Salomon guardian 16 wtr vs Marker tour F12 epf

• booggie
    Beginner
    booggie op 8 January 2015 · 22:46
    Beste Wepowderaars

Ik kom hier misschien met een ietwat té open vraag voor het forum, maar ik ga ze toch stellen.

Ik heb op het internet al veel vergelijkingen gelezen tussen 2 bindingen, maar nu was mijn vraag of er hier op het forum ook mensen waren die ervaringen hebben met beide bindingen.

Met name, op welke vlakken is de ene binding beter dan de andere?

Ik hoor het graag!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 8 January 2015 · 22:49
    Ik heb zelf de tour F12 genomen en heb voor dezelfde keuze gestaan. Echter kwam ik telkens precies gelijk bij beide. Het ene nadeel weegde net zo zwaar als het andere voordeel etc. Ik heb daarom op gevoel gekozen, maar misschien hebben anderen wel een beredeneerbare voorkeur! Succes!
  • svenk
    Advanced
    svenk op 9 January 2015 · 00:05
    Als je de Guardian overweegt, waarom dan niet de Tyrolia Adrenaline?
    If in doubt, don't go out!
  • Anon
    Tourist
    Anon op 9 January 2015 · 01:04
    Zijn paar vragen die je moet stellen. Hoe hoog zet je je DIN, je wil niet te dicht bij de ondergrens of bovengrens van een binding zitten. Het liefst zit je minimaal 1 van de max/min. Daarnaast is gewicht van belang, guardians zijn zwaarder maar skien meer als een alpine binding dan de F12 en zijn burlier. Hoeveel on/off piste ski je? Verder zijn het kleine dingetjes die je vast al in de reviews hebt gelezen.

Ik heb voor de guardian gekozen omdat ik niet dol ben op marker bindingen, vooral hun 'heel pieces' en omdat ik mijn DIN op 12 heb staan.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 9 January 2015 · 08:20
    Ik heb nog maar een keer geveld. Maar ik weet wel dat ik het erg fijn vond dat je met een tikje van je stok de hoogte van de stijghulp kon instellen en heel makkelijk kon in en uitklikken: fijn als je stukje naar beneden glijdt op vellen. Of op een heel lastige stukje staat waar stabiliteit even fijn is. (maar dat lag vast aan mijn onervarenheid met de losse hiel). Of vlak voor afstappen wanneer de vellen eraf moesten. Stabieler. Dat was op de adrenaline. De guardian (tripgenoot) idem dito alhoewel die geloof ik iets minder mogelijkheden had om hoogte te wisselen... Als ik elke keer uit mn bindingen zou moeten om om te zetten... Minder fijn.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • booggie
    Beginner
    booggie op 10 January 2015 · 20:59
    Bedankt voor de reacties al allemaal!

Voor de mensen die de guardian gebruiken is het een groot nadeel dat deze binding maar 1 instelbare hoogte heeft?

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro