Waar kun je drie dagen off piste met gids

• Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 30 December 2014 · 09:53
    Wil graag in jan nag drie dagen off piste met een gids. Mag door de week of weekend. Iemand tips voor in Zwitserland of Oostenrijk. In Chamonix mag eventueel ook.

Gr. Patrick
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 30 December 2014 · 10:00
    Hier staan gidsen, en hun thuisbasis...

http://wepowder.nl/guides
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 December 2014 · 10:21
    @Patrick2, je kunt eind januari ook nog naar Val d'Isere: http://wepowder.nl/events/7
    Meer trips: http://wepowder.nl/events
    May the powder be with you.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 30 December 2014 · 10:25
    Ook goede ervaringen met het Freeride Center Stubai, vooral Patrick zelf. Kan privé, maar sinds dit jaar een online aanmeldsysteempje zodat je met een groepje kunt en dus minder betaald. (www.freeridecenterstubai.com)
  • kanski
    Elite
    kanski op 30 December 2014 · 10:51
    Waar kan je niet 3 dagen onderweg met gids...?

5 t/m 9 jan nog beschikbaar!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 December 2014 · 11:13
    @Patrick2, @kanski is ook zeker een aanrader.
    May the powder be with you.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 30 December 2014 · 13:48
    [mention="/profile/4027"][mention=4027]@Patrick2[/mention][/mention], je kunt eind januari ook nog naar Val d'Isere: http://wepowder.nl/events/7
    Meer trips: http://wepowder.nl/events meteomorris op 30 dec. 2014 10:21

Over deze was ik nog aan het denken, valt jammer genoeg ook samen met de safety clinic in gent. Mss poederalert trip van maart dan meepakken, keuzes keuzes keuzes 😋
  • Haas
    Expert
    Haas op 30 December 2014 · 13:52
    Ik ben zelf met (bijna) alle nederlandse gidsen op pad geweest. Dat zijn zonder uitzondering allemaal relaxte types.
    Als bijv. @kanski ruk blijkt te zijn, krijg je van mij je geld terug.
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 30 December 2014 · 18:09
    Dank allen voor jullie reply.
    Ik heb nog even wat vragen uitgezet bij @Kanski en bij Freeridecenter Stubai.

Thanx and ski u later.
  • Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 30 December 2014 · 18:13
    @luukie25 ik heb de website bezocht. Ziet er goed uit. Ik kan alleen niet zien of hij iedere dag programma heeft. Weet jij dat?
    thanx Patrick
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 30 December 2014 · 18:31
    [mention="/profile/406"]@kanski[/mention] is the best!
    ga opnieuw met hem op pad in januari 😀
    enne [mention="/profile/516"]@Haas[/mention] : als hij deze keer echt 'ruk' blijkt te zijn, dan zal ik langskomen voor de cash 😉
    Dream it. Wish it. Do it.
  • JobLomans
    Expert
    JobLomans op 30 December 2014 · 19:51
    Met alle respect voor de Nederlandse gidsen, ik heb ook hele goede ervaringen met vooral locale gidsen ( uit de plaats waar je skiet) die kennen het gebied als hun broekzak en zijn de hele winter vaak daar aanwezig en vinden daarom bij elke situatie nog vaak de beste poeder. Wat mij betreft heb ik goede ervaringen in Oostenrijk in vooral ArlBerg (st. Anton, Zurs, Stuben etc.) en Ischgl, in Zwitserland in Andermatt, Verbier en Engelberg, maar Zwitserland is wel veel duurder. Gewoon googlen op Bergfuhrer of Mountainguide en de plaatsnaam als je ook eventueel repels (abseilen) wilt doen in couloirs en zo of op schifuhrer als je minder extreem wilt. Je kan ook vaak bij een locale skischool een schifuhrer boeken dat is ook vaak een goede locale gids en minder duur dan een berggids.
  • hotnotsgot
    Beginner
    hotnotsgot op 30 December 2014 · 20:03
    @kanski woont in Nendaz, dus hij kent 't als zijn broekzak 😃
    Dream it. Wish it. Do it.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 30 December 2014 · 20:15
    @Patrick2 Hij heeft normaalgesproken elke dag wel een programma. Anders even bellen/Facebook reageert 'ie ook snel. Toffe gast!
  • evan
    Advanced
    evan op 30 December 2014 · 20:30
    @kanski!
    Ik heb nooit met hem geskied, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat hij goed is. Gewoon googlen op Bergfuhrer of Mountainguide en de plaatsnaam als je ook eventueel repels (abseilen) wilt doen in couloirs en zo of op schifuhrer als je minder extreem wilt.JobLomans op 30 dec. 2014 19:51Voor de beste repels moet je bij repelsteeltje zijn. Gewoon googlen op 'repelsteeltje'.
  • Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 31 December 2014 · 08:58
    @luukie25 dan voor je reactie.
    @evan ik ben ik voor alles. Ik kom regelmatig in La Grave. En dan kom je alles tegen 😃

Martijn Schell heeft ook een mooie mogelijkheid geboden om aan te sluiten voor 3 of 4 dagen bij een skisafari.
    Dus van 0 naar genoeg keuze dankzij dit forum. Goed bezig met z'n allen 😃

Powder 2 the people 😃

Groet en een goede jaarwisseling.
  • Haas
    Expert
    Haas op 31 December 2014 · 10:26
    [mention="/profile/25948"][mention=25948]@luukie25[/mention][/mention] dan voor je reactie.
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention] ik ben ik voor alles. Ik kom regelmatig in La Grave. En dan kom je alles tegen 😃
    Martijn Schell heeft ook een mooie mogelijkheid geboden om aan te sluiten voor 3 of 4 dagen bij een skisafari.
    Dus van 0 naar genoeg keuze dankzij dit forum. Goed bezig met z'n allen 😃
    Powder 2 the people 😃
    Groet en een goede jaarwisseling. Patrick2 op 31 dec. 2014 08:58

Martijn Schell !! Nog zo'n Topper!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 31 December 2014 · 14:46
    Boris Textor gidst regelmatig voor Patrick en het Freeride Center in Stubai. Voor je het weet heb je daar dus onverwacht een Nederlandse gids voor je neus staan.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 31 December 2014 · 16:59
    Boris is echt een topgids
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 31 December 2014 · 19:03
    Sander en Martijn zijn allebei top! Daar ga je zeker geen spijt van hebben.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 1 January 2015 · 15:15
    Dankzij al jullie tips heb ik een keuze kunnen maken.
    Omdat ik alleen reis is een open off piste groep ideaal. Dicht bij een luchthaven die af Eindhoven voor weinig wordt aangevlogen. Een pak sneeuw was natuurlijk ook een optie.
    De keuze is dus gevallen op Freeride Center Stubai. Zondag heen, ma, di en wo skien en do terug. Kort maar krachtig ( ook in €'s...)

Ik ben benieuwd!

Gelukkig nieuwjaar nog aan allen.

Gr. Patrick
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 1 January 2015 · 19:15
    Ik begrijp dat je je keuze al hebt gemaakt maar anders had ik ook nog een plekje vrij gehad (heb ik nog steeds) in de auto naar val d'Isere voor de off-piste training van vrijdag t/m zondag. Donderdag heen en maandag terug. Wij rijden met z'n tweeën en 1 persoon erbij moet zonder probleem lukken. Het gaat om de periode do 22 tm ma 26 jan.
  • Patrick2
    Tourist
    Patrick2 op 1 January 2015 · 21:26
    @saintUsage dat is een heel mooi aanbod. Maar zoals reeds aangegeven, ben ik voorlopig onder de pannen....

Gr. Patrick

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro