Ik heb een GPS watch met kaart mogen gebruiken/testen via een sponsor maar die is weer terug gegaan want het werkte voor geen meter. Wat ga je met zo'n klein kaartje beginnen, je ziet er letterlijk niets op en het vreet batterijen. Je moet dan alsnog een papieren kaart mee, dus wat is dan het voordeel.
Ik gebruik wel een Fenix 3, die heb ik zelf gekocht. Heel soms bij bijvoorbeeld slecht weer of een lange MTB tocht zet ik daar wel eens een gps route in en dat werkt prima. Dan zou ik wel de app Dynamic Watch gebruiken (gratis testversie is prima), want via Garmin een route uploaden werkt voor geen meter en kan alleen op een laptop en niet op een telefoon. Je weet dan in ieder geval of je op de geplande route zit, de rest doe ik wel gewoon met een kaart.
Je kan de Garmin ook gewoon op Swissgrid zetten, dan heb ik met 1 druk op de knop ook mijn locatie op een topokaart gevonden. Naar mijn idee is kaartlezen en navigeren een skill die je gewoon zonder gadgets moet kunnen. Een hoogtemeter/kompas is hier wel handig bij natuurlijk, zeker als dat gewoon in je horloge zit.
bericht aangepast door ieism op 23 sep 2019 12:51 (3% bewerkt)