KIEP11 #4 WHITE SPIRIT 2011

• koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 6 januari 2011 · 05:16
    KIEP11  Karton Is Een Peuze
    #4  WHITE SPIRIT 2011

http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,2139.0.html...

Handen en armen vol ijzerverf. Ik haat dit af te wassen met White Spirit. Volgens mij kruipt die white spirit je poriën in ; zo diep tot in je bloedbanen ; je krijgt dat met geen stukken (zeep) van uw lijf ! Soit !

Poten Vol Verf achter de compu ; otto inpakken en rijden.  Knallen ? Ni echt ; want ze waren al veel te lang gevallen. Ni erg ; dit was toch (weer) onze jaarlijkse oude-jaars-tour
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php?topic=100.msg11153#top...
    en
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php?topic=986.msg14649#top...

Gewoon rijden, op zoek gaan, naar pow, naar elkaar, reizen dus.
    Spannend as always.
    Stress ook.

Hoe kan dit ? Piek 3 waren camions, ijs en een duitse glijbaanhel. Piek 4 achtduizend kilometer white-out en mist …
    Ik zou nog eens graag onder een zonneke naar d’Alpen knallen…

Onze beden worden verhoord. Na honderden kilometers het licht niet gezien hebben, is er plots die verschijning aan de Gottard-tunnel : een Zonnestraal laat immense bergen vol vol vol wit wit wit zien. Zo mooi. Telkens weer. Zo steeds verbazend knap. Uit zoiets is ooit een soort Geloof ontstaan, dat kan ik voelen. Ik rij daarvoor in ieder geval zoveel honderden kilometers !!! Thanks PowGod !

Bosco Gurin. Ons doel. Vér maar Eindejaars-Avontuur. Het Lago Maggiore kennen we van de zomers… :-? Winter??? Dit is volledig het zuiden en dan gaat het terug omhoog. Smal, smaller, smalst, steil, steiler, steilst. Geraak je hier zelfs met kettingen boven na een dump? Vraagteken ? Idyllisch, idyllischer, idyllischt ?!!! Niet te doen genieten !

Hoe wePowder zo z’n gevolgen kan hebben : De zoveelste auto komt ook spannend de berg af met WAAAAAAAAAAH EEN HOLLANDSE NUMMERPLAAT ! Uit m’n ooghoek kijk ik, op gevaar van eigen leven, achterom of hij, ramp o ramp, toch geen wePowder-sticker heeft opkleven … Wat komt die hier doen ? Shitshitshit! Die hebben hier toch niet alles afgekrast??!!! Scheisse !

In de dag rijden heeft blijkbaar voor mij geen nut want dan lig ik ’s nachts toch maar wakker :

"Die eeuwenoude discussie over secrets-spots is dus écht (niet?) terecht. Want vier man krast op 1 dag een gebied af ? Zo’n schoon gebied ! En dat zo maar laten afkrassen door enkelingen… Zo’n gebied(jes) geheim houden dus !?!
    Is dat MePowder of WePowder ? Door wePowder kom ik/ ben ik hier. Of niet helemaal. Wat was er eerst : freerider, ik of wePowder ? Had ik hier ook terecht gekomen zonder internet ?  Had ik mijn freeridehonger ook gestild zonder wePowder en hoe ? Waarschijnlijk juist hetzelfde maar anders. FreeRideBloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Lag wePowder dan gewoon op de juiste loer van het internet-community-booming en het ‘mainstreamifying’ van het FreeRiden ? (Vandeweek ontdekt dat Het Boek gewoon in een stapeltje op den toog van den A.S. Adventure van Schoten ligt…) In de jaren ’30 had men  
    ; zal in 2011 de “Witte Spirit” zich zo ontiegelijk onder alles en iedereen uitdeinen dat de kleine free-ride-pareltjes aangetast zullen worden met die bijtende white-spirit-rat races ?!! OK ; er is en er zal altijd een verschil blijven tussen lezers, lullers en doeners maar een klein FreeridePareltje als Bosco Gurin heeft met slechts een handvol Doeners genoeg om in no-time afgekrast te worden.Toen ik enkele weken geleden in de InnLodge constant het gebiedje Avers hoorde vallen, vroeg ik : “Maar hoe komt het dat jullie opeens allemaal Avers aanhalen?” Het antwoord was hopelijk overdreven maar ontnuchterend : “Door jou op wePowder!”.  Zo snel kan internet dus gaan en zo snel kan een secret spotje voor je neus afgekrast worden … Is dit een pleidooi om van WePowder terug een MePowder te maken ?! Ergens weet ik dat dit niet meer kan ! Moeten we dit dan maar opgeven en terug pionier worden ? Daar gaan wat mainstream (nog) een brug te ver is ?! Board-Touren dus. De Alpen zijn nog groot genoeg. Er zijn duizenden bergen met tienduizenden afdalingen die gedaan kunnen worden… (Morris ; hoe zit dat met die stijgski’s  😉 ) Als je nog maar de foto’s in het Helvetic Backcountry-boek ziet ; weet je de oplossing… Een oplossing ?"

