemaakt. 😞 Hoewel...dat was omdat ik het zo druk had met filmen, al die 60 dagen lang 😃
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • net
    Tourist
    net op 28 octobre 2010 · 17:43
    Maandag net terug uit Egypte, 34 graden, had niet veel zin om de kou in te gaan 😉
    Vanavond weer maar dan slalomtraining met een vaste hiel!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 octobre 2010 · 18:14

Ik ga eerst weer es oefenen. Wil wel, maar kan denk ik nu niet meekomen; afgelopen jaar precies 0 afdalingen tele gemaakt. 😞 Hoewel...dat was omdat ik het zo druk had met filmen, al die 60 dagen lang 😃

misschien is het meenemen van die GoPro van jou wel een idee. 😉

Maandag net terug uit Egypte, 34 graden, had niet veel zin om de kou in te gaan 😉
    Vanavond weer maar dan slalomtraining met een vaste hiel!

tja... verschil moet er zijn....
  • Steven
    Tourist
    Steven op 28 octobre 2010 · 18:55
    Ik ben in, houd me op de hoogte. Vorig jaar voor het eerst op T1 schoenen gestaan, en dat smaakte naar meer.

Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 28 octobre 2010 · 19:38
    Klinkt goed. Hulde...
    Ik bied poederadvies op maat aan 😉
    May the powder be with you.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 octobre 2010 · 20:28

Klinkt goed. Hulde...
    Ik bied poederadvies op maat aan 😉

mooi!! daar gingen we stiekem al vanuit  😋 😋
  • teledaddy
    Tourist
    teledaddy op 29 octobre 2010 · 10:56
    Yes, I'm in.
    Het hangt alleen sterk af van het weekeind,
    maar als het ff kan ben ik er bij.
    Groeten, Wil
    www.telemarkshop.nl voor de laagste prijs en het beste advies.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 29 octobre 2010 · 11:02

Yes, I'm in.
    Het hangt alleen sterk af van het weekeind,
    maar als het ff kan ben ik er bij.
    Groeten, Wil

Dat moest ook bijna wel, he?!

Wat dat betreft verwacht ik er nog wel een paar: kikkerindekou? Slet? seek? Allart? om er maar een paar te noemen.

• Steven
    Tourist
    Steven op 29 octobre 2010 · 13:27
    Poederslet?
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 29 octobre 2010 · 13:30
    ja, die schijnt ook een tele verleden te hebben...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 29 octobre 2010 · 13:48
    hij zal wel ff vakantie houden nu hij http://6.soulonline.nl/mountainbikemagazine/ heeft gereleased. ik mail m wel ff.
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 29 octobre 2010 · 19:40

Poederslet?

Wat krijgen we nou? Ik dacht dat jij dat wel wist? Ik heb afgelopen jaar nog zowaar nieuwe boots gekocht en twee dagen of mijnteleharkers gestaan...

Maaruh: topinitiatief en I'm in! Hangt een beetje van het humeur van het thuisfront af en mijn eigen agenda, maar lijkt me supertof. Ik loop alleen een beetje achter in mijn poederskills op mijn kapotte bindingen, maar dat mag de pret niet drukken... Kanaltijd nog in de smokkelstand.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 29 octobre 2010 · 19:42
    Ik wist het wel, daarom noemde ik je ook in het rijtje van usual suspects dat Mikey opsomde en waar jij ontbrak.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 29 octobre 2010 · 19:45

Wat dat betreft verwacht ik er nog wel een paar: kikkerindekou? Slet? seek? Allart? om er maar een paar te noemen.

AAAi, nu zie ik het, je stond er al, maar in verkorte versie. Voor de duidelijkheid; Mijn verbazing was niet dat je er stond, maar dat je er níet in stond. Misverstand mijnerzijds.... :😃 Voortaan beter lezen, maar die kleurtjes maakten me ook duizelig.

Het verbaasde me juist omdat we het twee jaar geleden al hadden over een tele-weekend, volgens mij zelfs met Mikey erbij, beef-jerky etend.....
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 29 octobre 2010 · 20:28
    Veel pleziah! Ik rij alleen op bindingen die niet stuk gaan!  :😃
    Pow!
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 29 octobre 2010 · 21:57
    De Kikker is altijd in! Moet alleen wel even in de planning passen. Als planning een gat vertoont en het poederalert Chamonix aanwijst dan kan ik een man of tien herbergen.

Volgens mij kent sletje die hut, was eerst van Edmee V.
    tijd om te gaan
  • chilo
    Tourist
    chilo op 30 octobre 2010 · 10:03
    Als de Slet in de smokkelstand kan, dan kan ik dat ook! Verzin wel een excuus voor het thuisfront 😉
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 30 octobre 2010 · 20:56

Als de Slet in de smokkelstand kan, dan kan ik dat ook! Verzin wel een excuus voor het thuisfront 😉

Zeg maar dat je n film opdracht hebt 😉

Wordt n gezellige groep!! Leuk, zin in!!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 30 octobre 2010 · 22:51
    Hij heeft ook een filmopdracht! Want wij vastvoeters willen natuurlijk wel de beelden zien als jullie terugkomen! Wepowder Xclusive!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 31 octobre 2010 · 10:21

De Kikker is altijd in! Moet alleen wel even in de planning passen. Als planning een gat vertoont en het poederalert Chamonix aanwijst dan kan ik een man of tien herbergen.

Volgens mij kent sletje die hut, was eerst van Edmee V.

Oh? Cool! Ik ken alleen Edmee en Francis, heb hun (oude) hut nooit van dichtbij gezien. Les Houches toch?

F_k! Krijg er opeens heel erg zin in... Moet even een opstekend knieprobleempje de kop indrukken, maar dat gaan we oplossen. Yay!
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 31 octobre 2010 · 10:33
    poederslet: correct.

nou vooruit smokkelen mag...bij de bar.

tijd om te gaan
  • chilo
    Tourist
    chilo op 31 octobre 2010 · 20:52
    Als de GoPro niet verhuurd is, gaat die in ieder geval mee....😃

Ik ga nu eerst eens ff nieuwe schoenen scoren!
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 2 novembre 2010 · 16:03
    ik heb nog wel een GoPro te leen. Of twee. Heel gek: naar aanleiding van een of ander wakeboardproject hebben we er een paar besteld hier op kantoor...

[youtube]kgQKLyOAYQo[/youtube]
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 2 novembre 2010 · 16:43
    cool!! kunnen we wellicht n mooi videootje in elkaar klussen. nu nog dikke pow en mooie bochten.  😀 😀
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 10 novembre 2010 · 15:46
    Dag vrouw en mannen,

leuk dat jullie je zo enthousiast hebben getoond voor een tele-wepowder-tripje.

Ik wil nu eigenlijk zsm een weekeind of wat gaan prikken... Het gemakkelijkst gaat dat wmb via datumprikker.nl. Daarvoor heb ik jullie email adressen nodig waarmee ik je kan uitnodigen/ aanschrijven.

Mijn voorstel is om via datumprikker een aantal weekeinden te benoemen. Iedereen kan dan via een nog te ontvangen email (doorklikken op link in email) zijn/ haar voorkeuren aangeven. Van de 'top 3' pakken we het eerste weekeind en dat wordt 'm dan, ijs en weder dienende. Mocht om wat voor reden dan ook dat weekeind niet door kunnen gaan dan vallen we terug op #2 van onze 'top 3', etc. Maar ik ga er vanuit dat het 1e weekeind van onze top 3 het gewoon wordt.

Al PM'end met deze en gene komen er vanzelf mooie ideeen, wat vinden jullie hiervan:
    Is het een idee om als volgt te opereren: we nemen een weekend waarbij een flink aantal mensen van je lijstje kunnen. Als dat weekend dan daar is wordt er beslist waar naar toe te gaan. Ieder heeft dan vast wel contacten in de mogelijke bestemming. Ik kan assisteren bij: Chamonix, Berner Oberland, Flims Laax, Lenzerheide en St. Moritz. In de zwitserse gebieden ken ik heel goede telemarkers die de weg kennen (en die evt. zelfs les kunnen geven)

Goed plan? Het laatste stukkie weet ik zelf nog niet (van het lesgeven) maar wmb klinkt de rest toppie!

Stuur een emailtje naar: climber_mike'AT'hotmail.com (vervang 'AT' door @).

Ik zal dit bericht ook in de thread zelf plakken.

Zo langzamerhand begin ik een vette glimlach op mn gezicht te krijgen van dit idee... Het wordt gaaf/ vet/ cool/ hartstikke leuk (take your pick).

Groet,
    telemikey

PS Of check je PM...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro