Splitfest 2016 (Roddeltopic)

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 October 2015 · 09:22
    Na de nu al legendarische 2014 http://wepowder.nl/forum/topic/93698 en 2015 http://wepowder.nl/forum/topic/185498 edities loopt de stoke voor 2016 (bij mij in ieder geval) al aardig op.

Links en rechts worden er al voorspellingen gedaan voor de sneeuwval van de komende winter. En of je daarbij nu af gaat op de honing opbrengst of de groei van de 'Königskerze', de komende winter schijnt er een voor de boeken te worden.

Dus laat het roddelen beginnen! Is Splitfest 2016 het moment dat de monoski een comeback maakt? Is er ergens een grote Northface tent gevonden? Heb je @ieisms poedermobiel gespot op een verdachte locatie? Vette nieuw split gekocht? Neem je je snowsurfer mee? etc. etc...

Slechts één verzoek: Laten we de locatie spoilers nog even achterwege laten.

... En waar blijven die skiërs? 😃

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 October 2015 · 09:41
    Eyo, zo ergens eind deze week komt er vast en zeker een update. Ondertussen hebben we @DaSpike die zich als eerste skiër aan heeft durven melden! Nu al onze favoriete skiër van Wepowder dus.

En ik heb geruchten gehoord over een nachtelijke Flatland Splitfest snowsurfer sessie. Precies.

Kom vooral ook even in de VIP lounge van Tuschinski langs vrijdag om 22:00, want we doen live snowsurfer bouwen daarzo. En voor de gezelligheid natuurlijk.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 October 2015 · 10:01
    Een NACHTELIJKE snowsurf sessie?!
    Dat klinkt als een recept voor hilariteit ... En misschien wat persoonlijk letsel.

I'm in! 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 28 October 2015 · 10:14
    Ik ben ook skiër, btw. Dus al met 2 😃
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 28 October 2015 · 10:36
    Nieuw splitboard... check
    Gierend veel zin... check
    Snowsurfer... goed mijn best doen op het FFF ;-D
    EHBBO set voor na de nachtelijke surf sessie... check

Ben d'r wel aardig klaar voor. Hoeveel nachtjes nog?
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 28 October 2015 · 12:11
    Een nachtelijke snowsessie. Just what the doctor ordered 😃 Dat wil ik ook wel eens proberen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 28 October 2015 · 13:19
    Geen nieuw splitboard check
    Ook geen snowsurfer (maar die jat ik wel van ivar of willem) check
    Ontzettend veel zin check!

Het valt me een beetje tegen van de toruskiers, durfen ze niet mee, nu het mag?
    En ook weinig telemarkers nog...
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 28 October 2015 · 14:32
    Telemarktechnisch: red je het met K2 Waybacks? Of moet je echt met superbrede poederbakken op de proppen komen?
    Het gaat beter als je denkt.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 October 2015 · 14:52
    @wOOter Het is voornamelijk een tourweekend, dus ik denk dat je met een medium smalle ski prima meekomt. We verwachten wel minimaal nippeldeep, dus je moet wel een beetje snelheid houden. 😃

Maar ik ben zelf een totale beginner op Telemark dus misschien kan @tellie-G je beter antwoorden in dit geval.
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 28 October 2015 · 14:53
    Waybacks met 96 mm onder de voet vallen in mijn boekje onder de categorie 'superbrede poederbakken' hoor. Daar win je echt geen super-G mee 😀
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 28 October 2015 · 14:55
    Splitboard by day, splitboard by night, count me in!!!
    Live to ride, ride to live
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 28 October 2015 · 15:15
    Waybacks met 96 mm onder de voet vallen in mijn boekje onder de categorie 'superbrede poederbakken' hoor. Daar win je echt geen super-G mee 😀 EmileHendrix op 28 okt 2015 14:53
    Dat is nieuwe Wayback meuk, die van mij doen 88 mm onder de voet 😃 Het zou moeten lukken, maar je ziet nogal eens planken van 110 mm langskomen. Vandaar de vraag.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 October 2015 · 15:42
    Neem gewoon je vlieger mee, voor de zekerheid. 😃
    splitfest.nl
  • thomas
    Tourist
    thomas op 28 October 2015 · 22:16
    ik kreeg zojuist door dat die nachtelijke snowsurfsessie misschien wel door bouwlampen en aggregaat verlicht word vanuit de bomen... maar dat we ons zorgen moeten maken over de beren en wolven...
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 28 October 2015 · 22:34
    Ook dat nog Thomas...

... echt ver-schrikkelijke beesten 😉
  • thomas
    Tourist
    thomas op 28 October 2015 · 23:18
    dat ziet er uit als een beer op de weg @EmileHendrix , in dit geval maak ik me eerder zorgen over de beren naast de weg 😃
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 29 October 2015 · 19:12
    Waarom is Mono-split-tour-boarden niet in de pol opgenomen? 😃

En waar zijn alle Belgische splitters?
    Als er genoeg meedoen wil Ivar de bus misschien omleiden richting België 😃
    Of als er iemand wil carpoolen hoor ik het ook graag.
    België - Utrecht - Alpen is jammer genoeg namelijk geen erg handige route.
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 31 October 2015 · 11:33
    Telly en skitour, komen dicht bij elkaar, dus genoeg latgangers!
    Als 5% 2 skiers is, dan zijn er dus 6 man die de latten hanteren 😃

Maar er kunnen zeker wel meer Earn Your Turn skiërs bij komen toch!

En de nachtelijke snowsurferactie... zijn er nog meer boards, count me in!
    Vliegen doet geen pijn...
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 4 November 2015 · 15:32
    @W00ter hoe breder de ski hoe makkelijker het is om te poederen, maar alles valt of staat (letterlijk) met je eigen techniek. Mijn persoonlijke struggle was (is soms nog wel eens) dat ik als reflex als t lastig wordt vaak heel diep zak met een te brede stance en dan niet meer goed druk hou op de bal van mn bovenste voet en op de teen terecht komt, wat vervolgens de neus van de ski doet duiken en ik vervolgens op een ski verder balanceer alvorens poeder te happen 😃
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 5 November 2015 · 10:54
    @W00ter hoe breder de ski hoe makkelijker het is om te poederen, maar alles valt of staat (letterlijk) met je eigen techniek. Mijn persoonlijke struggle was (is soms nog wel eens) dat ik als reflex als t lastig wordt vaak heel diep zak met een te brede stance en dan niet meer goed druk hou op de bal van mn bovenste voet en op de teen terecht komt, wat vervolgens de neus van de ski doet duiken en ik vervolgens op een ski verder balanceer alvorens poeder te happen 😃 tellie-G op 4 nov 2015 15:32
    Ahh. Wat is in deze je 'bovenste voet'? Ik gok je bergski? Volgens mij heb ik dat ook wel meegemaakt op steile hellingen maar ik had dan moeite met het inzetten van de bocht 😃

Ben je er dit jaar weer bij in Valtho?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 5 November 2015 · 11:06
    Planeren kan je gelukkig leren 😀
    (en als je 't probleem al zo helder ziet zal de oplossing ook niet lang meer duren...)
    En het klinkt mij in de oren alsof het opgelost kan worden door met je gewichtsverdeling te spelen (mooi 50/50 en niet stiekem 80/20)
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 6 November 2015 · 14:44
    oude reflexen afleren is soms moeilijker dan iets meteen goed aanleren maar er is idd hoop en bredere skies 😃
    bovenstaande ervaring was met een bescheiden 79 mm onder de voet in al wat zwaarder wordende "coastal" pow, inmiddels zitten daar dynafits op en staat mn telemark binding op een 95 mm, maar denk dr over om ze voor t splitfest zelfs naar mn 105 met rocker te verhuizen.
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 20 November 2015 · 12:34
    Ter voorbereiding hoop ik mijn conditie dit jaar op peil te krijgen met Ivars stroopwafel-regime en het heel vaak kijken van dit filmpje:
  • sanno
    Tourist
    sanno op 20 November 2015 · 13:21

Dat is nieuwe Wayback meuk, die van mij doen 88 mm onder de voet 😃 Het zou moeten lukken, maar je ziet nogal eens planken van 110 mm langskomen. Vandaar de vraag. w00ter op 28 okt 2015 15:15

Weer terug in de veilige zuilen.
    Breed is voor poeder smal in voor piste? wat een onzin. 88mm was slechts 15 geleden echt breed (in 1999 had de K2 Seth Morrison promodel 106-70-94 dimensies).
    Er is veel veranderd in de perceptie smal vs breed, maar de sneeuw nu is volgens mij niet anders dan sneeuw uit de 20e eeuw.
    En smalle skis gaan een stuk makkelijker berg op. Gooi een beetje traverse in de afdaling en je houdt die splitboarders makkelijk achter je 😉
    Toerisski
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 20 November 2015 · 14:31
    @sanno : Als de sneeuw niet veranderd is, dan zal het materiaal wel in 15 jaar geoptimaliseerd zijn 😃
    Maar allez, goed om te horen dat ik het materiaal niet de schuld kan geven!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 December 2015 · 10:10
    De nachtelijke Splitfest snowsurf sessie is na vorig weekend een heel stuk dichterbij gekomen. De eerste test is zeer geslaagd. Met een paar kleine tweaks zitten we denk ik al heel dicht bij het perfecte poederconcept. Ik ga deze week even de technische details uitwerken en verbeteren, en dan moeten er volgende week een aantal cores uit de mal komen.

Het is voor nu een invitational only voor 5 tot 6 personen, maar iedere deelnemer maakt wel kans om uitgenodigd te worden. We verloten ter plekke ook één kant en klare snowsurfer. Die maak ik dan ter plekke rijklaar en dan mag je mee. Hoe kan je winnen? Degene die we aan het einde van de eerste splitfest dag het leukste vinden heeft gewonnen. Traditioneel is dit @SportGillie , dus de lat ligt vrij hoog. 😃

-----------------------
    En dan hebben we nog twee cores over, die gaan naar de deelnemers die hier in dit topic het mooiste ontwerp plaatsen. De regels zijn simpel.

1. Je moet meegaan met het Flatland Splitfest.
    2. 165x40 is de maximale buitenmaat.
    3. Meer regels kan ik even niet verzinnen.

Maak even een schets of doe iets in photoshop, plaats er een scan of foto van en dan komt er vast iets leuks uit.
    De uitslag maken we hier over een dag of tien bekend. Go!
    splitfest.nl
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 1 December 2015 · 10:45
    Hou maar op @ieism. Ik neem hem wel meteen in ontvangst. Hierbij wil ik graag mijn ouders en mijn zusje bedanken voor de jarenlange steun. Door dagelijkse training, zowel mentaal en fysiek, ben ik nu wie ik ben. Zal ik hem komen halen of kom je langs? Eet je ook mee? Gezellig!!!
    Live to ride, ride to live
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 1 December 2015 · 10:47
    Van SportGillie kan ik niet winnen, dus ik doe het dan maar volgens de officiële weg... Hierbij mijn snowsurfer ontwerp:
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 1 December 2015 · 10:49
    Deze dus:

• ieism
    Tourist
    ieism op 1 December 2015 · 12:46
    Oelala!
    splitfest.nl

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro