Mutterberg hoog lopen

• bartus
    Beginner
    bartus op 21 november 2016 路 12:31
    Hoi allen, vanaf morgen ben ik een weekje in Stubai. Ik heb het plan opgenomen een keer van de mutterberg naar het eerste Gamsgarten station of het dalstation van de Murmele bahn te lopen (trailrunnen). Weet iemand of de wandelpaden begaanbaar (minder dan knie diep) zijn en of vrijgegeven?

Alvast bedankt voor de hulp
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 21 november 2016 路 15:02
    Vorige week daar geweest, en een jongen uit de groep heeft dat stuk vorige week nog omhoog getourd. Volgens hem was het sneeuwdek veel te dun om af te dalen, stijgen viel zelfs soms niet mee. Er is wel afgelopen weekend iets bij gevallen. Onder de Eisgratbahn was er ook niet veel sneeuw, te weinig om te touren en teveel om te lopen 馃槈 Maar sowieso minder als kniediep.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Powter
    Advanced
    Powter op 21 november 2016 路 19:54
    Geloof dat ik die jongen ben die hem getoerd heeft...
    Ik heb de skiroute (14) omhoog gelopen, met ski's dus, of dit trailrunnend te doen is betwijfeld ik. Er lag niet op alle plekken veel sneeuw maar met een klein pauze zakte mijn schoenen hier en daar redelijk weg op stukken waar al een pistebully overheen was gegaan.
    Maar als je kniediep acceptabel vindt om te trail runnen is de enige manier om het te weten het te proberen! Denk alleen dat er van running niet veel spraken zal wezen...
    Ik heb vanaf de dalstation de noordelijkeroute gedaan, afgelegen van alles, de andere optie loopt grofweg onder de lift door.
    Powter
  • bartus
    Beginner
    bartus op 21 november 2016 路 21:26
    Ik heb van Michael Stricker, berggids in Stubai nog een paar tips gekregen en een pfd kaartje. Later heb ik ook op de stubai site gevonden dat er winterwander wegen zijn https://www.stubaier-gletscher.com/aktivitaet/wanderungen/mutterbergal...

Dus eigenlijk zou het moeten gaan denk ik. Ik ga het iig eens proberen.
  • kanski
    Elite
    kanski op 21 november 2016 路 22:08
    Winterwander wegen met sneeuwrackets waarschijnlijk! Maar op het moment is er een super f枚hn aan de gang dus het zou zomaar ineens kunnen dat je naar de Dresdner H眉tte zou kunnen rennen!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 november 2016 路 22:13
    En die f枚hn houdt aan tot en met donderdag.
    May the powder be with you.
  • bartus
    Beginner
    bartus op 21 november 2016 路 22:46
    Dat van de f枚hn had ik al gezien, gelukkig ben ik niet daar voor het freeriden maar voor piste training 馃槈
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 21 november 2016 路 22:55
    naja... vandaag was Stubai dicht ... storm. Die f枚hn mag van mij ophouden!
    Skiing is Freedom!
  • Jasper-Westerveld
    Beginner
    Jasper-Westerveld op 22 november 2016 路 07:39
    Wij hebben een paar weken geleden de "wilde wasserweg" omhoog gelopen tot aan de Blaue lacke. Dit is een paar busstops eerder dan het talstation en deze route is zeker de moeite waard!
  • bartus
    Beginner
    bartus op 28 november 2016 路 11:30
    Zo, aangezien er weinig zicht was en ik alleen omhoog gelopen ben heb ik besloten de transport weg onder de gondel hoog te rennen (powerhiken whatever). Kort maar mooi tochtje, bijna 600 hoogtemeters over 3,3 km. Ik ben rond half 10 beneden gestart en ben tot de Dressnerhutte gelopen, daarna weer naar beneden gegondelt, ski's en ski schoenen uit het depot gehaald en weer omhoog, om 11 uur stond ik weer op de piste. Ps, als er nog meer mensen bij de Mutterberg alm waren zaterdag, wij waren die idioten met het bengaalse vuur en de rookbommen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro