ISPO 2014: nieuwe gear voor winter '14-'15

• evan
    Advanced
    evan op 25 januari 2014 路 12:27
    Zelf geen ispo-ervaring dus hier onder het betere gokwerk, maar je scoort bij mij pluspunten met beeld/verslag/opmerking van of over:
    - om tegengewicht te bieden aan de aanwezige klimmers: alles wat een paar gram meer weegt krijgt ook pluspunten (al is het maar omdat je harder daalt 馃槂 )
    馃榾 EmileHendrix op 24 jan. 2014 22:37
    Haha, mooi, @EmileHendrix! Ik kijk erg uit naar het nieuwste Dynafit-aambeeld.
    Ik ben ook nog nooit op ISPO geweest, maar het lijkt me geweldig om er als amateur-antropoloog/socioloog verslag van te doen. Al die gear geeks als kinderen in een snoepwinkel, genieten! 馃榾
  • sanno
    Tourist
    sanno op 25 januari 2014 路 19:03
    ben er 2x geweest, maar 95% is gewoon bloedeloze handel. Ach ziet er leuk uit. Wat is mijn marge? hmm laat maar of ahhh zeer interessant.

de geargeeks staan meestal opgesteld in de kleinere ruimtes waar mensen vooral voorbij lopen en vertellen 100 uit over hun nieuwe baanbrekende product tegen ieder die het wel horen wil, maar meestal zijn dat niet dan juist weer andere geargeeks die het allemaal heel interessant vinden maar niet de persoon zijn die het tot een commercieel succes gaan maken.
    Toerisski
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 januari 2014 路 20:38
    Plum splitboard bindingen馃槷 Fabergé op 24 jan. 2014 17:15

http://www.fixation-plum.com/products-page/autres-produits/plumsplitbo...

@Fabergé Zijn ze d'r al? 馃槂

http://www.dailymotion.com/embed/video/xzt8oq
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 27 januari 2014 路 11:42
    Ik zag op FB iets voorbij komen over split bindingen van APO. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Weet iemand daar al meer van? APO splitboards zouden sowieso ook vet zijn.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 januari 2014 路 12:38
    APO binding

splitfest.nl
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 27 januari 2014 路 13:48
    of je kijkt hier voor de 2014/2015 brochures!
    http://www.zuzupopo.com/xe/index.php?mid=catalog&category=1244...
    Whitegold staat er ook bij, en met wat zoeken de andere genoemde ook vast.
    voor ski nog niet veel maar zal snel komen. Wel de Scott hardgoods http://www.zuzupopo.com/xe/index.php?mid=catalog&category=1244... Frijtje op 25 jan. 2014 11:34

Thx! Dit was de informatie die ik zocht! Helaas alleen weer een DIY splitboard dit jaar.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 27 januari 2014 路 14:41
    Ik ben wel benieuwd naar het assortiment stijgskies. Nieuwe aanbieders? Innovaties?
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • bartus
    Beginner
    bartus op 27 januari 2014 路 20:04
    Oa. Nieuwe salomon Quest tour schoenen,http://www.snewsnet.com/trade-show/outdoor-retailer-winter-market-2014... Reinier op 25 jan. 2014 10:31
    En de tech-fittings zijn terug, hopelijk gaat dat wat beter dan de vorige keer馃槂 coen op 25 jan. 2014 11:07

Weet iemand toevallig waar ik de fittings voor de huidige lijn zou kunnen krijgen? Questmax 130. Of zouden de tech zooltjes van het nieuwe model backward compatible zijn met de huidige modellen??
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 januari 2014 路 10:07
    APO binding
    ieism op 27 jan. 2014 12:38

Afgaande op een nieuw berichtje van split mag op FB is dít die plum binding. Misschien dat ze die samen met APO op de markt zetten ofzo?

**New binding system from PLUM Bindings. More info as soon as possible! Stay tuned!**
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 januari 2014 路 10:34
    Het is in ieder geval wel hetzelfde montagesysteem, dat blauwe dingetje.

Is Apo niet ook Frans? Best grote kans dat ze dit samen hebben ontwikkeld nu ik er over nadenk.. Plum heeft natuurlijk geen ervaring met snowboard bindingen verder. Misschien ook niet toevallig dat het op een APO splitboard gemonteerd is?
    splitfest.nl
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 28 januari 2014 路 11:36
    Info over Plum splitboard binding:

Plumsplitboard Feyan

The Plumsplitboard was designed by a passionate snowboarder and it was developed by engineers. Over the past three years the Plumsplitboard bindings have been in a constant evolution in our design office, it has come to life in our workshop and it has been tested on the Alps slopes.
    It is manufactured out of high performance materials (Alu 7075 T6 and carbon) which are the most reliable ultralight materials. The first binding of Plumsplitboard, the FEYAN, is robust and incredibly easy and fast to split and unsplit.
    We have reached our goal: It is easy to use, quick to operate and extremely efficient.

Product Description

A new technology.

The binding Plumsplitboard has the “Talpsystem” technology.

The system is composed of 3 elements:

I.M.A (Interface Mode Ascent):

The friction is reduced thanks to the bracket. It is made of a high strength inox pin which is set on two pads of teflon.
    The cramps are quick and easy to put on without even stepping out.
    The poles can be used to operate the risers. The risers also automatically lock the heels (Heel-lock system).

I.M.D (Interface Mode Descent):

The elements on the skis which are used to hook the binding when switching to the riding mode.
    Micro adjusting: (stances &angles +30°/-30°馃槈 super easy
    PAD: The descent hooking device provides a large contact area with the binding when riding while it only has a limited contact area when touring.
    The descent hooking device can be micro adjusted onto the puck: it is therefore compatible with a large range of splitboards.

Binding:

The bindings can be locked by operating only one lever on the I.M.A et I.M.D.
    The only system which tighten the skis together when you lock.
    They are very quick and very easy to operate without even taking off your gloves.
    The spoiler has 2 angle positions. Thanks to the ROW (ride or walk) you can switch from the touring mode (with a negative angle spoiler) to the riding mode (you must set it up beforehand) in one single move even after you have stepped out.

Characteristics :
    Flat base made out of Aluminium 7075 T6 block
    Anodised Heel-cup ( Aluminium 6061)
    Lock system : Slock of inox and lever of Aluminium 7075 T6
    Integrated heel-block system
    ROW (ride or walk) on spoilers
    Spoilers : choice of carbon or injected plastic
    The Plumsplitboard hooks are available in all mountain shops at 39 € (VAT include).
    Sold in sets of 4.

Meer beelden volgen later..
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 29 januari 2014 路 15:55
    Video van Plum's splitboard binding, in het najaar helemaal gefinetuned maar deze video geeft een duidelijk beeld van het systeem:

• dick
    Advanced
    dick op 30 januari 2014 路 20:43
    Het is dat ik niet splitboard, anders had de plum splitboard binding op mijn verlanglijst gestaan voor volgend jaar: plum = top
    --
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 4 februari 2014 路 13:29
    Dit is ook niet onaardig: Salomon Quest BC LAB: 1,7 kilo per ski met 115 mm.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro