Betaalbaar hotel in Andermatt

• Havana
    Beginner
    Havana op 25 February 2018 · 17:43
    Beste freeridevrienden,

Wie weet een [edit] redelijk betaalbaar hotel in Andermatt? Het is voor in de zomer, voor zover dat er toe doet.

Eisen

- goede bedden
    - rustig
    - restaurant
    - berging voor fietsen is een pré
    *message edited by Havana op 25 Feb 2018 18:34 (9% bewerkt)
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 25 February 2018 · 17:57
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 February 2018 · 17:57
    Is er niet echt meer, hostel in hospital?
    splitfest.nl
  • Havana
    Beginner
    Havana op 25 February 2018 · 18:32
    Hostel wordt 'm niet, mijn fietsmaat is nogal een luxepaard. Betaalbaar mag je interpreteren als "redelijk betaalbaar". Hij doet ERP-systemen dus heeft cash zat 😀
    *message edited by Havana op 25 Feb 2018 18:33 (1% bewerkt)
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 25 February 2018 · 20:10
    Als geld geen probleem is zou ik de Chedi toch eens proberen 😉

The Basecamp Lodge misschien? Is een beetje een 'luxe' hostel met hottub en sauna, en je kan ook twee persoonskamers nemen.
    Maar eten moet je wel zelf voorzien. http://www.basecamp-andermatt.com/
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 February 2018 · 07:26
    De Maighelshütte is daar eigenlijk het mooiste voor mtb. Niet echt luxe, maar wel goed eten en erg mooi in de zomer.
    splitfest.nl
  • Havana
    Beginner
    Havana op 26 February 2018 · 08:18
    We gaan met de racefiets, niet met de MTB.

We zullen deelnemen aan het Alpenbrevet Platin, één van de zwaarste cyclo's ter wereld. De start was altijd in Meiringen, maar is verplaatst naar Andermatt. Ik heb deze tocht 2x eerder gereden (de Gold-versie trouwens) en toen overnachtten we in Hasliberg.

Je overbrugt maar liefst 7 bergpassen (ruim 7000 hm!) in 280 km, te weten: Susten, Grimsel, Nufenen, Lukamanier, Oberalp.

Het is voor ons handig om in het dorp zelf te zitten, dan kunnen we gewoon naar de start fietsen.
    *message edited by Havana op 26 Feb 2018 08:20 (10% bewerkt)
  • Jordy1080
    Advanced
    Jordy1080 op 26 February 2018 · 10:00
    Het Aurora hotel is een prima optie.
    Niet super luxe maar betaalbaar, rustig aan de rand van het dorp en zeer vriendelijk personeel.
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 26 February 2018 · 16:52
    Base camp Andermatt. Is wel self-catered met keuken
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 March 2018 · 17:10
    Ik zit hier net in de Ride (wat zichzelf bikestyle magazin noemt) te bladeren en er zit een klein gidsje bij "swiss bike hotels" en een van de voorwaarden om als hotel in dit gidsje opgenomen te worden, zo stelt de intro, is het beschikken over een afsluitbaar fietsenhok/ veloraum, reinigings en reparatie plek (wat dat dan ook moge inhouden) Het hotel het dichtst bij Andermatt is de Sust Lodge in Hospental, http://sust.ch

De Chedi staat er niet bij. Die richten zich toch meer op de porsche en ferrari rijders dan de fietsers denk ik zo, met een prijs van 860 franken per nacht. Alhoewel ik voor die prijs verwacht dat ze nog wel een hokje voor je fiets vrij kunnen maken. De kamers zijn in ieder geval groot genoeg om vier fietsen per persoon te stallen. Naast de nep gashaard.
    *message edited by Dutchess op 10 Mar 2018 17:11 (1% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Havana
    Beginner
    Havana op 29 August 2019 · 08:18
    Even omhoog schoppen, uiteindelijk kwamen we uit bij Hotel 3 Köningen, dat midden in het centrum ligt. Met een prijs van 110 CHF per persoon inclusief ontbijt vond ik het redelijk te betalen.

Fietsenberging was uitstekend geregeld, zo ook parkeerplekken. Ontbijt was ook goed. Avondeten iets minder, maar in Andermatt zitten genoeg andere opties die nog best best betaalbaar zijn.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro