De 190nogwat. Ben zelf 178 en heb de 183, maar met die enorme rocker had ik liever de langere gehad. Dus met jouw lengte zou ik dat ook aanraden. Overigens is het echt een te gekke ski! Was zo enthousiast dat ik nu zowel de 123mm als de 100mm versie heb. De 100mm is smaller, minder surfy en heeft een vlakkere tail. Maar daardoor breder inzetbaar, fijn om mee te touren en geeft nog steeds veel speelsheid en vertrouwen!
Uphill is het verschil met frame duidelijk, aangezien je veel minder gewicht optilt en je een beter/lager scharnier punt krijgt. Echter geeft het voor mij ook niet dezelfde ervaring als een tech binding. Het 'zompige gevoel' van inklikken in tourmodus is minder bevredigend dan de snap van een techbinding + ik heb het idee dat er meer weerstand in het scharnier punt zit + je hebt een flat en 1 riser (die tussen de normale hoge en lage riser zit) en ik mis de hoogste riser wel (ook al gebruik ik die praktisch nooit) maar dan voor mij het belangrijkste; het locken van de voorbak werkt meh.... Het is sowieso lastig omdat je hem keihard omhoog moet trekken voor hij in de echte lock stand zit, voelt niet goed om plastic zo hard te buigen en dan nog voelt het niet alsof hij echt in de lock stand 'klakt'.. meer 'floept'. En t grootste punt (maar volgens mij ben ik de enige hier in, heb nog nergens een vergelijkbaar verhaal gelezen) de binding schiet soms uit zichzelf terug uit de lock stand terug in ski stand. Dit komt ook bij andere bindingen voor als je bij een kick turn er langs schiet, maar zou niet uit zichzelf moeten kunnen als je t mij vraagt! Op een toer was het zo erg, dat ik hem kon locken en terwijl ik stil stond en er naar keek.. floepte hij uit zichzelf terug en vloog ik een paar keer uit de binding (op een ijzige top + driemiljoenkilometerperuur wind + 1m zicht = echt een feest). Rest van die week met een rubberband hem in lockstand geprobeerd te houden, wat natuurlijk alles behalve chill was. Dit lijkt meer een productiefout (Salomon gaat hem ook vervangen) maar ik ben er niet enthousiaster van geworden. Ga hier (vandaag?) nog een topicje over openen, om te zien of meer mensen hier last van hadden en of ik toch ook maar beter bij tech kan blijven of de Shift nog een kans moet geven na vervanging.
Er zijn zat mensen die niets anders dan lof hebben voor de Shift, dus laat je vooral door zo veel mogelijk mensen informeren/overtuigen 馃榾.
bericht aangepast door Tim3 op 7 apr 2020 10:17 (3% bewerkt)