Onrustige nacht.

Volgende alinea :  Niet àlles was afgekrast; maar àlles was wel ver-ijst en ge-karton-neerd !!! Zoiets noemen ze : “karaktervol” boarden ! Karton-routes ontdekken is plezant dagetnogvindt maar vooràl nostalgisch : “WasikmaarhiervoorhetWitteKarton”!

Tja, tussen het Karton op uwen bak gaan in Pow is ook een Keuze  ;D

Wat een mens zoal doet bij Witte Karton :

couloirke scoren

fotoshootekes houwen

cliff-droppeke scoren ...

(kan iemand die foto wameer photo-shoppen zodagewabeterzie dakvlieg 😃

(In alle eerlijkheid past hier een verhaalke bij : ‘k Zag die cliff-drop al de hele tijd zupa-uitnodigend liggen ; perfecte aanloop; prima landing ; had hem al tweemaal langs de linkerzijkant genomen ; landing lag goed ; maar mijn landingen zijn altijd zo klote ; visualiseren, afspreken met Poes, brainstormen, nog, meer, hij is wel écht hoog eh, nog nooit zo hoog, méér voor-visualiseren, er naar toe, perfect gelocaliseerd, ik sta perfect klaar, nog eens de geestelijk oefening, voor de duizendste keer, gaan, randje, springen, benen intrekken, landing viseren, landing opvangen, enzovoort, okee, Poes walkie, Go, Go, Go, Gaan, Rand, blik in de Diepte. Lichaam weg. Geest Tilt. Tilt ! Tilt !!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Ik spring niet ! : Ik stort gewoon een Ravijn in. Crash !! Adrenaline. Geluk; ik kan nog verder. Eerste reactie @Poes in walkie : ik zal toch terug iets kleiner moeten starten!”

Is cliff-jumpen mind-business?

Binding kapot, tet op voet, ribben gekneusd, nekske whiplash, nachtmerrieke meer, …)

We bleven ondanks dat karton want we konden overnachten in dé hut http://www.vallemaggia.ch/magic/40,986321854/it/?PHPSESSID=640666c77a9... !!
    PIEK weet je wel : Poes Is Een Keuze  😃 Super om samen naast de pistes te kunnen overnachten. Moest hier nu eens Pow liggen. Wat een droomlocatie. Wat we ons lieten welgevallen ; zonsondergang, douchke , prosecco, ne gezelligen italiaanse hutten-wart (Tis hier wel echt Italië eh; Bosco Gurin zou opgericht zijn door Italianen ; check out geschiedenis) boekje, open haard,  italiaanse familie-drukdoenerij-chaos, … Is dit de oud-jaar-gezelligheid al; waarschijnlijk wel ; een gelukkig wit ’11 ; tis nog maar 30 december ; de lekkerste risotto die ik ooit gegeten heb; ik denk dat dit de tweede in m’n leven is…  😉

Bosco Gurin is prachtig.

watch da loser who's trying 2skratch som bosco-kartona; betta scratch da bosco-racletta!!

Opeens had iemand z’n been gebroken en konden we ook oudjaar hier in deze onvergelijkbare superplaats vieren… Woooooow. Daar zou je geld voor geven.
    Euhm ! Hallo ? Ni overdrijven eh. Nee, dank u, nee toch niet, heel vreselijk hard bedankt ; ik duik liever het onbekende in ; geen 3 dagen Karton Is Een Peuze !

Macugnaga, R U ready 4 2011 ?

Wij nog niet ; of juist wel ?

Een raclette te veel in Bosco Gurin en in Macugnaga was geen plaats meer voor Jozef en Maria op oudejaarsnacht; Bijna een mega-hert met supergroot gewei geramd in het donker naar boven ; zeker 20 hotels afgezocht om uiteindelijk in een hoeren-motel terug 40 km deep down een bed te vinden. "You can only have it four 5 houres..." in het luidsprekerke aan de achter-ingang... Maar na een tijdje : " Ok you can have four 8 houres because it's newyears-eve. And you get a bottle of free prosecco!" Maf.  Oudjaar ’10 : tot half 12 met m'n zakmes aant snijden geweest aan m’n strap om die te repareren ; prosecco via een hoeren–luikje ; wit lardo-speck zelf af te snijden, oud brood;  wanneer ist 12 uur eigenlek? ; mmmmmmmsoezzzzzzzzzz. Slaapwel.

’s Morgens nog eens terug omhoog (wat een prachtige rit !) om terug Wit Karton in het bos van Pencetto en Witte Spirit  tegen te komen…. Te gek gebied btw ; efkes een terrasdropke geprobeerd ; weeral Karton...

Wie zoekt, rijdt.

Echter.

Skiërs uitermate rechts was de zon minder geweest en kon je je Rivier-Ride-Skills oefenen !!! Iedereen ging er al direct links uit maar waarom niet all the way down? Lees : rivierrots-mushrooms a volonté  😀 Genieten.

In de namiddag omhoog naar Passo Moro en Poes.

Hier restte alleen een karakterafdaling  :-\

pencetto riverside mf

Dit hebben we gehad. We zijn weg. Ik heb nog een ideeke voor de laatste dag.

Voorhistorische tunnels, adelaarsnest, het einde van de wereld- later parkeren we ons voor een auto-vrij dorp en vinden we direct overnachting in het oudste (?!) karaktervolste albergo van het dorp. Houten, krakende vloeren, een kachel, eten uit de gemeenschappelijke zalige pot, een fles wijn... We hebben onze oudjaar weer. Hoeveel januari is het ondertussen al ?

Doen ze dit express? Ik zei nog (als statement ?) tegen Poes dat ik zou blijven zoeken naar Pow. In dit Godzalig Verstopt Magisch Oord is in die Kom Pow blijven liggen terwijl heel de Zuidalpen gekartonneerd en ge-white-spirit blijkt te zijn … Een diepe kloof vol Pow waar de zon nog niet geweest is? ! Hoe is de oriëntering van dit gat ? Hoe kan dit? Ik breek m’n hoofd niet. Ik rij Pow! De Witte Spirit komt tot aan m’n knieën.

Kom ik 4 dagen en 2128 kilometer later terug thuis. Zitten er nog steeds verfvlekken aan m’n nagelranden. ‘k Zal die bus white spirit toch uit de kelder moeten halen ; denk…

koen_djfistel

http://www.flickr.com/photos/koen_djfistel/

sbs roelz
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 januari 2011 · 08:33
    Mooi verslag weer, Koen. Goed gedaan, jochie 8) Ben alweer benieuwd naar het volgende verslag.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 januari 2011 · 10:09

Lekkere drop..
    Beton zeg je?
    May the powder be with you.
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 6 januari 2011 · 11:14
    nice Koen. as usual very nice...
    live to ride, ride to live
  • wittelijnen
    Expert
    wittelijnen op 6 januari 2011 · 11:57
    Pure Italiaanse charme
    FB.com/wittelijnen
  • Steven
    Tourist
    Steven op 6 januari 2011 · 12:18
    Goed verhaal weer!
    Dappere cliff, je ziet inderdaad pas na een tijdje dat je vliegt, die schaduw is ver weg! Van mij hoef je niet persé zo hoog hoor, we heten niet allemaal Roelaano...
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Steef
    Advanced
    Steef op 6 januari 2011 · 12:36
    Heerlijk weer!
    Mijn collega's vragen me waarom ik met een big smile achter m'n pc zit....
    Ik zeg: vanwege een mooi verhaal van een poederbelg. Ze snappen er nix van...)
    Every turn is a sign of weakness
  • wulu
    Tourist
    wulu op 6 januari 2011 · 13:27
    Karton, Poes...????

Mooi verhaal en koele foto's.
  • Simon
    Tourist
    Simon op 6 januari 2011 · 14:13
    sgoon verhaal, dikke cliff, lijkt wel alsof ge d'r in switch afgaat?
    Talk less, ride more
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 6 januari 2011 · 15:17
    Respect voor t verhaal en RESPECT!! voor de drop!
    Keep on kicking ass dude.
    ODB?er zijn veel jonge gasten die dit nog niet eens durven te proberen!
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 januari 2011 · 16:09
    mooi verhaal weer  ;D
  • Echo
    Advanced
    Echo op 7 januari 2011 · 13:50
    chapeau...m'n vrijdagmiddag is weer goed!! 😉
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Ors
    Advanced
    Ors op 8 januari 2011 · 01:23
    inspirerend as always! Ga vooral zo door 😃
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Niels
    Advanced
    Niels op 9 januari 2011 · 18:12

(kan iemand die foto wameer photo-shoppen zodakwameer vlieg 😃

Hoe hoog en hard zou je precies willen gaan?

• yannickdb
    Advanced
    yannickdb op 9 januari 2011 · 20:30
    Hang hem nog even ondersteboven, dan is het helemaal af  😋

Mooi verslag, as usual...
    Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2011 · 20:49
    ^O^ Respect gast. Wel een gevalletje: Act your shoesize, not your age... 😀

(kan iemand die foto wameer photo-shoppen zodakwameer vlieg 😃

(In alle eerlijkheid past hier een verhaalke bij : ‘k Zag die cliff-drop al de hele tijd zupa-uitnodigend liggen ; perfecte aanloop; prima landing ; had hem al tweemaal langs de linkerzijkant genomen ; landing lag goed ; maar mijn landingen zijn altijd zo klote ; visualiseren, afspreken met Poes, brainstormen, nog, meer, hij is wel écht hoog eh, nog nooit zo hoog, méér voor-visualiseren, er naar toe, perfect gelocaliseerd, ik sta perfect klaar, nog eens de geestelijk oefening, voor de duizendste keer, gaan, randje, springen, benen intrekken, landing viseren, landing opvangen, enzovoort, okee, Poes walkie, Go, Go, Go, Gaan, Rand, blik in de Diepte. Lichaam weg. Geest Tilt. Tilt ! Tilt !!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Ik spring niet ! : Ik stort gewoon een Ravijn in. Crash !! Adrenaline. Geluk; ik kan nog verder. Eerste reactie @Poes in walkie : ik zal toch terug iets kleiner moeten starten!”
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2011 · 20:52
    Enne, is uw worstje nu zo klein of die fles Merlot zo groot?
  • brt
    Advanced
    brt op 9 januari 2011 · 21:23
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 januari 2011 · 21:32
    Prima werk, Brt. Schaduwen kloppen ook mooi. Met de duw van die beer komt 'ie ook gelijk een stuk verder hè?
  • Echo
    Advanced
    Echo op 9 januari 2011 · 21:39
    Geweldig, haha LOL ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • coen
    Advanced
    coen op 10 januari 2011 · 10:14
    Hahaha brt, you just made my day 😀
    Earn your turns...
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 10 januari 2011 · 10:32
    Haha, goeie pic.
    (pssst, Yeti's zijn toch wit?)
    WeRookie
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 6 februari 2018 · 17:33
    Heerlijk om dit terug te lezen
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro