2016 PA#10 Riders on the storm

• FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 2 March 2016 · 11:39
    Het beloofde een dik en gecompliceerd PA te worden. En dat was het.
    Een avontuur met veel kilometers, lawinegevaar 5 en een reis door 7 landen zonder vignet, paspoort en rijbewijs. Game on!

Verslag onder de film

Woensdag
    Arno aan RP: "Wanneer kun je weg"?
    "Zaterdagochtend want ik kom vrijdagavond net thuis van een week Alpen met de kids".
    Tuurlijk, logisch.

Zaterdag
    11.00 uur: Vertrek vanuit Breukelen

17.00 uur: Zwitserse grens. Ik ben mijn paspoort vergeten. Handig. Gelukkig rijdt RP want die praat een banaan nog recht. De 2 auto's voor ons controleren ze. Wij mogen door rijden. Zwitserland - RP/Arno: 0-1

18.00 uur: "Shit, vignet vergeten. Die zit nog op de Audi." Niet gecontroleerd. Maar wel de grens over gekomen. Zwitserland - RP/Arno: 0-2

Autotrein

20.00 uur:
    Na zo'n 950km en 4x tanken (want de Outlander PHEV is zo lekker zuinig = 7% bijtelling) reden we Saas Almagell binnen. Kurkdroog.
    Schnitzel en bier. Het diner van kampioenen.
    21.30 uur: het begint voorzichtig te sneeuwen.

Saas Almagell in de ochtend

Zondag
    07.00 uur: BAM! 40cm verse pof voor de deur. Ontbijt en in de kleren. Waarschuwing van hotel eigenaar dat de weg naar Saas Grund misschien dicht gaat. 8.45 bij de lift want gaat 09.00 open. NOT. Stufe 4. De lift blijft dicht. "Maar geen stijle hangen, vlakker dan 30 graden, bos enz enz".
    Bellen met de regio chef chef zelf: "Er is zojuist lawinegevaar 5 afgekondigd. De weg gaat over een uur dicht". Zwitserland - RP/Arno: 1-2

Auto was gisteravond nog schoon

09.30 uur: Spullen pakken, auto sneeuwvrij maken, 4x4 aan en knallen. Net op tijd het gebied weer uit. Richting de Simplon waar volgens zeggen 1 meter+ is gevallen. Rothwald is druk horen we. Toch maar door rijden want al veel tijd verloren.

Snel het dal uit

12.00 uur: de sleper naar boven. Allemachtig wat veel sneeuw. Alleen maar dikke latten, maar zoveel bos dat het allemaal niet uit maakt. Elke route naar beneden is hier prijs.
    Aimee en haar zoon Max rijden mee. Max is de "Verstappen" van het offpiste rijden en gaat met zn 13 jaar al snoeihard door bos. Zijn moeder moet volgens hem minder praten en meer skiën. Dus.

Nadat RP een boom geknuffeld heeft is het tijd om in te pakken. (Boom in) Zwitserland - RP/Arno: 2-2

RP kopt een boom

De temperatuur stijgt hard. Waarheen te gaan? De Meteo hotline zegt: Sestriere. Wel ja. Slechts 400km rijden dus waarom niet.
    Door rijden over de Simplon, grens over zonder vignet, paspoort en rijbewijs RP.
    Zwitserland - RP/Arno: 2-3. Dank u. 3 punten in het tasje.

20.30 uur: We rollen het Olympisch beton dorp Sestriere binnen. Het sneeuwt. Eten. Slapen.

Sestriere bij nacht

Maandag
    07.30 uur: Ontbijt, in de kleren en om 8.45 bij de lift. Om 09.15 nog steeds dicht. We willen naar Borgata maar dat gaat niet zonder lift vanuit hier. Dan maar met de auto.

Ontbijt

09.45 uur: In Borgata is de helft van de liften dicht, maar de Nube d'Argento was gelukkig open. Die lift biedt toegang tot veel terrein. De lariksen staan hier keurig netjes uit elkaar. De sneeuw is diep, heel diep. Faceshots tot 11 uur, maar daarna veranderd de neerslag. De temperatuur stijgt. De sneeuw wordt zwaarder. Om 14.00 uur is het klaar. Voldoende onverspoord te vinden voor nog 2 dagen, maar de sneeuw is nu dik en zwaar. Bovendien hebben we nog een 1200 km naar huis voor de boeg.

We knallen door Italië, Frankrijk, Luxemburg en België richting Nederland. Ik drop RP om 00.00 af in Breukelen en stap om 01.15 zelf in mijn bed in Vlaardingen.
    Een prachtige trip vol avonturen. Thanks RP en thanks Morris voor wederom de juiste aanwijzingen.

Komend weekend weer?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 2 March 2016 · 12:08
    Leuk report! En lekkere beelden 😃
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • BMT
    Advanced
    BMT op 2 March 2016 · 13:15
    hi @FreeArno, leuk rapport was gezellig om samen jullie te skiëen/boarden in het lieflijke Rothwald 😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 March 2016 · 13:37
    Lekker! 😃
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 March 2016 · 13:54
    @FreeArno mooi avontuur weer.... The escape from.......
    May the powder be with you.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 2 March 2016 · 14:55
    Lekker. Gewoon lekker. Heel lekker eigenlijk.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • RP
    Advanced
    RP op 2 March 2016 · 16:22
    Leuk verslag Arno, was weer toptrip, mooi avontuur!

Boomstronkje die me tegen zijn grote broer lanceerde niet zo mooi maar gelukkig kon ik met ski de klap afweren....
    Explore the Outdoor!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 2 March 2016 · 17:29
    Haha mooi verhaal. 3-2 klinkende overwinning! Max vond t ook erg leuk om met jullie te rijden! Komend weekend weer? 😉
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 2 March 2016 · 18:43
    @BMT was zeker leuk!

@skiester goed plan. Maar alleen als jij stopt met die yard sales. Rothwald leek wel een grabbelton. Overal Whitedots en skistokken 😉
  • GBSS
    Advanced
    GBSS op 2 March 2016 · 19:28
    Super leuk filmpje, eigenlijk gewoon geweldig genieten. En die boom die op 2',28" oversteekt, maw.... mag de pret niet drukken. 😃
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 2 March 2016 · 21:18
    Mooi verhaal, mooie beelden...top!!
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 3 March 2016 · 02:41
    Leuk verslag! En tof om samen door het bos in Rothwald te knallen! 😀

Poeh, als het de volgende dag in Borgata nog dieper was, was t wel heel erg diep!
    Powder makes me happy!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 March 2016 · 07:35
    @FreeArno akkoord ik ga mn bindingen opschroeven!
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 3 March 2016 · 07:58
    toppertje!
    Waarom ligt de noordzee niet aan de alpen, waarom liggen de alpen niet aan de noordzee?
  • BMT
    Advanced
    BMT op 3 March 2016 · 11:38
    @FreeArno akkoord ik ga mn bindingen opschroeven! skiester op 3 mrt 2016 07:35

@Skiester

Alleen de achterbak! En de voorbak met heeeeel veel beleid, stapje per stapje.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 March 2016 · 17:34
    @BMT dat was ook precies wat ik van plan was. Die salomon tourbinding knalt achter te makkelijk uit tov mn marker bindingen. Die gaan eigenlijk nooit los. En nu knallen ze al uit als ik door n dipje ski. Salomon heeft ook geen grote kolom zoals de Marker jester dus minder elasticiteit. Voor hou ik gelijk.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 March 2016 · 17:35
    Of ik pak mn redeemers, daar zitten jesters op.,
  • Sten
    Advanced
    Sten op 3 March 2016 · 23:17
    Rothwald was dinsdag ook weer lekker koud en volgedumpt..
    Wat doe ik nog op kantoor
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 4 March 2016 · 20:57
    haha vet mannen (en mevrouw)! Die arme boom...
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 4 March 2016 · 21:37
    Lekkere beelden, mooie sfeer!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 5 March 2016 · 23:15
    Heerlijk jongens en wat een sneeuw. Super.....zo jaloers
    High Roller
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 6 March 2016 · 00:29
    Mooi avontuur haha
    Skileraar bruin Jelmer
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 7 March 2016 · 17:46
    @tank24 hoe is het met je knie en opleiding?
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 7 March 2016 · 23:25
    naaaaaiz always naaaaaiz !!! meervanda !
    sbs roelz

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro