Die vergelijking met die brug gaat m.i.
Enigszins mank immers hadden we al besloten te springen... natuurlijk blijven we bij onze strategie en rijden 1 voor 1 danwel met afstanden. Als de mogelijkheid bestaat de andere (roekeloze)groep safe te laten passeren doen we dat. Er zijn echter situaties denkbaar waarin we plots allemaal in die ene open steile hang zitten... Daarom,en om andere situaties waarmee we wellicht van te voren geen rekening hebben (kunnen) houden is het raadzaam om aan de safeside te zitten met je risico bereidheid. 10 tegen 1 dat 'oude freeriders' niet steeds de limiet opzoeken.
Haas op 2 jan 2018 22:59
Fair point
@Haas. Wellicht was ik iets te kort door de bocht. Wat ik bedoelde te zeggen is: Als je andere mensen domme dingen ziet doen (met zn allen een hang in duiken), stop je dan zelf met nadenken en doe je wat zij doen (spring je ze achterna) ... Of blijf je bij je eigen plan? (In dit geval, veilig afstand houden.) Het lijkt me duidelijk dat de laatste optie -iig wat mij betreft- de voorkeur heeft.
Dat anderen jou eigen plan in de war schoppen kan natuurlijk inderdaad ook voorkomen. Die kans is in sommige situaties groter dan anderen, zie wat dat betreft mijn eerdere opmerking over St Anton. 😃
*message édité par Willem2k op 2 janv. 2018 23:38 (2% bewerkt)