Reisverzekering

• gertwilskien
    gertwilskien op 26 November 2017 · 15:21
    Hallo forum, we gaan dit jaar weer regelmatig de bergen in en de kids gaan steeds vaker net even over het randje buiten de piste of iets verder dan de 25 meter af van de ski routes door de verse sneeuw heen. Beiden (14 + 18) zijn ervaren wintersporters (een is skileraar), nemen geen onnodige risico's en gaan zeker niet op lawinegevaarlijke plaatsen op pad omdat ze het gebied kennen en meestal met vrienden uit Oostenrijk op pad gaan maar toch kan er altijd iets gebeuren. Wat voor reisverzekering met Off Piste dekking kunnen jullie aanbevelen of hebben jullie goede ervaringen mee, NSKV of iets als van Zelf.nl of ......?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 26 November 2017 · 15:24
    Ik zit bij allianz, kun je bijzondere sporten bij verzekeren.
    Helaas al eens moeten gebruiken bij een ''bergsport'' ongelukje in lawine gevaarlijk terrein
    Was toen der tijd geen probleem
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 26 November 2017 · 15:30
    polis nkbv heeft veel aanhangers hier. blijf beter weg bij nskiv. staat veel info over op dit forum.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 26 November 2017 · 15:43
    De beste verzekering voor je leven is de juiste kennis, kunde en zorgen dat iedereen tenminste met een drie éénheid is uigerust en er ook mee om kan gaan!

Als er dan wat misgaat vang je de financiele risico’s goed op met een reisverzekering van de NKBV. 👍🏼
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 26 November 2017 · 15:59
    Ik ben ook happy met de NKBV.
    Op papier vond ik de NKBV sterker dan de NSKIV, en afgelopen zomer kon ik na een mountainbike ongelukje in Duitsland een praktijk test doen. Alles netjes en snel afgehandeld, dus tot zo ver goed tevreden.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 26 November 2017 · 20:52
    ik zit bij ohra met een doorlopende reis verzekering.
    off piste ook goed gedekt!
    If the conditions are crap, it's called training!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 26 November 2017 · 21:07
    Ik ben uitstekend gedekt bij Univé met een doorlopende reisverzekering. In offpiste terrein een keer nodig gehad en super goed geregeld allemaal. Hebben ze wel de juiste kennis om in te schatten of ze daadwerkelijk geen onnodige (?) risico's nemen en materiaal+kennis om ze een kans te geven mocht het mis gaan? Metertje buiten de piste is volledig offpiste als je t mij vraagt. En als ze dit steeds meer doen dan is het een goed moment om te investeren 😃! Een goede verzekering gaat tenslotte niet je leven redden.
    *message edited by Tim3 op 26 Nov 2017 21:11 (6% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • 49
    Advanced
    49 op 26 November 2017 · 21:11
    @gertwilskien
    nkbv raad ik aan.

Zonder lullig te willen doen vraag ik je toch: zijn jouw kids buiten ervaren wintersporters ook geschoold in het herkennen van lawinegevaar? Kunnen ze elkaar (proberen te) redden als ze toch onverhoopt in een lawine terecht komen? Dragen ze een lawinepieper, schep en sonde bij zich?

Misschien helemaal niet nodig om te vragen hoor, maar jullie situatie doet me zo denken aan hoe ik zelf ben begonnen met buiten de piste te skien en terugkijkend was dat misschien niet helemaal de beste manier. Veel plezier in ieder geval deze winter!
    montagna bianca, ti amo
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 November 2017 · 21:14
    Wat Ee1co zegt.

' ... zijn ervaren wintersporters (een is skileraar), nemen geen onnodige risico's en gaan zeker niet op lawinegevaarlijke plaatsen op pad omdat ze het gebied kennen en meestal met vrienden uit Oostenrijk op pad gaan ... '
    Ik lees vier 'heuristic traps'. Ik krijg hier wel een slecht gevoel bij, maar ik weet niet wat hun kennis en uitrusting is wat betreft snowsafety. Voorkomen is beter dan genezen. Volg de academy op deze site, of boek een cursus voor jou en je kinderen bij het Snowsafetycenter. Maar mogelijk heb je iets dergelijks al gedaan en vul ik te veel in. Mijn excuses dan ...
    *message edited by Aryen op 26 Nov 2017 21:22 (3% bewerkt)
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 26 November 2017 · 22:57
    Grappig van ohra. Een van mn klimmaatjes zat daarbij. Deden moeilijk over buiten de gebaande paden. Allianz keerde toen ook voor hem uit. Uiteindelijk ohra ook. Wel allianz netjes terug geboekt. Ook de alarmcenrtrale van hun was erg prettig
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • gertwilskien
    gertwilskien op 27 November 2017 · 09:55
    Bedankt voor de reacties en helemaal eens met de vragen of ze wel voldoende ervaring hebben of zijn uitgerust om off-piste te gaan. Eigen spullen hebben ze niet en als ze tijdens "normale afdalingen" en meter buiten de paaltjes gaan ben ik de eerste om toe te geven dat ze dan niet de juiste spullen bij zich hebben. Niet slim maar dat gaat wel komen.
    Als ze vooraf van plan zijn om na verse sneeuw vaker en langer buiten de piste te gaan hebben ze beiden een rugzak, pieper, schep en sonde bij zich die ze van hun vrienden kunnen lenen en zijn ze met een groep van minimaal 5 man die ook ruime afstand houden van elkaar. ze hebben geen officiele cursus gevolgd maar ik heb gezien hoe die gasten zich voorbereiden en dingen testen voor ze op pad gaan en dat stelt enigszins gerust. ik zal de academy volgen en ga ze aanmelden. bedankt voor de tips.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 27 November 2017 · 10:21
    ben ik de eerste om toe te geven dat ze dan niet de juiste spullen bij zich hebben. Niet slim maar dat gaat wel komen.
    Als ze vooraf van plan zijn om na verse sneeuw vaker en langer buiten de piste te gaan hebben ze beiden een rugzak, pieper, schep en sonde bij zich. Ik zal de academy volgen en ga ze aanmelden. bedankt voor de tips.gertwilskien op 27 nov 2017 09:55

@gertwilskien goed bezig. Ten opzichte van 10 jaar geleden zijn we met z'n allen steeds bewuster onderweg. Ook goed dat er toegegeven wordt dat dingen beter kunnen. Juist dan kunnen we leren. Schroom niet om vragen te blijven stellen! Daarmee worden we allemaal slimmer.
    May the powder be with you.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 27 November 2017 · 17:23
    app van ohra
    If the conditions are crap, it's called training!
  • skirene
    skirene op 27 November 2017 · 17:40
    Iemand ervaring met de verzekering van OESV? Heb deze verzekering via het Wiener Verband (lerarenverband).

Ook verzekering bij Unigarant, de reis en annuleringsverzekering, dus waarschijnlijk dubbel verzekerd nu. Kosten voor de verzekering bij OESV zijn €15,00, zijn de kosten niet dus.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 27 November 2017 · 18:13
    Iemand ervaring met de verzekering van OESV? Heb deze verzekering via het Wiener Verband (lerarenverband).skirene op 27 nov 2017 17:40

Ik kan in de polisvoorwaarden geen uitzondering mbt. off-piste of lawines vinden. Tot op zekere hoogte zijn de volgende kosten gedekt: "Bergungskosten, die notwendig waren, wenn der Versicherte einen Unfall erlitten hat oder in Berg- oder Wassernot geraten ist und verletzt oder unverletzt geborgen werden muss; durch einen Unfall oder infolge Berg- oder Wassernot den Tod erleidet und seine Bergung erfolgen muss".

Meer info https://oesv.mitgliederversicherungsservice.at/versicherungen/unfallsc...
    Polisvoorwaarden https://www.knox.co.at/wp-content/uploads/2016/11/UD00.pdf...
  • skirene
    skirene op 27 November 2017 · 22:15
    Ja, ik heb gemaild naar ze met de vraag of offpiste ook gedekt is:

"sofern die Bergung aus unwegsamem Gelände aufgrund eines versicherten Freizeitunfalls erfolgt (Sportunfall aber auch plötzlich auftretende lebensbedrohende Krankheit) ist über die ÖSV-Mitgliederversicherung auch das Fahren neben der Piste versichert"
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 27 November 2017 · 22:52
    Dekken buitenlandse verzekeringen ook de repatriëring naar NL?
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Bart313
    Advanced
    Bart313 op 28 November 2017 · 12:12
    polis nkbv heeft veel aanhangers hier. blijf beter weg bij nskiv. staat veel info over op dit forum.evr66 op 26 nov 2017 15:30

Heb ik wat gemist? Ik zit al jaren bij Nskiv. Was in de veronderstelling dat het redelijk overeenkwam met nkbv.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 November 2017 · 13:39
    polis nkbv heeft veel aanhangers hier. blijf beter weg bij nskiv. staat veel info over op dit forum.evr66 op 26 nov 2017 15:30

Heb ik wat gemist? Ik zit al jaren bij Nskiv. Was in de veronderstelling dat het redelijk overeenkwam met nkbv.Bart313 op 28 nov 2017 12:12

Hangt er een beetje vanaf wat je wil verzekeren. Zie: http://wepowder.com/nl/forum/topic/213075?page=4

TLDR:

NKBV is primair een bergsportverzekering voor het gehele jaar en geen specifieke materiaal verzekering. Bied een goede dekking voor bergsporten zonder gedoe. Kostbaarheden en materiaal kun je beter ergens anders verzekeren. Voorbeeld mijn Mountainbike was gestolen in Italie, waarde fiets ongeveer 2500Euro. NKBV vergoede max 350 euro. Best zuur, maar materiaal kan ik nog wel vervangen. Professionele ondersteuning en afhandeling bij een bergsportongeval kan ik moeilijker zelf regelen of betalenrobbert op 4 feb 2016 07:57
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • netraam
    Beginner
    netraam op 28 November 2017 · 14:05
    Ik kan me aansluiten bij de positieve ervaringen bij nkbv. Twee jaar geleden mijn splitboard gebroken bij een toerski-ongeluk, gingen ze erg netjes mee om en alles teruggekregen
  • ieism
    Tourist
    ieism op 28 November 2017 · 14:46
    Bovendien:

"Als NKBV-lid ondersteun je samen aan het onderhoud aan paden, routes en hutten in de Alpen en Pyreneeën. Jaarlijks dragen wij als NKBV €400.000,- bij aan het zogenaamde Gegenrecht fonds. Dit fonds gebruiken Alpenverenigingen voor het onderhoud aan paden, markeringen, bewegwijzering en hutten. Mede dankzij dit fonds kunnen we allemaal genieten van het prachtige en kwetsbare berglandschap en blijven overnachtignen in de hut betaalbaar. Nu en in de toekomst. "

Niet om reclame te maken ofzo, ik ben ook gewoon een tevreden NKBV lid.
    splitfest.nl
  • RP
    Advanced
    RP op 28 November 2017 · 16:51
    Haha @ieism ik ook tevreden NKBV-lid, mede om het bovenstaande (goede zaak) maar ook vanwege de uitstekende dekking in geval van calamiteiten. Ik zit tevens bij Allianz Global Assistance, dit vooral voor de materiële zaken en niet-berg-trips, dat is vrij mager bij NKBV.

Dubbelop dus maar tijdens alle reizen die ik maak een uitstekende dekking, zowel voor bergredding als bagage.

Bij de meeste andere verzekeraars toch wat discutabel of er daadwerkelijk off-piste dekking is met een Stufe 4 bijvoorbeeld, daarom het zekere voor het onzekere genomen.
    Explore the Outdoor!
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 4 December 2017 · 13:55

Heb ik wat gemist? Ik zit al jaren bij Nskiv. Was in de veronderstelling dat het redelijk overeenkwam met nkbv.Bart313 op 28 nov 2017 12:12

Nu ben ik ook wel benieuwd. Het topic waar je naar verwijst is bijna twee jaar oud. In 2013 gebruik moeten maken van een repatriëring. Vond alles erg soepel verlopen en NSKIV heeft me na afloop goed ondersteund. Financieel ook alles snel af kunnen handelen. Offpiste ook zonder voorbehoud gedekt, behalve als het "verboden" is ivm lawinegevaar.

Even copy/paste van hun site:

Off-piste dekking
    Onze doorlopende reisverzekering is een van de weinige verzekeringen die zowel op de piste als off-piste dekking biedt. We hanteren daarbij geen beperkende voorwaarden vanaf een bepaalde lawinecode / Lawinestufe. Off-piste dekking is niet alleen relevant voor de fanatieke off-piste skiër. Ook skiërs die maar eens per jaar op vakantie gaan snijden wel eens een stukje af tussen twee gemarkeerde pistes. En laat dat nou ook off-piste zijn…

Alleen als een uitdrukkelijke waarschuwing of verbod op/rond de piste vanwege dreigend gevaar wordt genegeerd of als iemand zich ernstig roekeloos heeft gedragen, dan kan de verzekeraar besluiten niet (volledig) uit te keren. Mocht de verzekeraar het vermoeden hebben dat hiervan sprake kan zijn, dan zal altijd worden gekeken naar de omstandigheden van het geval en ook de ervaring/kennis die iemand heeft.

Herken wel het puntje van een gestolen fiets. heb dit zelf opgelost door een aanvullende reisverzekering bij Inshared af te sluiten, die hebben een hogere dekking voor gestolen fietsen.

Let bij reisverzekeringen in het buitenland op met de maximale duur die je in het buitenland (dus Nederland) mag verblijven. Afgelopen jaar een maatje van me mooi de dupe van geworden. Hij woonde in Tsjechië, maar had nog een doorlopende reisverzekering in Nederland lopen. Mooi niets uitgekeerd omdat ze zijn verblijf in CZ als "langer dan 90 dagen in het buitenland" zagen.
    *message edited by Balboa op 4 Dec 2017 13:57 (30% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 4 December 2017 · 16:39
    Offpiste ook zonder voorbehoud gedekt, behalve als het "verboden" is ivm lawinegevaar.
    ...
    Alleen als een uitdrukkelijke waarschuwing of verbod op/rond de piste vanwege dreigend gevaar wordt genegeerd of als iemand zich ernstig roekeloos heeft gedragen, dan kan de verzekeraar besluiten niet (volledig) uit te keren. Mocht de verzekeraar het vermoeden hebben dat hiervan sprake kan zijn, dan zal altijd worden gekeken naar de omstandigheden van het geval en ook de ervaring/kennis die iemand heeft.
    Balboa op 4 dec 2017 13:55

En dit is precies waar de schoen voor veel mensen hier wringt. Wanneer offpiste "verboden" is of iemand "roekeloos" is, zijn vragen waarop bij mijn weten nooit iemand een helder antwoord heeft gekregen van die gasten. Nou zijn dat onderwerpen waar je leuke discussies over kunt voeren, maar die voer ik liever met een biertje in de kroeg dan via advocaten met mijn verzekeraar.

Verder ben ik zelf jaren bij de nlski vereniging verzekerd geweest en enkele claim die ik daar ingediend heb is prima afgehandeld, maar sinds ik wat verder van de gebaande paden kom zit ik liever bij de nkbv.

+ hun blad is leuker
    + korting op berghutten

Edit:
    Nog een interessante. Bergbeklimmen is bij europesche/nlski blijkbaar gedekt als je het "incidenteel" doet. Dus los van de vraag of ik aan het snowboarden of klimmen ben als ik naast mn schep en sonde ook een touw, gordel en carabiners in mn tas heb zitten, kunnen we het ook nog gaan hebben over de vraag hoe veel trips per jaar je die spullen bij je mag hebben voor het niet meer incidenteel is... 😃

*message edited by Willem2k op 4 Dec 2017 17:06 (1% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Bart313
    Advanced
    Bart313 op 4 December 2017 · 20:34
    Dat is inderdaad een erg vage bewoording. Het puntje over hun blad geloof ik meteen, nskiv blad kijk ik alleen nog maar in voor de sneeuwplaatjes.
    Nu is het zo dat ik nooit en te nimmer klim. Tenzij omhooglopen met ski's op de rug als klimmen beschouwd wordt?
    Een verzekering nemen bij nkbv is heel onnatuurlijk voor mij aangezien ik nieteens een carabiner bezit.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro