2016 PA#11 Pretty Fly

• FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 7 March 2016 · 22:06
    Verslag onder de film

Het is dinsdag. Gisterenavond thuis gekomen van PA10. Mijn knie is een stuk minder dik dan normaal na 2 dagen boarden. Het kriebelt alweer. Komend weekend biedt kansen. Kan ik dat de vrouw en 3 kindjes wel weer zo snel aandoen? Weer een weekend weg. Die eeuwige innerlijke strijd. Herkennen jullie die?

Woensdagochtend. Sankt Moritz ziet er wel erg goed uit. Ik app @RP

Hierna bespreken we nog 10 bestemmingen tm vrijdagochtend. Noord West Frankrijk, Dolomieten? Het blijft Sankt Moritz. De Maloja pas met de Aela lift.

Vrijdagmiddag rijden we weg. Ditmaal met paspoorten, vignetten en rijbewijzen. Dat maakt het wel wat saai. Mijn gedachten dwalen af naar thuis.
    Er komt een sms binnen van Marieke, mijn vrouw:

Wat een topvrouw is het toch. Ik ben een bofkont.

Onderweg boeken we via de Wepowder link onze accomodatie. De Maloja Palace it is. Van de royale vergoeding die dat opgeleverd heeft zijn Arjen en Morris naar het schijnt zondagochtend direct naar Gstaad vertrokken.

Wat een beuker hè
    Nee, ik bedoel het hotel.

Als we zaterdag wakker worden sneeuwt het al flink. We vegen zo'n 20cm van de auto en rijden opweg naar de Aela lift. Na even gezocht te hebben parkeren we de auto op de top van de pas.

9.15 uur. De auto is sneeuw vrij

Om half 10 opent de sleper en we zijn met ongeveer tien man. Het terrein wijst zich hier vanzelf. Alles is raak. Dikke faceshots en gedurende de dag wordt het alleen maar dieper en beter! Het is zo diep dat ik besluit een clifje te droppen.

De videobeelden van de headfirst landing zijn tegen vergoeding te bestellen bij @RP
    Ik heb van hem vernomen dat hij bij 50+ likes op dit bericht de beelden hieronder gratis post...

We knallen tot einde dag door het bos. Om 16.00 uur verliezen we de discussie met de Oberliftbahnführer of dat we alsjebliiiieft nog een keer naar boven mogen en gaan terug naar de auto.
    Bij het schoonmaken van de 5e auto hebben we eindelijk die van onszelf gevonden.

50cm gevallen sinds 9.15 uur en het sneeuwt nog steeds

Back to the Palace voor een pils. Ok ok, stiekem 2 pils

Zondagochtend is het gestopt met sneeuwen. Er lijkt zowaar iets van blauwe lucht te zien. Wederom 20cm sneeuw op de auto. Rap naar de lift om 2 van die fel begeerde retro liftpassen te kopen. We zijn helaas niet de enigen met dit briljante plan. We horen Duits, Italiaans, Nederlands en Canadees Engels.

Old skool is so cool

Aimee en Max zijn inmiddels aangesloten en zoals beloofd in "2016 PA#10 Riders on the storm" geen yard sales vandaag. Alleen maar sprays. Hele. Dikke. Sprays.

Rond 13.00 uur is alles verspoord. Wat een onwijze toffe 2 dagen!! Een laatste blik op de Palace in de verte en de foto genieke omgeving van Sankt Moritz.

De rit terug bij daglicht langs de meren en over de Julierpass is wederom spectaculair mooi.
    Tegen middernacht zijn we thuis... maar niet voordat RP heeft uitgelegd dat zijn uitleg van vorige week: "ik ben geen freerider maar een poeder rijder" achterhaald is. Hij is nu gepromoveerd tot poeder storm rijder. Of nog hipper: Powder Storm Chaser. Na volgend seizoen hoopt hij Senior Powder Storm Chaser te worden want dan krijgt hij een medaille. Ik moet het voorlopig met een button doen.
    Dromen zijn er om te realiseren
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 7 March 2016 · 22:20
    Lekker
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 7 March 2016 · 22:29
    Hup, liken die hap. Leedvermaak is het beste vermaak 😉
    Weer een leuk tripreport heren!
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 7 March 2016 · 22:51
    Goed bezig!
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 March 2016 · 22:59
    Wat een geniaal verslag is dit. Morris en ik hebben Gstaad inmiddels alweer achter ons gelaten, maar manmanman, wat een lekker verslag.

Weet je wat? Ik ga het gewoon nóg een keer lezen!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • skiester
    Advanced
    skiester op 7 March 2016 · 23:48
    Jaaaa hij was weer nice!!

"Kick his lilly ass!"
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 8 March 2016 · 00:14
    Helden!!!
    Deze doet pijn @RP........😉
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 8 March 2016 · 07:35
    Lekker verslag. Klinkt als een toptripje. 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 March 2016 · 09:08
    LOL! Beuken doen jullie zeker, minstens zo hard als dat hotel!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 March 2016 · 09:13
    Na het learn van dit soort verslagen kijk ik maar buiten wen eindeloze mist in en denk dat ik gewoon wen past maanden niet meet wepowder moet lezen. Dat wen geweldige trip weer
    Toerisski
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 March 2016 · 10:03
    Dat leest lekker weg 😋
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • ErikZwiers
    Tourist
    ErikZwiers op 8 March 2016 · 13:06
    Ziet er goed uit 😃
    Erik
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 8 March 2016 · 14:04
    Wauw heerlijke beelden en een fijn verslag!! En die 50 likes zijn bijna bij elkaar 😃
  • Marcos-1906
    Advanced
    Marcos-1906 op 8 March 2016 · 16:14
    He jongens!
    Leuk verslag van ons HOMETOWN Maloja !!
    Heb ook ERG genoten van de dagen daar. Leuk om jullie daar te treffen !! Cheers
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 8 March 2016 · 20:34
    Wat een ontzettend lekker 'feel good' verslag! Heerlijk als je jezelf nog moet opladen om ff wat te gaan werken.. thanks!
    sneeuw, pffff
  • RP
    Advanced
    RP op 9 March 2016 · 09:42
    Ja, dat was weer een beuker van een poedertrip!

@Whistler Dat begrijp ik dat deze pijn deed, vooral omdat je startklaar zat...

@marco.snel2383 Was zeker lekker in jullie HOMETOWN, tot de volgende keer!

Oeps, nog een paar likes zie ik en dan 'moet' ik de Epic Fail van Arno publiceren....
    Explore the Outdoor!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 9 March 2016 · 10:12
    Daar gaat mijn reputatie van spectaculaire, solide, soepele en technisch uitermate sterke snowboarder. Zo kan ik mijn rijders kwaliteiten in mijn paspoort nooit op Expert zetten.
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 9 March 2016 · 10:57
    @FreeArno @RP we hebben jullie de likes gegeven 😋 kom maar door
  • Steef
    Advanced
    Steef op 9 March 2016 · 11:49
    50+, vooruit met die geit! 😃
    Every turn is a sign of weakness
  • RP
    Advanced
    RP op 9 March 2016 · 12:06
    Tsja @FreeArno daar ga je dan!

Als 'wannabe Rotterdammer' heb ik er een mooi muziekje voor je onder gezet.....

Explore the Outdoor!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 March 2016 · 12:19

Ik geef 'm een 8.5. Jammer dat de afzwaai niet mooi doorgezet is.
    splitfest.nl
  • BMT
    Advanced
    BMT op 9 March 2016 · 12:52
    @FreeArno je hebt het tenminste geprobeerd topper!!!

En dan die muziek. Fantastisch!!!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 9 March 2016 · 13:12
    Filmpje +1
    Muziek -1
    😉
  • skiester
    Advanced
    skiester op 9 March 2016 · 14:25
    Whaaahaahahahaaaaa nu snap ik dat snowboard. Op skis met stokken was dit n yardsale geweest!!!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 9 March 2016 · 16:45
    hahahah mooi
    jammer dat winny de muziek heeft uitgekozen inderdaad
  • Frisco
    Advanced
    Frisco op 10 March 2016 · 09:36
    Nice... Very nice!
    Never eat yellow snow!
  • dieter
    Advanced
    dieter op 10 March 2016 · 16:20
    Maloja Palace... jeugdsentiment voor heel veel Vlamingen 😃
    Ik heb daar ook als gast regelmatig geweest en in den tijd skiles gegeven voor intersoc
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 10 March 2016 · 18:14
    😃 😃 😃 waar is den tijd ... maloja en zennen aella 😃 😃
    sbs roelz
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 10 March 2016 · 18:23
    @dieter
    "Intersoc"?
    Er kwam in de bar een Duits sprekende meneer op ons af die vertelde dat hij back in the days skiles gaf aan 700 Belgische kinderen. Ik begreep niet zo goed waarom die kids daar dan waren.
    Weeskinderen? Kinderen met gezondheidsproblemen (astma)? Any other reason?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 March 2016 · 18:41
    Kaartjes zijn niet veranderd... Het kinderkaartje:

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro